Skip to main content

Hoi @Hermann0707, welkom bij ons op het forum. Merk je dit alleen als je de soundbar gebruikt, of merk je het ook zonder? Je kijkt het op de TV+ Box als ik je goed begrijp? Daarbij is het een bekend iets, zie de Bekende bevindingen. Zodra daar een update voor is wordt de pagina bijgewerkt, ook zal je dat dan in Product Updates kunnen zien. Je kunt je daar met de blauwe knop abonneren, dan krijg je een mailtje zodra er een nieuwe wordt geplaatst. 

 

Hoi Jasper,

Ik heb deze week 2 nieuwe ontvangers gekregen van het type DIW7022, hiervoor had ik die van Arris zonder problemen. Ook ik merk met een gloednieuwe  Samsung TV UA75AU7100 met laatste updates en een LG soundbar DSN9YG dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. In de tabel staat dat dit grotendeels opgelost is, dus vandaar toch even mijn bevindingen.

- Het geluid kan weliswaar vertraagd worden, zowel in de TV als in in de kpn ontvanger, maar dat is nu juist de verkeerde richting, het beeld loopt namelijk VOOR op het geluid, dus het beeld zou je moeten kunnen vertragen. 

- Ik heb vanalles geprobeerd, stroom er af, de soundbar ipv via HDMI op de optische uitgang van de TV etc.

- De geluidsvertraging is zowel bij TV zenders als bij bv Netfllix merkbaar. 

- De Arris ontvanger had dit niet, dus er moet echt iets mis zijn met deze nieuwe ontvangers.

Hopelijk helpt dit, benader mij gerust als jullie hulp nodig hebben met testen van iets, ik ben zelf techneut.

Mvg Marcel

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @ThedudeNL . Even een paar vragen:

  • Jouw receiver is nu via de TV of via de ontvanger aangesloten?  
  • Is het audio issue er bij alle vormen van TV kijken? (opnames/live/live terugkijken/ streaming apps) 
  • Hoe is jouw tuner aangesloten?  Bekabeld of via wifi?  En welke experiabox gebruik je? 

Hoi @ThedudeNL . Even een paar vragen:

  • Jouw receiver is nu via de TV of via de ontvanger aangesloten?  
  • Is het audio issue er bij alle vormen van TV kijken? (opnames/live/live terugkijken/ streaming apps) 
  • Hoe is jouw tuner aangesloten?  Bekabeld of via wifi?  En welke experiabox gebruik je? 

 

Hi, 

Ik had in eerste instantie de DIW7022 op de TV aangesloten precies zoals ook de Arris ontvanger aangesloten was, namelijk op HDMI1 , de soundbar zit op HDMI3 omdat die daarvoor ook bedoeld is. Ook heb ik geprobeerd de soundbar met een optische kabel aan te sluiten, dat maakte geen verschil. 

Alles bekabeld met een Experiabox 12.

Inmiddels heb ik e.e.a. ietsje anders aangesloten waardoor het probleem MINDER ernstig is geworden, want eerst was het echt niet om aan te zien. Nu heb ik de ontvanger op de extra HDMI ingang van de soundbar gehangen, waardoor de audio vertraging minimaal wordt tov het beeld, maar helemaal 100% synchroon is het helaas nog steeds niet. Volgens mij is de audiovertraging overal, TV, opnames, zelfs op Netflix als ik dat via de ontvanger van KPN bekijk. Rechtstreeks met de Netflix TV app is de vertraging er uiteraard niet.

 

Kortom, vreemd dat zoiets uitgeleverd wordt als het niet goed werkt.

Mvg,

Marcel