Skip to main content

Sinds een update van de TV ontvanger freezed het beeld wanneer deze niet rechtsreeks bedraad is aangesloten op de Experia box. Voor de update werkte alles prima. KPN heeft inmiddels 2x een switch gestuurd wat niet werkt. Geen enkele verbetering. Overigens is de eerste installatie door KPN zelf uitgevoerd.

Voordat de storing er was liep de aansluiting via een Amplify Router, dat ging zonder problemen.
KPN geeft aan geen oplossing te hebben en kunnen bieden omdat er “geen router van KPN” wordt gebruikt.


Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

 

Daarnaast valt af en toe het geluid voor een paar seconden weg, maar dat probleem hebben we al langer.

 

Wie kan me wel helpen (aangezien KPN dat niet kan.

Die Amplify Router zal geen IGMP Snooping ondersteunen. IGMP Snooping is tegenwoordig een vereiste. En sowieso het feit dat het een router is zorgt op zichzelf al voor dat het niet werkt. Het heeft nog lange tijd zonder IGMP Snooping gekund, maar dat is nu echt wel zo ongeveer over.

Als je de Amplify Router er tussenuit haalt en vervangt door een Netgear switch, die KPN heeft toegestuurd, dan moet het werken hoor. 


Hi Reebsji,

Het is niet heel duidelijk wat je schrijft.

Het meest lijkt het er op dat je de KPN switchen achter een Wifi aansluiting hebt gehangen. Of erger via een stroomdraadverbinding (KPN noemt dit een draadloze aansluiting). De 2e is een ramp die door alles gestoord wordt wat er in de omgeving staat. Magnetron, CV, wasmachine etc.)

Wifi is meestal te traag, maar hier staat dan een mogelijke oplossing voor jouw probleem. 

  https://forum.kpn.com/internet-9/maximale-wifi-snelheid-experia-box-v9-346092


Ik neem aan dat die Amplify Router verder wel bedraad was aangesloten... ? Tv kijken via WiFi is ook sowieso verleden tijd. De Experiabox verzend gewoon heel eenvoudig het tv signaal niet (meer) via WiFi.


Die Amplify Router zal geen IGMP Snooping ondersteunen. IGMP Snooping is tegenwoordig een vereiste. En sowieso het feit dat het een router is zorgt op zichzelf al voor dat het niet werkt. Het heeft nog lange tijd zonder IGMP Snooping gekund, maar dat is nu echt wel zo ongeveer over.

Als je de Amplify Router er tussenuit haalt en vervangt door een Netgear switch, die KPN heeft toegestuurd, dan moet het werken hoor. 

Helaas, wanneer ik de kabel die direct vanaf de router komt via een switch splits naar de router en eentje naar de tv ontvanger dan alsnog freezed het beeld. Hetzelfde als via de router.

 


Hi Reebsji,

Het is niet heel duidelijk wat je schrijft.

Het meest lijkt het er op dat je de KPN switchen achter een Wifi aansluiting hebt gehangen. Of erger via een stroomdraadverbinding (KPN noemt dit een draadloze aansluiting). De 2e is een ramp die door alles gestoord wordt wat er in de omgeving staat. Magnetron, CV, wasmachine etc.)

Wifi is meestal te traag, maar hier staat dan een mogelijke oplossing voor jouw probleem. 

  https://forum.kpn.com/internet-9/maximale-wifi-snelheid-experia-box-v9-346092

Hi CorL,
De bedrade aansluiting loopt nu rechtstreeks naar de tv ontvanger. Wanneer ik deze splits met een switch, een aansluiting bedraad naar de router en eentje naar de tv ontvanger dan freezed alles nog steeds.


Ik neem aan dat die Amplify Router verder wel bedraad was aangesloten... ? Tv kijken via WiFi is ook sowieso verleden tijd. De Experiabox verzend gewoon heel eenvoudig het tv signaal niet (meer) via WiFi.

Alles is idd bedraad. 


Die Amplify Router zal geen IGMP Snooping ondersteunen. IGMP Snooping is tegenwoordig een vereiste. En sowieso het feit dat het een router is zorgt op zichzelf al voor dat het niet werkt. Het heeft nog lange tijd zonder IGMP Snooping gekund, maar dat is nu echt wel zo ongeveer over.

Als je de Amplify Router er tussenuit haalt en vervangt door een Netgear switch, die KPN heeft toegestuurd, dan moet het werken hoor. 

Helaas, wanneer ik de kabel die direct vanaf de router komt via een switch splits naar de router en eentje naar de tv ontvanger dan alsnog freezed het beeld. Hetzelfde als via de router.

