Skip to main content

Klacht indienen na verschillende malen gebeld te hebben met KPN over stilstaand beeld tijdens het tv kijken. Met als klap op de vuurpijl een zeer zelfingenomen, alwetend, onbeschoft mannetje die ik vandaag, dinsdag 22 augustus, om 11.57 aan de lijn kreeg. 

Problemen:

  • Na jarenlang zeer goede service van KPN heb ik sinds een week of twee een aantal problemen op de 1e etage met het onvangen van tv-programma’s: tijdens het kijken blijft het beeld stilstaan (niet bekabelde tv) en in slaapkamer 2 kan er niet meer gespeeld worden op de Playstation (bekabeld)
  • Oplossing KPN:
  1. Een Switch plaatsen (zegt een medewerker)
  2. Geen Switch plaatsen, want dat is onzin (zegt het alwetende, onbeschofte mannetje)
  3. Nieuwe Experiabox V10 (ontvangen) maar zet geen zoden aan de dijk
  4. Harde reset
  5. Alle sterkers erin eruit ein eruit
  6. Het onbeschofte mannetje zegt: kabels opnieuw trekken door de muur, want de kabels kunnen plotseling beschadigd zijn door erosie, ongedierte etc. Op mijn vraag of ik iemand kan spreken die wel vriendelijk is en met mij mee wil denken, geeft hij aan dat hij de klantenservice is en dat hij een klacht kan noteren. Hij is onderdeel van het probleem, dus ik zou graag met iemand willen spreken die wel weet hoe je samen met een klant tot oplossingen komt. Hij geeft ook aan dat ik zelf een constructie heb gemaakt met een Experia Wifi-box en dat het niet door KPN is gedaan. Bijzonder is dat ik vier jaar op dit adres woon en dat er een gratis een monteur is langsgeweest om alles voor mij te installeren (ook de draden heeft hij getrokken). Hij was nogal overtuigd door zijn eigen kunnen en alwetendheid.
  7. Inmiddels heb ik 2x de superwifi besteld, maar dat neemt niet weg dat de bekabelde aansluiting in slaapkamer twee het gewoon ook niet doet, dus aan superwife heb ik daar natuurlijk niks. 
  8. Ik heb gevraagd om een monteur, maar daar moet je voor betalen zei het mannetje, ook al heeft KPN zelf de constructie gemaakt bij mij thuis beneden en op de 1e etage. Hij geeft aan dat het toch een probleem van mijn woning is en niet van KPN.
  9. Uiteindelijk heb ik het onbeschofte mannetje bedankt voor de slechte service zijn alwetendheid en heb ik maar opgehangen.

Welkom op het forum, @PeggyNB. Jammer te horen dat je een probleem ervaart met de tv. Puur gebaseerd op wat ik hier lees heeft de collega op bepaalde punten wel gelijk. Op het moment dat iemand zich bij ons meldt met een probleem rondom een dienst of product dan moeten we samen alle dingen bij langs. Ook zaken die op het eerste gezicht in orde lijken te zijn. Zoals kabels door muren. En apparaten die tot op het huidige moment gewoon gewerkt hebben. Er kan namelijk altijd iets veranderen. Dus alles moeten gecheckt wordne.

Ik begrijp dat de tv met het stilstaande beeld niet bekabeld is aangesloten. Kun je wat meer vertellen over hoe deze dan wel aangesloten is? Dan kunnen we met je meedenken over wat de oorzaak kan zijn, en hoe het opgelost kan worden. 

In de andere kamer doet de PlayStation het niet. Kun je aangeven wat daar precies aan de hand is? Zijn er foutmeldingen te zien? En ook voor hier verneem ik graag hoe dingen aangesloten zijn op elkaar, en op de Experia Box.


Beste Erik,

Zou je het gesprek willen terugluisteren, datum en tijd heb ik al eerder genoemd, en mij dan vertellen of de manier waarop jouw collega reageert conform jullie klantvriendelijkheidsnormen is? Stappen doorlopen is normaal, ook al zegt iedere medewerker wel iets anders en spreken zij elkaar geregeld tegen.

Is het mogelijk dat ik van u wel een adres kan ontvangen om de klachtencommisie aan te schrijven. Ik wil graag eens de klantenservice van KPN ter discussie stellen. Ook heb ik het programma Kassa hierover aangeschreven. Kunt u mij een afschrift toesturen van het opgenomen telefoongesprek? 

