Skip to main content

Sinds ik KPN klant ben (11 oktober 2024) heb ik hetzelfde probleem.

Het tweede tvtoestel in de slaapkamer geeft een na twee seconden bevriezend beeld op NPO2.

Alle andere zenders inclusief 191 (waar ook NPO2 op staat) hebben dat probleem niet.

Helaas zie ik geen oplossing van dit softwareprobleem; niet van joop2011 noch van Alex van KPN. Waarom niet?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @msj82, wat gek 😞. Ik heb een aantal vragen voor je, ter verduidelijking:

• je maakt op beide plekken gebruik van een TV+ Box?
  • Hoe heb je de tweede tv-ontvanger aangesloten? Bekabeld, via wifi, etc.?
  • Welke Experia Box gebruik je?
  • Als je de tweede tv-ontvanger omwisselt met de eerste tv-ontvanger, krijg je dan op de níeuwe plek van de tweede tv-ontvanger ook bevriezend beeld? Of juist op de plek waar nu de eerste tv-ontvanger staat? Of helemaal niet meer?
  • Gebruik je de HDMI-kabel die bij de tv-ontvanger werd geleverd?

Hallo Marcia, niet zo gek vinden joop2011 en Alex van kpn deze softwarefout.

Ik maak inderdaad in de woonkamer en slaapkamer gebruik van de TV+ box;

In de woonkamer met door kpn verstrekte kabel en in de slaapkamer boven via wifi (met naast deslaapkamer een super wifi punt;

het modem is de kpn box 12; 

na omwisseling van de twee kpn TV+ boxen blijft het beeld in de woonkamer onveranderd goed en in de slaapkamer bij NPO1 en 2 onveranderd n twee seconden bevroren, ook na switchen van kanaal;

steeds gebruik ik de door kpn verstrekte kabels en boxen.

Graag een oplossing, ook anderen zitten daar op te wachten.

Hallo @msj82 ,

De oplossing is om de ontvanger boven ook bekabeld aan te sluiten. Dat gaat zeker weten werken. 

Alleen. NPO2?

Met een Superwifi vlakbij zou dat toch prima moeten werken zou je zeggen.

Zet de ontvanger in de slaapkamer eens op unicast ipv multicast. 

Tandwieltje > beeld > videomodus.

Ben benieuwd of dat helpt.

Alle andere zenders inclusief 191 (waar ook NPO2 op staat) hebben dat probleem niet.

Ik neem aan dat je 192 bedoeld, maar dat terzijde.

Kanaal 1 is de Multicast stream. Die wordt via wifi echter niet altijd goed opgepakt. Via utp verbinding mag het geen probleem zijn. 192 is een unicast stream, die werkt gewoon via wifi.

Problemen via de wifi verbinding zet dan de Beeld Instelling op '’unicast'’.

Hallo @msj82 ,

De oplossing is om de ontvanger boven ook bekabeld aan te sluiten. Dat gaat zeker weten werken. 

Alleen. NPO2?

Met een Superwifi vlakbij zou dat toch prima moeten werken zou je zeggen.

Zet de ontvanger in de slaapkamer eens op unicast ipv multicast. 

Tandwieltje > beeld > videomodus.

Ben benieuwd of dat helpt.

Kan je iets met deze tips, @msj82? 

Gebruik je een SuperWifi 1 of 2 (wit of zwart)? Je zou eens kunnen proberen om de TV+ Box met een kabel aan te sluiten op het SuperWifi punt. Ik stuur nog even het topic met het aansluitbeleid van de TV+ Box mee:

Iedereen bedankt voor de tips.

Ook zonder bekabeling werkt de gecombineerde oplossing met Superwifipunt dichterbij en unicast ipv multicast tot op heden uitstekend.

Reageer