Skip to main content

Als ik een film op pause zet en ik ga verder kijken stopt het beeld ineens, met Telfort nooit geen last van gehad, nu ik weer bij KPN zit begint het gedonder en ik ben niet de enige aan de reacties te zien.

Hoi @Ikkezelf. Welkom op het KPN forum! Wat vervelend dat het beeld stopt wanneer je weer wilt verder kijken. Mijn advies is om de tv-ontvanger een keer te resetten. Als dit het probleem niet verhelpt, laat dan jouw gegevens achter op het KPN Forum profiel en laat een seintje achter in dit topic.


Tja, ik heb dit antwoord al tig keer gehad, mijn ontvanger gaat iedere avond helemaal uit, de stroom gaat er dus af, maar op het forum zijn er ontzettend veel mensen die er last van hebben, zelfs blokkerig beeld regelmatig, zat eerst bij Telfort, en dit is aan de gang toen we terug moesten naar KPN, lijkt wel of jullie de snelheid hebben terug geschroefd.

 


Zit de tv ontvanger rechtstreeks met een kabel op de Experiabox? Zonder iets er tussen? Gebruikt u een switch in uw netwerk? Of 2de router ofzo? Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? Indien DSL, hoe snel is die verbinding? Gebruikt u een draadloze verbindingsset? 


Er zit een switch tussen maar die heb ik al jaren er tussen zitten en nooit geen problemen mee gehad, ik gebruik geen router, en geen draadloze verbinding.

Zoals gezegd, met de overgang van Telfort naar KPN is dit opgetreden, best raar omdat ze gebruik maken van hetzelfde netwerk, dus er moet iets verschil zitten tussen de instelling van Telfort en KPN, dat kan niet anders, ik heb niks veranderd, alle kabels zijn hoogwaardige kwaliteit en die zijn gewoon goed aangesloten.

Het is ook niet constant, maar wel regelmatig.


Wat is het merk en type van die switch? 


M/N NS5-3, maar die gebruik ik al jaren zonder problemen?


Deze zal geen igmp snooping hebben denk ik. Was bij Telfort misschien niet nodig, maar bij KPN wel. Ik raad je aan deze te vervangen door deze: https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Je kunt ook eerst ff proberen om de ontvanger rechtstreeks aan te sluiten op de Experiabox. Zonder switch ertussen.


@Ikkezelf Heb je het inmiddels al een tijdje kunnen testen? Ik ben erg benieuwd of dit het probleem verhelpt.


Nee, nog niet geprobeerd, nog geen tijd gehad.


Maar ik wil wel proberen met een andere switch, als KPN er mij een opstuurt kan ik kijken of het daaraan ligt, dankzij hun heb ik nu opeens problemen, dus eigenlijk verwacht ik dat hun het oplossen, de klant heeft hier niet om gevraagd, maar wij worden gedwongen om het zelf op te lossen door geld uit te geven.

Niet erg klantvriendelijk, zelfde met de WIFI, nooit echt problemen mee gehad, hun veranderen een instelling en iedereen heeft slechte WIFI, en ineens verkoopt KPN wifi versterkers🤔, toeval of een slimme manier om geld te verdienen.

Ik kan het mis hebben maar het is wel erg toevallig allemaal.


Je kunt ook eerst ff proberen om de ontvanger rechtstreeks aan te sluiten op de Experiabox. Zonder switch ertussen.

Heb je dit al geprobeerd? Daarnaast verkoopt KPN al jaren wifi versterkers en is de KPN Super Wifi al het derde model dat we hebben uitgebracht. Het grootste probleem met wifi is dat er steeds meer apparaten gebruik maken van een wifi verbinding en dat het daardoor erg druk wordt op de frequenties waarover het signaal wordt uitgezonden.  


Mijn huishouden is alleen kleiner geworden, kinderen het huis uit, en minder apparaten in gebruik, dus dat klopt niet, zoals gezegd, met Telfort nergens geen last van gehad, daarna moest Telfort weg, en probleem begint, maar hou erover op.

Koop wel een andere switch.


Reageer