Skip to main content

Ik wil graag hierop reageren. Sinds ik kpn+ heb is het zeer onprettig tv kijken. Beeld en geluid lopen niet gelijk. Tv gaat steeds aan en uit. Vele telefoontjes naar kpn gepleegd en altijd het standaard proces. Niets helpt. Vandaag een nieuwe kastje gekregen maar bij het installeren begon de ellende weer. Bij het ophaal punt van mijn post sprak ik enkele dorpsbewoners met de vraag wie kpn heeft en of zij dit herkennen. Het verbaasde mij hoeveel personen hetzelfde probleem hebben. Misschien moet KPN de hand eens in eigen boezem steken en accepteren dat het probleem bij hun ligt. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hi @Haroldesch, jammer om te lezen dat tv kijken met TV+ voor jou nog niet prettig is. Goed dat je het aankaart.

Het ongelijk open van beeld en geluid is inderdaad een bekend signaal. Daar is al aan gewerkt, de meeste problemen zouden inmiddels verholpen moeten zijn. Er zijn een heel aantal dingen die je kunt proberen om het te verhelpen, je leest ze allemaal in voorgaande link. Het helpt vaak heel goed om naar de instellingen te kijken. Ik zal de gehele uitleg voor het gemak hieronder neerzetten:

 

Lip-sync: geluid en beeld lopen niet gelijk.

Grotendeels opgelost. Blijft op de radar.
Heb je hier nog wel last van, probeer een van de volgende dingen:

  • Experimenteer met de geluidsvertraging instellingen
  • Zet je geluid op passthrough of eventueel stereo
  • Als je tv HDMI poorten heeft die een verschillend Hz hebben (60 of 120), zorg er dan voor dat zowel TV+ Box als je geluidsapparatuur op een poort met dezelfde waarde zijn aangesloten.
  • Zap naar een ander kanaal en weer terug
  • Herstart de TV+ Box