Skip to main content

Goeie dag

Ik wordt er nou echt kotsmissijk van die tv 

Steeds stil staan beeld monteur alles er al bij geweest van KPN 

Super Wi-Fi aangeschaft 150 euro lichter en wat denk je werkt het nog niet 

Nog steeds hapert het beeld 

 

Ik ben zo in alle staat om die (...) de kliko in te gooien 

Beste KPN nou niet aankomen je moet dit doen en je moet dat doen of proberen 

DIE (...) WERKT NIET KLAAR 

 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? 


Glasvezel


Hoe is jouw TV ontvanger op de Experia Box aangesloten, rechtstreeks of via een switch en/of "draadloze" verbindingsset en van welk merk en type zijn die dan?

Heb je ook nog een tweede router in jouw netwerk opgenomen?


Rechtstreeks 

Die ronde kpn ontvangers super Wi-Fi 

Nee geen tweede router

Dit moest zo goed zijn volgens die monteur 

Nou echt niet nog steeds dikke bagger


Is de TV ontvanger nu rechtstreeks op de Experia Box aangesloten of via zo'n "super"WiFi?

Jouw antwoord doet mij twijfelen want als de TV ontvanger rechtstreeks op de Experia Box is aangesloten snap ik niet waarom je de "super"WiFi's noemt.


Omdat het beeld blijft haperen was er  geen goeie verbinding dus moeten er twee van die ronde dingen komen 

Nou hapert de tv in het tuin huis 

Daar heb ik volle bak Wi-Fi  op de telefoon maar de tv 

Dsv200 of hoe dat ding ook heet zit aan de stroom de verbinding kabel in de dvs en en niet in dat ronde ding want dat kon ook 

Daar werd het nog erger mee 

Dat tuin huis staat 5 meter achter onze achter gevel nou dan moet dat bereik toch zat kunnen 


Oh nee, er is zelfs ook nog een "draadloze" verbindingsset betrokken in het geheel en dat terwijl je aangaf dat de TV ontvanger rechtstreeks op de experia Box aangesloten was.

De oorzaak van het haperen van jouw TV in het tuinhuis is met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid die "draadloze" vebrindingsset (DVS200).

Zou je de devolo cockpit eens kunnen installeren op een Windows PC en de snelheid tussen die adapters kunnen meten?

Wat is de snelheid die je meet?

 


38 

Maar die monteur heeft dat ook gemeten en dat was super goed wat hij zei 

Eigenlijk ben ik wel klaar met KPN 

De achterburen hebben het precies net zo als wij en dat is goed 

Zelf zonder die "superwifi" troep

En weet gewoon niet waarom het bij ons niet wil 

Ze hebben het precies hetzelfde apparatuur


Je kunt het beste de ontvangers rechtstreeks op de Experiabox aansluiten. Zonder dat er kastjes of iets dergelijks tussen zitten. Dus 1 kabel van ontvanger naar Experiabox. 


38 

De snelheid die je meet over die DVS200 is dus 38Mbps?!

Dan is mij 100% duidelijk waar de oorzaak van het issue ligt.

Die ligt dus niet bij KPN maar zit in jouw "draadloze" verbindingsset.

Weet dat die weergegeven snelheid de "bruto" snelheid is maar dat er door communicatiestoringen heel veel hertransmissies plaats zullen vinden. De "netto" effectieve snelheid ligt veel lager en dat is nu precies de oorzaak van het probleem.

Zet de "super"WiFi in het tuinhuis eens uit en meet in het tuinhuis m.b.v. de WiFi Analyzer app eens de veldsterkte van de "super"WiFi die in de woning staat. Doe dit zowel voor 2.4GHz als voor 5GHz. Hoeveel dBm meet je?


Reageer