 

En als je die Amplify Router nu gewoon even helemaal weg laat? Wat voor kabels gebruikt u? Zijn dat officiële "fabriekskabels" waar de stekkertjes dus aangesmolten zitten en er niet later handmatig aangezet zijn? Maakt u nog gebruik van een wandcontactdoos?


Die Amplify Router zal geen IGMP Snooping ondersteunen. IGMP Snooping is tegenwoordig een vereiste. En sowieso het feit dat het een router is zorgt op zichzelf al voor dat het niet werkt. Het heeft nog lange tijd zonder IGMP Snooping gekund, maar dat is nu echt wel zo ongeveer over.

Als je de Amplify Router er tussenuit haalt en vervangt door een Netgear switch, die KPN heeft toegestuurd, dan moet het werken hoor. 

Helaas, wanneer ik de kabel die direct vanaf de router komt via een switch splits naar de router en eentje naar de tv ontvanger dan alsnog freezed het beeld. Hetzelfde als via de router.

 

En als je die Amplify Router nu gewoon even helemaal weg laat? Wat voor kabels gebruikt u? Zijn dat officiële "fabriekskabels" waar de stekkertjes dus aangesmolten zitten en er niet later handmatig aangezet zijn? Maakt u nog gebruik van een wandcontactdoos?

Het zijn idd “fabriekskabels” welke KPN bij installatie heeft geleverd. Zonder Amplify Router werkt het alleen wanneer de kabel rechtstreeks is aangesloten. Met Netgear switch welke ik ontvangen heb van KPN werkt het niet. Overigens werkte alles prima voordat er een update van de tv ontvanger kwam een paar maanden geleden.

 


Hi Reeebsji,

Ik denk dat het type experiabox hier van belang is. Al gauw wordt aangenomen dat jij de nieuwste hebt zonder een aparte TV aansluiting. 


Hi Reeebsji,

Ik denk dat het type experiabox hier van belang is. Al gauw wordt aangenomen dat jij de nieuwste hebt zonder een aparte TV aansluiting. 

Hi CorL,

Ik heb de V10 wat volgens mij de laatst nieuwe is.

 


Hi Reeebsji,

Ik denk dat het type experiabox hier van belang is. Al gauw wordt aangenomen dat jij de nieuwste hebt zonder een aparte TV aansluiting. 

Hi CorL,

Ik heb de V10 wat volgens mij de laatst nieuwe is.

 

Ja afgelopen week heeft KPN weer een prijs wegens duidelijkheid naar klanten toe gekregen. Deze valt ook in die categorie. Er is een V10 en een V10a. Ze laten je denken dat het dezelfde is. Voorzover ik het heb gevonden kopen ze die zelfs bij verschillende leveranciers. 

Als je het commentaar van WJB hierop leest heb je echt geen broek meer aan. Maar sommige van de KPN moderators zullen wel weer laten blijken dat wij als klant dom zijn. 

Ik denk echter dat wjb met vakantie is, anders had hij waarschijnlijk allang hierop commentaar gegeven. Of mischien is hij moe over de elende met deze router. Zoek maar even op verschil Experiabox V10 en V10a met Google of zo.  

Ik denk dat alleen wjb (of iemand met gelijke kennis over routers) jou kan helpen.  


Hi @Reebsji, welkom! Het lastige is dat we, zonder de Experia Box, jouw aansluiting minder goed kunnen checken in het systeem. Het is dan ook moeilijk om te zeggen waar het aan ligt. Op het moment dat jij de Experia Box aansluit en daar de tv-ontvanger op aansluit (al dan niet met switch ertussen), dan kunnen we je zeker helpen. Begrijp ik nu goed dat je het zo hebt aangesloten? Of heb je de Amplify router er nog tussen? Wil je in ieder geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Heb je één of meerdere ontvangers? En loop je in dat laatste geval bij alle ontvangers tegen dit probleem aan?

 

Er is een V10 en een V10a. Ze laten je denken dat het dezelfde is.

Waar doen we dat?:thinking:


 

 

Er is een V10 en een V10a. Ze laten je denken dat het dezelfde is.

Waar doen we dat?:thinking:

Lees even wat Reebsji heeft geschreven en dan helemaal en ook ten aanzien van zijn aansluiting. Hij of zij beschrijft het echt wel goed. 


@Marcia_ ik heb mijn gegevens aangevuld. Het is nu geïnstalleerd zonder router. Dus de tv ontvanger is bedraad aangesloten op de experiabox V10.


Ik wil je tv-ontvanger graag omruilen, je krijgt daarvoor een privébericht van me. Wil je hierop reageren? Dan maken we het in orde. 


Via een privébericht laat @Reebsji weten dat het opgelost is met de nieuwe ontvanger!


Inderdaad, iedereen bedankt voor het meedenken.