Skip to main content

Goedendag,

Ik heb sinds 1 mei tv van KPN met een experiabox V12 bekabeld met een bijgeleverde kabel op de decoder. Ik heb met regelmaat dat programma's welke zijn opgenomen blijven hangen. Normaal tv kijken geen probleem. Ik moet dan het programma afsluiten, dan loopt de decoder even vast en dan heb ik normaal tv beeld en daarna kan ik weer verder kijken. Vaak loopt het programma dan wel door, maar het gebeurt ook wel eens dat het beeld weer blijft hangen.

 


Ik krijg eerst het onderste bericht te zien en even later de bovenste


Erg apart probleem. 😕 En excuses (weer) voor de late reactie! Gebeurt het dan alleen op RTL 4, of ook op andere zenders? Super dat je de kabel hebt vervangen, dan kan het daar dus niet aan liggen. Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Benieuwd of ik wat in de lijnmetingen tegen ga komen. 


Beste Sanne,

 

Die meldingen waarvan ik foto's heb gemaakt was toevallig op RTL4. Ik weet niet of dit ook op andere zenders gebeurt, maar ga er wel vanuit.

Het is gewoon irritant dat je niks vooruit kan 'spoelen'. Normaal terugkijken,geen probleem, ga je spoelen loop de boel vast. 

Dit is dus met terugkijken als met opgenomen programma's.

Ik heb mn profiel verder aangevuld.

 

Gr,

 

Arjan 


Ik .moet even wat corrigeren in mijn vorige bericht.

Hierin had ik geschreven dat het alleen gebeurt wanneer ik doorspoel, maar dit blijkt niet geheel te kloppen. Ook net normaal terugkijken gebeurt het, alleen een heel stuk minder en na een paar seconden gaat het weer verder


Excuses voor de late reactie. Ik was tijdelijk afwezig.

Er lijkt iets in jouw netwerk voor storing te zorgen, maar we weten niet wat. Kan je misschien vertellen hoe jouw netwerk eruit ziet? Welke apparaten heb je aangesloten en hoe zijn deze aangesloten?


Beste Denise,

 

Ik heb de laatste weken iedere dag op het forum gekeken en ik zie nu pas je bericht .

 

Ik heb van het weekend de hele boel omgegooid omdat ik ook het idee had dat er iets niet lekker ging. Wifi was een stuk minder als ik nog geen 10 m van het modem stond en de versterkers werkte ook niet lekker.

Ik heb het modem verplaatst naar de meterkast waar ook de glasvezel binnenkomt.  Vanaf het modem gaan er nu 2 cat kabels naar de woonkamer. 1 cat6a welke direkt op het tv kastje aangesloten is en een cat5 kabel zit nu op een nieuwe router. Ik heb het nu nog niet uitgeprobeerd verder, dit ga ik de komende dagen doen. Mogelijk kunnen jullie ook nog een keer kijken of jullie nog gekke dingen zien?

Was allemaal even een investering, maar ja.

Had ik nog even een ander vraagje, kan de tv box ook achter een router?.


Nou helaas, het heeft allemaal niet geholpen.

Tv kastje zit trouwens nog gewoon achter het modem met een CAT6a kabel en een meegeleverde cat kabel van KPN


Jammer dat de nieuwe opstelling ook niet werkt. Ondersteunt de nieuwe router wel IGMP snooping? Dit is namelijk wel belangrijk. Waarom dit zo is, lees je hier: 

 


 


Het is nu dus duidelijk dat het probleem alleen s avonds is 

S middags geen problemen met de opnames. Kan op pauze gezet worden en doorgespoeld worden zonder problemen.

Maar in de avond dus problemen en op een gegeven moment als ik de opname stop omdat deze vastloopt, de melding zoals op de foto.

Serverprobleem? Verwacht het niet, daar er niet veel mensen last van hebben. Aan mijn opstelling ligt het ook niet meer, dus blijft er naar mijn idee maar 1 ding over: hardware KPN. 


Oke, het probleem doet zich dus alleen 's avonds voor. Zijn er 's avonds meer mensen thuis die gebruik maken van het internet? Hoeveel apparaten staan er in de avond aan in vergelijking met de middag?


2 tv's meer die of YouTube aan het kijken zijn of Netflix.

Maar met 1Gb mag dat toch niet uitmaken.

 


O ja en ze zitten via wifi dus niet bedraad zoals beneden 


Wie of wat zit via wifi?

Hoe oud is de apparatuur waarop Youtube of Netflix op gekeken wordt? Het internet is namelijk zo snel als zijn zwakste schakel.


1 tv 3 jaar oud de andere nieuw


Oke. Ik ben er nu wel een beetje klaar mee.

Het heeft niks te maken met andere apparaten want zelfs als de tv's boven niet meer worden gebruikt, zijn de problemen er nog steeds.

Misschien gewoon een andere decoder?


Ik kan je niet zomaar een nieuwe tv-ontvanger toe sturen, @AJWO. Jouw tv-ontvanger lijkt wel goed te werken, want je hebt geen problemen met live televisie kijken. Ik ga je nog een aantal vragen stellen.

 

Klopt het dat je SuperWifi punten in jouw netwerk hebt zitten? En de tv-ontvanger zit hier niet op aan gesloten?

 

Ik wil je vragen onderstaande stappen nog eens door te lopen:

  1. Maak de tv-ontvanger stroomloos. Dit kan door de stekker uit het stopcontact of de stroomplug uit de tv-ontvanger te halen.

  2. Wacht minimaal 30 seconden.

  3. Steek de stekker er weer in en wacht tot de tv-ontvanger is opgestart.

 

Ervaar je ook problemen met internet?

 

Is de kabel tussen het glasvezelkastje en het modem ook al eens vervangen?

 

Je zou nog eens kunnen kijken of het verschil maakt of je de tv-ontvanger op SD zet in plaats van HD. Dit kan in de instelling van jouw tv-ontvanger.


Gisteravond een monteur langs geweest nadat ik de klantenservice had gebeld afgelopen maandag. Toen ik hem het probleem uitlegde, zei hij gelijk dat het aan het tv kastje lag. Gelukkig had hij er nog 1 in zn wagen liggen. Vandaag uitgeprobeerd en geen problemen meer.

Chapeau voor de klantenservice welke dit goed heeft opgepakt en voor de monteur welke verstand van zaken had!

 

Dank in ieder geval hier voor alle reacties en hulp voor zover .

Als ik 1 tip mag meegeven:

Voordat er meer tips worden gegeven om een probleem op te lossen, kijk dan even in de geschiedenis of dit al niet gedaan is.

 

Â