Skip to main content

Beeld bevriest bij opname en terug kijken. Diverse keren de ontvanger gereset maar helpt niet. Ook valt het internet af en toe uit voor korte tijd.

 

Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Ja klopt alleen staat er DVS650 op


Er is hier met u al eerder over gesproken.  Het advies is nog steeds hetzelfde.  Trek een kabel want uw electriciteitsnetwerk is hier niet meer voor geschikt. 


Sorry maar als vrouw zijnde die het “zonder internet-tijdperk”  nog heeft meegemaakt is dit lastig voor mij. want ik snap niet wat je bedoeld met kabel trekken en ongeschikt electriciteitsnetwerk….
Deze kastjes zijn na een verhuizing 3 jaar geleden door KPN opnieuw geplaatst.
Het is dat KPN telefonisch zo slecht bereikbaar is dat ik hier de vraag stel maar moet toch maar naar andere oplossing gaan zoeken.
In ieder geval bedankt.


Even terug komend op bovenstaand, we hebben in het verleden inderdaad wel problemen gehad maar wat we nu hebben hebben we nooit eerder gehad.
Tv doet het prima maar alleen het terug kijken en de opnames worden steeds bevroren, na reset doet doet alles het weer even totdat de beelden weer bevriezen.
Dit nooit eerder gehad..


Goedenavond @Claire25 en bedankt voor je berichtje :)

Heb jij (puur om te testen) de mogelijkheid om de tv ontvanger een direct met kabel aan te sluiten op de Experia Box? Nu gebruik je de Devolo 650 en deze verstuurt het signaal voor de interactieve tv via het lichtnet van je woning. Als je de tv ontvanger rechtstreeks aansluit dan kunnen we meteen heel veel zaken uitsluiten!


Dank je wel voor je reactie maar ik kom er niet uit, de aansluiting is ook een chaos en er moet maar een monteur komen zodat die het nu goed in orde kan maken want ik blijf met problemen zitten.
Jammer dat de vorige monteur er een potje van gemaakt heeft want er zijn vanaf de verhuizing al problemen geweest.
Nogmaals bedankt.


Wat bedoel je daar precies mee, dat de monteur het als een chaos heeft achtergelaten? En wanneer is dit geweest?

 

Wat is de afstand tussen de Experia Box en de tv ontvanger?


Een chaos van snoeren en aansluitingen in een kastje waarin alles ook nog eens heel warm wordt en we dus het deurtje op een kier laten staan.
3 jaar geleden na onze verhuizing.

De Experia Box staat onderin een kastje en de Tv ontvanger staat op een schapje net boven hetzelfde kastje ongeveer 40 a 50 cm van elkaar.

Maar vooralsnog is het probleem opgelost door een software update en reset van zowel de tv ontvanger als de Experia Box.

Hopelijk blijft het zo al denk ik wel dat de aansluiting beter kan en we er toch een monteur bij moet halen want de tv ontvanger wordt ook erg warm, ik weet niet of dat normaal is en internet valt regelmatig even weg.
 


Bedankt voor de terugkoppeling @Claire25 ! Fijn dat na de reset alles weer lijkt te werken zoals je dat mag verwachten. Mochten de problemen onverhoopt terugkeren, laat het ons dan vooral weten :)