Skip to main content

Sinds kort hebben wij digitale interactieve tv. Tv+. Bijna dagelijks zijn er problemen met beeld en geluid. Deze lopen niet synchroon of het geluid valt weg. De aangeboden probleem oplossing via de app , waarbij de ontvanger opnieuw wordt opgestart is niet toereikend. Het enige dat werkt is de uitzending bekijken vanaf het begin ( dus terug kijken) of via een opname. 
wie heeft de oplossing?

Even voor de duidelijkheid. Over welke ontvanger hebben we het? ITV of de Box+?

Is alles bekabeld aangesloten of via WiFi?


Tv+. Geen bekabeling. Werkt via WiFi 


Wellicht is live uitzending teveel voor de WiFi, wanneer je terugkijkt maakt de Box gebruik van Unicast en met Live TV Multicast wat veel meer bandbreedte nodig heeft. Ik zou het eens bekabeld proberen. Wellicht geeft dat verlichting. 


Tv+ is juist bedoeld om onbekabeld te werken. Weet eigenlijk niet of het überhaupt wel bekabeld kan. Bij de overstap is de internet snelheid juist verhoogd zodat de kwaliteit voldoende is. Ik Kees op dit forum dat het probleem bekend is bij KPN. Tijd dat zij voor een oplossing gaan zorgen. 


Natuurlijk kan het bekabeld werken, anders zou ik het niet zeggen. Ik maak zelf ook gebruik van een netwerkverbinding wat ik wat beter vind.Â