Skip to main content

Sinds enige tijd zijn beeld en geluid niet meer synchroon. Ook moet de ontvanger heel vaak opnieuw worden opgestart. Dit alles sedert wij een 4K televisie hebben. Is de huidigeontvanger om te ruilen voor een 4K geschikte televisie ?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

Hoi Spike, welkom op het forum. 

Dit zou met geen enkele ontvanger mogen gebeuren. Zou je de ontvanger eens willen resetten, zie stap 2?  

Loopt het geluid via de tv zelf? Of heb je nog een home cinema set aangesloten of externe luidsprekers?


Hoi Spike, welkom op het forum. 

Dit zou met geen enkele ontvanger mogen gebeuren. Zou je de ontvanger eens willen resetten, zie stap 2?  

Loopt het geluid via de tv zelf? Of heb je nog een home cinema set aangesloten of externe luidsprekers?

 

Beste Alex, ook dat laatste mag geen verschil maken.

Ik heb een soundbar via de TV aangesloten loopt netjes synchrone. 


Hoi Spike, welkom op het forum. 

Dit zou met geen enkele ontvanger mogen gebeuren. Zou je de ontvanger eens willen resetten, zie stap 2?  

Loopt het geluid via de tv zelf? Of heb je nog een home cinema set aangesloten of externe luidsprekers?

 

Beste Alex, ook dat laatste mag geen verschil maken.

Ik heb een soundbar via de TV aangesloten loopt netjes synchrone. 

Het kan. Ik heb een Yamaha receiver hier die ik wel af heb moeten stellen, via de instellingen van de Yamaha zelf. Gaat om een paar milliseconden. 

Vandaar mijn vraag. 


Goedemorgen Alex_ P, ik heb stap 2 resetten nog eens uitgevoerd, en het "lijkt” er op dat alles nu (tot op heden) synchroon loopt. In ieder geval alvast bedankt voor je hulp !

Overigens heb ik een Sony home cinema set welke wel af en toe "uitvalt” althans, soms “verliest” mijn TV ergens de verbinding via de HDMI kabel. Dan moet ik opnieuw de juiste HDMI kiezen en heb ik alles weer goed staan. Gebeurt wel zo 1 x per week. hoogst vervelend. Maar wel alle kabels gecontroleerd, zouden de juiste moeten zijn. Mocht iemand nog een tip hebben hierover, dan hou ik mij aanbevolen. Ontvanger (ARRIS) rechtstreeks aangesloten op de TV (HDMI 1) en de home cinema set ook (HDMI 4 ARC).


Dat is fijn om te horen. Het wegvallende van je Home Cinema durf ik zo niet te plaatsen. Eventueel een andere HDMI kabel proberen? 


Tja, dat heb ik (uiteraard) al enkele keren geprobeerd, helaas zonder afdoende resultaat.

Tot op heden loopt alles synchroon, dus we zijn tevreden.

Mocht het weer terugkomen dan hoor je mij wel weer.

Alsnog bedankt voor je moeite !

R.A. Holtkamp