Jammer dat u in uw inleiding meteen het voorspelbare ‘mijn collega heeft gelijk’ noteert, dat helpt niet.

 

Vriendelijke groet


Afgezien van het gesprek vraag ik me af wat u van kpn verwacht.  U betaalt voor een goede verbinding tot en met het modem en wat daarna komt is voor u. Het is toch vrij logisch dat u moet betalen voor een monteur als het probleem wordt veroorzaakt door iets in uw eigen netwerk. Als het probleem wordt veroorzaakt door iets van kpn betaalt u niets.


Hey @PeggyNB 

Vervelend dat je TV niet lekker loopt, dat lijkt mij al voldoende frustratie. Misschien helpen deze tips je iets, en anders kunnen we vast wel verder kijken. Een oplossing voor je TV lijkt mij het belangrijkste.

Ik begrijp dus goed dat je een TV+ abonnement hebt, en dat je kastje boven haperend/stilstaand beeld geeft? Heb je beneden ook een kastje, en die geen problemen? Heb je deze problemen met WiFi én kabel? Of een van de twee?

Je zegt dat je kabel die boven uitkomt sowieso niet goed werkt. Heb je dit al eens gemeten? Als je bijvoorbeeld een laptop aansluit aan de kabel, en aan de andere kant de kabel in de router stopt: welke snelheid meet je dan via https://speedtest.net? (En welk abonnement snelheid heb je?)

Als je daarna ook een meting kan doen met wifi (zonder wifipunten), en daarna wellicht ook eentje met wifipunten, kunnen we uit die resultaten weer verder kijken.

Het is dus wel even belangrijk voor deze meting dat de kabel rechtstreeks op de router staat. Desnoods doe je alles eerst even van het stroom en meet je daarna. Mocht je er al een switch tussen hebben, laat even weten welke dat is. :-)


Zou je het gesprek willen terugluisteren, datum en tijd heb ik al eerder genoemd, en mij dan vertellen of de manier waarop jouw collega reageert conform jullie klantvriendelijkheidsnormen is?

<...>

Is het mogelijk dat ik van u wel een adres kan ontvangen om de klachtencommisie aan te schrijven. Ik wil graag eens de klantenservice van KPN ter discussie stellen. Ook heb ik het programma Kassa hierover aangeschreven. Kunt u mij een afschrift toesturen van het opgenomen telefoongesprek?

 

Dat is niet een mogelijkheid die ik heb. Ik kan alleen maar afgaan op wat jij vertelt, wat er hier aan notities is en wat ik eventueel kan uitlezen via het technisch systeem. En die laatste twee ook alleen als jouw gegevens zijn ingevuld in je forumprofiel, wat op het moment niet het geval is.

 

We willen je hier graag helpen, alleen hebben we dan wel meer informatie nodig. Als je de gestelde vragen uit mijn eerdere reactie, en die van ikheetjeff zou kunnen beantwoorden (en je forumprofiel invult) komen we vast al een heel eind 🙂

Ik begrijp dus goed dat je een TV+ abonnement hebt, en dat je kastje boven haperend/stilstaand beeld geeft? Heb je beneden ook een kastje, en die geen problemen? Heb je deze problemen met WiFi én kabel? Of een van de twee?

Je zegt dat je kabel die boven uitkomt sowieso niet goed werkt. Heb je dit al eens gemeten? Als je bijvoorbeeld een laptop aansluit aan de kabel, en aan de andere kant de kabel in de router stopt: welke snelheid meet je dan via https://speedtest.net? (En welk abonnement snelheid heb je?)

Als je daarna ook een meting kan doen met wifi (zonder wifipunten), en daarna wellicht ook eentje met wifipunten, kunnen we uit die resultaten weer verder kijken.

Het is dus wel even belangrijk voor deze meting dat de kabel rechtstreeks op de router staat. Desnoods doe je alles eerst even van het stroom en meet je daarna. Mocht je er al een switch tussen hebben, laat even weten welke dat is. :-)

 

 

Als je dat niet wilt, even goede vrienden, maar dan kunnen we op het forum ook niets voor je betekenen. Een klacht indienen is een optie, hiervoor kun je telefonisch contact opnemen.