Skip to main content

Beste …,

Ik heb nu, 19 juli 2022 ook last van 't feit dat bij “Terugkijken” het beeld bevriest na ongeveer na 10 à 15 minuten te hebben gekeken. 
.
1a. De knoppen op de KPN afstandsbediening werken bijna allemaal niet meer. 
Het uitschakelen van de Arris werkt nog wel met die afstandsbediening.
1b. Als de Arris uitgeschakeld is en ik schakel 'm weer in, dan licht het display van mijn Arris weer op en laat het kanaalnummer van de zender zien waar ik net naar keek.
Echter, het beeld en geluid komen niet terug. 
.
2a. Om weer verder te kunnen schakel ik de Arris uit, haal de stekker van de Arris uit het stopcontact, doe de stekker van de Arris er weer in en start de boel weer op.
2b. Daarna zoek ik het programma + zender van daarnet weer op en kies opnieuw voor terugkijken. Het terugkijken begint precies weer op 't punt waar ie de vorige keer vastliep.
2c. Afhankelijk van de lengte van 't betreffend programma moet ik dat opnieuw opstarten enige keren herhalen.
.
3a. Ondernomen actie 1: Via Instellingen / Systeem gekozen voor “Software opnieuw … “. Het probleem van 't vastlopen is hiermee niet weg.
3b. Ondernomen actie 2: Via Instellingen / Systeem gekozen voor “Terug naar fabrieksinstellingen”. Het probleem met vastlopen na die 10 à 15 minuten bestaat nog steeds.
.
Ik heb een Experiabox v10A:
Modelnaam: VRV9517
Firmware versie: v5.00.53 build498-owl
Boot Code versie: 1.0.38-161.188
Hardware versie: R01
.
Ik heb een Arris VIP2952 V2
Die Arris is met een ethernetkabel gekoppeld aan de Experiabox.

.
Dit probleem had ik enige weken terug niet.
Wat raad U mij aan om te doen?
Groet Egbert

Goedemorgen @EHout en bedankt voor je bericht!

Begrijp ik goed dat dit probleem alleen speelt bij 'terugkijken' of ervaar je dit ook bij opgenomen programma's? Nu zie ik dat je 2 tv ontvangers hebt, speelt dit probleem ook op beide tv ontvangers? Zou je, om te testen, eens kunnen kijken of het wel lukt om programma's terug te kijken via de ITV app? Een direct advies heb ik nog niet meteen maar ik krijg eerst een zo goed mogelijk beeld van de situatie!


Als antwoord:
1. Opnemen laat mijn KPN abonnement niet toe, edoch het via de Arris VIP2952 V2 kijken naar films vanuit mijn “Pluspakket” gaat goed.
.
2. Terugkijken via de WiFi van mijn Experiabox v10A en de KPN iTV app (versie 7.5.5) op mijn Samsung S22+ gaat goed. Geen enkel probleem.
.
3. Met de Arris VIP2952 V2 heb ik vandaag, 20 juli weer getest:
3a. Bij het terugkijken van een film op een RTL kanaal bevriest na circa 20 minuten het scherm even, er verschijnt een bericht dat je over springt naar het volgende programma. En dat overspringen gebeurt dan ook, edoch niet naar ’t begin van dat volgende programma. Het lijkt erop dat die begint bij de 21-ste minuut van dat volgende programma.
3b. Bij het terugkijken om 20:45 uur van het NOS Journaal van 20:00 uur bevriest het scherm weer na circa 20 minuten. Ik kan die Arris VIP2952 V2 met de afstandsbediening nog uit- en weer aandoen edoch om weer verder te kunnen moet ik van die Arris eerst het Aan/Uit schakelaartje achterop gebruiken. Precies zoals ik hierboven al eerder melde, zij het dat ik daar de stekker uit de Arris haalde.
.
4. Met de gewone Arris VIP2952 -die ik ook ter beschikking heb- heb ik vandaag 20 juli ook getest:
Bij het terugkijken om 21:30 uur van het NOS Journaal van 20:00 uur bevriest het scherm na circa 20 minuten even en er verschijnt een bericht dat je over spring naar het volgende programma. Net zoals de 3a hierboven.
.
Zowel de Arris VIP2952 gewoon en de V2 lijken na die 20 minuten in problemen te komen.
Wat nu te doen … 
.
Groet Egbert


Bedankt voor de duidelijke toelichting/terugkoppeling @EHout!

Zou je, om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, het glasvezelkastje eens willen resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken? Verder ben ik ook nog benieuwd hoe de tv ontvangers zijn aangesloten op het modem; rechtstreeks met kabel of gebruik je iets van een draadloze verbindingsset?


Als antwoord op JanZ:
Mijn Arris VIP2952 V2 is via een UTP kabel categorie 6 aangesloten op mijn router Experiabox V10A. De Arris is met een HDMI kabel verbonden aan mijn Samsung TV. Dus géén draadloze verbinding erbij betrokken.
.
Acties vandaag 21 juli:
A. Heb de Arris uitgeschakeld via de afstandsbediening en het schakelaartje achterop de Arris.
B. Heb de Experiabox uitgeschakeld met het Aan- en Uitknopje.
C. Heb stroomkoppeling uit het glasvezelkastje getrokken.
.
Na ca. 10 minuten heb ik in de omgekeerde volgorde de boel weer ingeschakeld met enkele minuten ertussen, i.e. C, B en A.
.
En na meerdere testen doet het probleem zich niet meer voor, i.e. géén bevriezingen meer en ook géén bericht dat je overspringt naar 't volgende programma.
.
Ik heb er geen verstand van, edoch wellicht heb ik door alles weer op te starten een soort timing- of klokprobleem opgelost. 
Ik laat het hier nu bij, i.e. mocht het zich weer voordoen dan doe ik de uit- en inschakelactie weer en mocht dat ook tot niets leiden dan meld ik me hier weer op het forum.
.
Groet Egbert
 


Als antwoord op JanZ:
Mijn Arris VIP2952 V2 is via een UTP kabel categorie 6 aangesloten op mijn router Experiabox V10A. De Arris is met een HDMI kabel verbonden aan mijn Samsung TV. Dus géén draadloze verbinding erbij betrokken.
.
Acties vandaag 21 juli:
A. Heb de Arris uitgeschakeld via de afstandsbediening en het schakelaartje achterop de Arris.
B. Heb de Experiabox uitgeschakeld met het Aan- en Uitknopje.
C. Heb stroomkoppeling uit het glasvezelkastje getrokken.
.
Na ca. 10 minuten heb ik in de omgekeerde volgorde de boel weer ingeschakeld met enkele minuten ertussen, i.e. C, B en A.
.
En na meerdere testen doet het probleem zich niet meer voor, i.e. géén bevriezingen meer en ook géén bericht dat je overspringt naar 't volgende programma.
.
Ik heb er geen verstand van, edoch wellicht heb ik door alles weer op te starten een soort timing- of klokprobleem opgelost. 
Ik laat het hier nu bij, i.e. mocht het zich weer voordoen dan doe ik de uit- en inschakelactie weer en mocht dat ook tot niets leiden dan meld ik me hier weer op het forum.
.
Groet Egbert
 

Bedankt weer voor je terugkoppeling @EHout en goed om te lezen dat alles nu lijkt te werken zoals het hoort. Mijn vermoeden is dat het resetten van het glasvezelkastje er voor heeft gezorgd dat het nu weer goed functioneert. Houd het uiteraard goed in de gaten en mocht je ons weer nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag!