Skip to main content

Dit is een oude post, maar bij ons enorm actueel….al een week lang drama. Alle kabels nagelopen, al meerdere keren herstart, maar beeld en geluid blijven haperen. Op alle zenders (van Nl 1 tot discovery). We hebben ook al een tv test doorlopen, ook tijdens de test haperde het beeld, maar test bood geen oplossing. Aansluiten van een HDMI-kabel is niet mogelijk en is in de afgelopen 5 jaar ook niet nodig geweest. Wat kunnen we nog proberen?

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hoe is jouw TV ontvanger op de Experia Box aangesloten, rechtstreeks of via een switch en/of "draadloze" verbindingsset?

En als via een switch, van welke merk en type is dan die switch?


Hi wjb 

sorry het klinkt vast stom, maar hoe weet ik dat? Met andere woorden….wat moet ik precies bekijken om een antwoord op jouw vraag te kunnen geven? Sorry!!

 

wij hebben zo’n grote stekker in de muur waarop de tv ontvanger is ingeplugd.

dus volgens mij gaat ons signaal via stopcontact...


Goedemiddag @Donkie en welkom hier op het KPN Forum :)

 

Goed dat je ons via deze weg hebt gevonden en melding maakt van je probleem. Het enige stukje wat ik niet zo goed kan plaatsen; je geeft aan dat het aansluiten van een HDMI kabel niet mogelijk is en dat dit de afgelopen 5 jaar ook niet nodig is geweest; heb je de tv ontvanger dan misschien aangesloten met een ouderwetse scart kabel? Verder geef je aan dat je zo'n grote stekker in de muur hebt waarop de tv ontvanger is ingeplugd. Ik denk dat de problemen daar ook vandaan komen. Die stekkers noemen we een draadloze verbindingsset (Devolo/DVS) en dit is een handig systeem in die zin dat je geen kabel van A naar B hoeft te trekken. Het signaal wordt verzonden via het lichtnet van je woning en dit is nu eenmaal gevoeliger voor storingen ten opzichte van een bekabelde verbinding. Heb je de mogelijkheid om 1 tv ontvanger eens direct met kabel aan te sluiten op je Experia Box, om te testen? Als je op die manier geen las hebt van een haperend beeld dan weten we meteen in welke hoek we het moeten zoeken!