Skip to main content

Hallo KPN,

Mijn beeld bevriest  na aanzetten van TV na 10 minuten,

als ik daarna de + en dan het - teken aan toets ( originele afstand bediening ) heb ik weer  voor 10 minuten normaal beeld.

 

      De  ontvanger is type HMB 2260

      Wij waren tv aan het kijken

      Herhaald zich zo vaak als wij de het + en - teken blijven indrukken. 

     Het rare is dat de TV in de huiskamer dit probleem niet heeft  en in de slaapkamer wel. 

     Beide tv '’ zijn bekabeld

Graag een snelle oplossing :nerd:

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

 

 

 

 

 

 

 

Heb jij maast de Experia Box nog een andere router in jouw netwerk staan?


Wat is jouw echte downloadsnelheid?

Hoe is alles aangesloten? 


Hoi @siske. Welkom op het KPN Forum! Ik kan mij voorstellen dat het erg vervelend is om op deze manier tv te kijken. Heb je de tv-ontvangers al eens met elkaar omgewisseld? Op deze manier komen we er achter of het probleem in de ontvanger of verbinding zit. Zou je daarnaast de vragen van wjb en joop2011 ook willen beantwoorden? We horen graag van je!


Hallo Wjb, joop2911,Vikash na het lezen van jullie reacties zetten mij tot denken ik had een WiFi versterker tussen ontvanger en TV geplaats, na het verwijderen van versterker was alles opgelost.

Hartstikke bedankt

met vriendelijke groeten.

Siske


Wat is het merk en type van de WiFi "versterker"?


hallo WJB  het type is ARCADYAN   91172A7577 dual band concurrent,  2,4/5GHz AC.

Web password *******

Hopelijk voldoende info

 

Met Vriendelijken Groeten

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Is dat een…

 


Hallo WJB,

Klopt, dit is de WiFi versterker  welke ik gebruikt heb.

 

mvrgr

 

Frans


Dat is interessant.

Was er ook nog andere apparatuur op de KPN WiFi "versterker" aangesloten?

Heb je die KPN WiFi "versterker" nu nog wel in gebruik zonder dat de TV ontvanger daar op aangesloten is?

Zo nee, zou je dat toch nog eens willen proberen en kijken of het probleem dan terugkomt.


hallo Wjb,

Er was geen andere apparatuur aangesloten.

Kun jij omschrijven hoe ik de WiFi versterker dan moet bekabelen .

mvrgr

Siske


Kun jij omschrijven hoe ik de WiFi versterker dan moet bekabelen .

Je sluit hem alleen met een netwerkkabel aan op de Experia Box (of een switch) en je sluit niets aan op de KPN WiFi "versterker".


Hallo Wjb,

De netwerkkabel is aangesloten op TV ontvanger en met een hdmi kabel  rechtstreeks naar de TV.

Zo is mijn TV nu aangesloten zonder WiFi versterker, 

 

mvrgr

Siske  


En is jouw KPN WiFi "versterker" ook aangesloten op de Experia Box?


Hallo Wjb,

 

Vanaf de experia box heb ik 3 aansluitingen re weten

 

kabel 1 van experia box naar WiFi versterker waaraan weer een PC en printer is aangesloten.

kabel 2 van experia box naar TV ontvanger  waaraan TV in huiskaner is aangesloten.

kabel 3 van experia box naar TV ontvanger waaraan TV in slaapkamer is aangesloten

 

Bij het beeld wat bevroor ( kabel 3 ) had ook een WiFI versterker  tussen experia box TV ontvanger.

Die WiFi versterker heb ik er tussen uit hehaald waardoor  deze TV goed functioneerd

 

Mvrgr

Siske


En ik ben nu benieuwd of de TV in de slaapkamer bevriest als je die tweede KPN WiFi "versterker", ter test, op poort 4 van de Experia Box aansluit.

Kijk ook even welke versie van de firmware op die KPN WiFi "versterkers" staan.


Beste wjb,

Ik heb in de slaapkamer de Wifi versterker weer  terug gezet en gaf gelijk beeld daarna heb de poorten ,2,3,4,5 uit geprobeerd en wederom zonder te “bevriezen  "goed beeld .

Daarna  de poorten 3 e 4 op de experia box 10 uit gewisseld en gaf wederom goed beeld zonder te 'bevriezen " 

Blijkbaar heb ik bij het ontstaan van het probleem iets verkeerds gedaan aangesloten het hoe en wat weet ik niet .

Verder rijkt mijn kennes t.a.v. digitale  techniek niet.

Hopelijk heb je er wat aan

mt.vr.gr 

Siske68