Skip to main content

Inmiddels zijn we al een paar weken en 2 KPN monteurs verder en is het probleem er nog steeds.

Wanneer we tv kijken (live, opgenomen, Netflix) loopt een aantal dagen per week het geluid niet synchroon met het beeld. Soms ook een haperend geluid. Alles al getest met andere kabels, resetten, software opnieuw gedownload, tv ontvanger boven en beneden gewisseld maar niks helpt. Probleem is boven (Samsung tv) en beneden (Sony tv). 

KPN heeft buitenshuis alles vervangen wat vervangen kan worden. Binnen hebben we een modem en tv ontvangers van 2/3 jaar oud. 

Probleem doet zich ook voor wanneer ik Netflix cast vanaf mijn telefoon naar de tv via een ingebouwde chromecast.

Aangezien KPN het ook niet meer weet de vraag openbaar gedeeld in de hoop dat iemand hier een oplossing weet.

Bedankt alvast!

Heeft is al een andere tv geprobeerd? Gebruikt u een aparte geluidsinstallatie? Losse boxen?


Heeft is al een andere tv geprobeerd? Gebruikt u een aparte geluidsinstallatie? Losse boxen?

Probleem is op beide tv's die we hebben, Samsung en Sony.

We hebben nergens een geluidsinstallatie tussen zitten. Probleem is ook met casten dus lijkt me niet dat het aan de bekabeling ligt.


Hoi @IngeP welkom op het forum! Hoe je het beschrijft lijkt dit eigenlijk toch in de tv's zelf te zitten.
Nou zijn er een paar instellingen van Sony (Motion Flow) en Samsung (Auto Motion Plus) televisies die dit kunnen veroorzaken. Hopelijk zit de oplossing daar ook in, je kunt deze functies ook uitschakelen.


In dit topic spreek ik twee andere klanten met vergelijkbare problemen.

 

 

Op de onderstaande forum's vind je hier meer over.

Sony forum: https://community.sony.nl/t5/televisies/verschillende-scene-s-audio-sync/td-p/1626331

Samsung forum: https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/eindelijk-QLED-maar-niet-blij-met-beeld/td-p/1303810


Hoi @IngeP welkom op het forum! Hoe je het beschrijft lijkt dit eigenlijk toch in de TV's zelf te zitten.
Nou zijn er een paar instellingen van Sony (Motion Flow) en Samsung (Auto Motion Plus) televisies die dit kunnen veroorzaken. Hopelijk zit de oplossing daar ook in, je kunt deze functies ook uitschakelen.


In dit topic spreek ik twee andere klanten met vergelijkbare problemen.

 

 

Op de onderstaande forum's vind je hier meer over.

Sony forum: https://community.sony.nl/t5/televisies/verschillende-scene-s-audio-sync/td-p/1626331

Samsung forum: https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/eindelijk-QLED-maar-niet-blij-met-beeld/td-p/1303810

Hoi Thomas,

Net was het probleem er weer dus ik heb Motionflow uitgezet, tv opnieuw aan en toen was het even weg. Maar nu is het helaas weer terug dus dat is het ook niet. Het is wel elke keer weg als ik de tv uit en aan zet dus die Motionflow had er in eerste instantie ook niet mee te maken denk ik maar tv uit en aan werkt dus even.

Nog een ander idee?

 


Lastig. Heeft de tv ook app aan boord? Gebeurt het ook als je de netflix app van de tv zelf gebruikt?


Ik gebruik eigenlijk altijd de Netflix app via het menu van KPN. Via de app op tv nog niet geprobeerd.


De app op de tv kan verschillend (en beter) zijn. Ik ben wel benieuwd of daar het issue ook optreed


Tot nu toe werkt het daar goed. Kan dat al iets meer uitsluiten waarom tv uitzendingen achterlopen?


Ik heb dit al 10 jaar en tig keer aan de telefoon gezeten met KPN en is niet opgelost. Inmiddels kijk ik zelf al jaren geen tv meer omdat het me enorm irriteert. Alle stappen doorlopen, geen andere apparaten op aangesloten etc. Echt KAK!


Ik heb dit al 10 jaar en tig keer aan de telefoon gezeten met KPN en is niet opgelost. Inmiddels kijk ik zelf al jaren geen tv meer omdat het me enorm irriteert. Alle stappen doorlopen, geen andere apparaten op aangesloten etc. Echt KAK!

Kijkt ook gruwelijk irritant inderdaad! Wat ik nog het ergste vind is dat er ook geen oplossing komt. Via dit forum namelijk nooit meer reactie gehad van KPN. Bij ons is het op een of andere manier vanzelf over gegaan. Tegenwoordig ook een soundbar gekoppeld. Er wordt elke keer gezegd dat dat het probleem is maar juist met een soundbar kun je zelf de synchronisatie regelen (met die van ons in ieder geval). Niet dat dat de oplossing moet zijn van dit irritante probleem natuurlijk...


Ik heb zelfde probleem met een Philips tv

Mijn oude Philips had dit probleem niet

Toen ging het beeld van ontvanger naar tv via HDMI en het geluid ging van ontvanger naar geluidsinstallatie via de optische kabel. Omdat de geluidsinstallatie de apparten herkende en het juiste invoer kanaal gebruikte.

 

Met mijn nieuwe Philips (android tv) dacht ik de multi kanaals optie aan te zetten. Maar dan gaat het niet synchroon maar gebruikt hij wel alle speakers.

Dit frustreerde zo veel inderdaad dat ik heb lopen klooien met de vertraging die de kpn ontvanger aanbied. Ontdanks dat het verschil minder werd kreeg ik het niet synchroon. ( Alleen stappen van 40 ms.)

Dus in de ontvanger weer op normale stereo ingesteld zodat het geluid weer synchroon loopt nadeel hiervan is dat de achterste speakers niet gebruikt worden.

Om de een of andere reden kan de geluids installatie via HDMI niet de juiste kanalen identificeren zoals voorheen en de juiste instelling  te kiezen