Skip to main content
Vraag

Beeld en geluid lopen vast op KPN TV+ Box

• January 9, 2026
  • 13 reacties
  • 123 keer bekeken

Ik heb eigenlijk vanaf het begin problemen met de box. Het beeld en geluid loopt vast. Dit is nu nagenoeg een dagelijks probleem. Opnieuw installeren van de box helpt niet.

Er zijn diverse manieren om de boel weer op gang te brengen:

1. ik schakel over naar een ander kanaal. Soms is het probleem opgelost, maar meestal niet.
  2. ik kijk bij instellingen naar de informatie. Daar is alles goed. Weer terug naar TV en alles doet het weer. Ook hier niet altijd een oplossing.
  3. ik herstart de box door een aantal seconden de stand by knop op de afstandsbediening ingedrukt te houden en dan herstarten te kiezen. Dit gaat haast altijd goed.
  4. ik zet de boel een tijdje uit.

Dit is een dagelijkse handeling en erg frustrerend. Mijn internetverbinding is prima, een speedtest tijdens het vastlopen geeft altijd een zeer snelle verbinding. Ik heb goede ontvangst, zelfs als ik de tweede box aanzet. Meestal treedt het probleem aan het eind van de middag op (naast TV luister ik ook de rest van de dag naar de radio) maar heel soms aan het begin van de dag.
Al direct toen ik overgestapt ben naar KPN TV+ in begin 2025 heb ik problemen. Misschien is het nu tijd om een vervangend exemplaar te mogen ontvangen.

13 reacties

Flitsend
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 9, 2026

Goedemorgen ​@Jba74 

Dat is natuurlijk ontzettend irritant. Hoe is je TV+ box verbonden met je modem? Is dit bekabeld, via een DVS, via een SuperWifi punt of “gewoon” via WiFi? 

Als je echt denkt dat je ontvanger stuk is zou ik je aanraden KPN te bellen op 0800-0402 of plan op deze pagina rechtsonder een belafspraak in. KPN belt jou dan wanneer het jou uitkomt. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 9, 2026

Heb je dezelfde problemen ook met je tweede box? Zo niet, zou je ze dan eens om kunnen wisselen om te kijken of het probleem meeverhuist met de box?

• Auteur
  • Topper
  • January 9, 2026

Heren,  dank voor jullie tips. Ik heb zojuist contact gehad met de helpdesk en ga nu monitoren of het probleem is opgelost. Daarna, indien nodig, verdere stappen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 12, 2026

Hi ​@Jba74, behoorlijk zuur dat je al zo lang gedoe hebt met je tv 😕

Fijn om te lezen dat je hier inmiddels contact over hebt gehad en iets aan het monitoren bent, zou je hier willen laten weten wat daar de uitkomst van is? Hoop dat de problemen nu voorbij zijn 🤞🏼

• Auteur
  • Topper
  • January 12, 2026

Maja,

Het is nog kort tijd, maar in ieder geval zijn nu 3 dagen voorbij zonder problemen. Dit wel na een nieuwe installatie en dat had ik in het verleden ook dat na opnieuw installeren een tijdje geen storingen voorkomen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 12, 2026

Dat klinkt toch wel voorzichtig positief ​@Jba74, laten we hopen dat het zo blijft!

• Auteur
  • Topper
  • January 16, 2026

Maja,

ik ben nog niet klaar met monitoren, maar tot nu toe ziet het er niet goed uit. Nog dagelijks problemen. Het is toch vreemd, het beeld en geluid loopt vast, ik ga naar instellingen en kijk b.v naar Informatie, ga weer terug naar TV en alles werkt weer.

• Auteur
  • Topper
  • January 18, 2026

Maja,

Helaas, al mijn opties die ik had gekregen van de helpdeskmedewerker heb ik nu uitgeprobeerd, geen succes. Ik vind dat ik nu toch wel een vervangend exemplaar mag verwachten. Ik ben nu haast een jaar abonnee van KPN en nog nooit is het goed geweest, het is alleen maar erger geworden. In het begin ging het met enige regelmaat fout, maar nu dagelijks.

ik hoop snel antwoord te krijgen.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Jba74 . Erg jammer dat het niet werkt.  

Mijn advies is om een terugbel afspraak in te plannen. Als het goed is is er een dossier wat er allemaal met jou besproken is.  Als de conclusie is dat het, ondanks alle inspanningen niet werkt,  kan de medewerker óf een monteur of een vervangende ontvanger sturen.  

• Auteur
  • Topper
  • January 22, 2026

Gebeld met de helpdesk en mij is toegezegd dat ik een nieuw exemplaar toegestuurd krijg.

• Auteur
  • Topper
  • January 24, 2026

Nieuwe ontvanger binnen en geïnstalleerd.

Erwin van KPN
Moderator

Nieuwe ontvanger binnen en geïnstalleerd.

Super. En hopelijk alles nu stabiel? 

• Auteur
  • Topper
  • January 30, 2026

Tot nu toe lijkt het goed te gaan. Wel het volgende gezien: er stond een update klaar. Ontvanger stond op een radiokanaal. Plots werd ineens de launcher en TV+ opnieuw geïnstalleerd? Vreemd.