Skip to main content

Hallo,

Sinds 1 week ben ik overgestapt van Ziggo naar Kpn. De installatie is aangelegd door een monteur van KPN. Dagelijks blijft het beeld van de tv vasthangen. Het enige wat helpt is de tv+ box geheel resetten.

@Kpn Volgens mij kan dit niet de bedoeling zijn van een nieuwe installatie?

Setup:

- TV Samsung 50Q64A

- Experiabox v10

- Tv+ Box verbonden via wifi

Tv+ via wifi van een v10 gaat niet werken, mits je de tv+ op unicast zet ipv multicast. Maar dat is niet optimaal.

 

Tv+ op wifi werkt alleen als je wifi6 hebt. Wifi6 komt uit een Box12, of een Superwifi 2.0.

De V10 geeft wifi5. En dat resulteert is vastlopend beeld.

Terugkijken en streamingsdiensten werken waarschijnlijk wel? (unicast)

Ik weet niet waarom je een v10 gebruikt. Grote kans dat je een dubbel koperverbinding (pairbonding) hebt? Dan heb je geen keuze.

 

Enige optie is dan om of de tv+ bekabeld aan te sluiten. Of een Superwifi toe te voegen/aan te schaffen.

Voor nu zou je de tv+ op unicast kunnen zetten zodat je in iedergeval tv kan kijken. Gang naar i stelli gen (tandwieltje), informatie, videomode helemaal onderop, en zet unicast aan.

Nu lukt tv kijken waarschijnlijk wel. Dan kun je rustig bedenken hoe nu verder

 

 

 


Tv+ via wifi van een v10 gaat niet werken, mits je de tv+ op unicast zet ipv multicast. Maar dat is niet optimaal.

 

Tv+ op wifi werkt alleen als je wifi6 hebt. Wifi6 komt uit een Box12, of een Superwifi 2.0.

De V10 geeft wifi5. En dat resulteert is vastlopend beeld.

Terugkijken en streamingsdiensten werken waarschijnlijk wel? (unicast)

Ik weet niet waarom je een v10 gebruikt. Grote kans dat je een dubbel koperverbinding (pairbonding) hebt? Dan heb je geen keuze.

 

Enige optie is dan om of de tv+ bekabeld aan te sluiten. Of een Superwifi toe te voegen/aan te schaffen.

Voor nu zou je de tv+ op unicast kunnen zetten zodat je in iedergeval tv kan kijken. Gang naar i stelli gen (tandwieltje), informatie, videomode helemaal onderop, en zet unicast aan.

Nu lukt tv kijken waarschijnlijk wel. Dan kun je rustig bedenken hoe nu verder

 

 

 

@DennisA78  Bedankt voor het antwoord.

Ik heb idd een koperverbinding. Een oplossing zou dus 2 superwifis zijn? Witte of zwarte?

Ik vind het onbegrijpelijk dat KPN een configuratie verkoopt welke op voorhand niet correct gaat werken.


De zwarte.

De combinatie V10 en tv+ werkt wel, als je het maar bekabeld aansluit.

Dit had niet op wifi aangesloten moeten worden, mits die monteur je gelijk een Superwifi had aangeboden. 

 

Wat is de afstand tussen v10 en tv? Als het bereik nu goed is, is 1 Superwifi al voldoende om naast je v10 te plaatsen.


De afstand is maar 1 meter met daartussen een muur. Maar ik wil ook nog op de 1 ste verdieping een tv aansluiten. Dus ik ga effe checken of ik netwerkkabels kan trekken. 


Gaatje in de muur en klaar 😄 Beetje zonde om draadloos te gaan. Voor boven is het wat anders. Dan snap ik dat een kabel soms niet praktisch of wenselijk is. Dan is een setje Superwifi’s alsnog een goede optie.


@DennisA78 

Top. Bedankt voor de antwoorden!