Skip to main content

Ik heb net nieuw abonnement  nu loopt beeld en geluid lang niet synchroon Ik word er gek van. En krijg steeds de melding dat de afstandbediening aangepast moet worden.. Nee !!!! dit is absoluut geen verbetering.  Ik ben boos op KPN. 

Zelfde probleem hier: nieuwe klant en beeld en geluid niet synchroon op meerdere zenders...klantendienst biedt geen oplossing...


Welke KPN tv ontvanger heeft u?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? (wat zit er allemaal tussen).

 

Ik gok dat je de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt.

Wat je als eerste kan doen, is de stekker eruit halen, 2 minuten wachten en er weer in doen en laten opstarten.

 

Welke problemen heb je met de ab? 

 

Een DVS kan voor veel problemen zorgen, als die er toevallig tussen zit. 

 

Wifi werkt alleen goed als je de Box12 en / of de SuperWifi2 hebt.


Ik heb niets met mijn ab maar ik krijg steeds een melding op mijn TV dat mijn ab niet verbonden is met mijn TV.  Gewoon Irritant!

Maar met de ondertitels is het een verschrikking. Niet om aan te zien. Ik heb een nieuwe  DIW7022 (KPN tv+ box) . Ik heb de stekker er al uit getrokken maar helpt niets.  Alles is rechtstreeks aangesloten er zit niets tussen.


Ik heb niets met mijn ab maar ik krijg steeds een melding op mijn TV dat mijn ab niet verbonden is met mijn TV.  Gewoon Irritant!

Maar met de ondertitels is het een verschrikking. Niet om aan te zien. Ik heb een nieuwe  DIW7022 (KPN tv+ box) . Ik heb de stekker er al uit getrokken maar helpt niets.  Alles is rechtstreeks aangesloten er zit niets tussen.

 

Er zijn nog enkele verbeter punten te doen door KPN voor de DIW7022.

 

Zie hier een wensenlijst gemaakt door @wjb 

 

Zie hier de lijst van KPN met punten waar KPN zo wie zo mee bezig is.

 

Zie hier de updates voor de DIW7022

Komen om de 2 weken, laatste tijd zelfs sneller.

Hier kan je je op abonneren, dan weet je wanneer er een nieuwe update komt en wat er in zit. 

 

Zelf gebruik ik de ondertitels niet, dus daar kan ik geen oordeel over geven.

 

Voor de afstandsbediening, die werkt via Bluetooht.

Op welke afstand zit u?

Je kan hem ontkoppelen en opnieuw koppelen, indien nodig. Zie ook hier. 


Hoi @Paul_ ,
Ik weet niet wie de lijst “TV+ Bekende bevindingen” bijhoudt, maar de opmerking “Grotendeels opgelost.” lijkt me schromelijk overdreven bij het punt “Lip-sync: geluid en beeld lopen niet gelijk.”.


Ik ben het met dmutsaers Slimmerik? eens er is nog heel veel NIET opgelost.  Beeld en geluid lopen lang niet gelijk. Volume is niet goed, veel te zacht. Ik heb de knop nu op 25/30 staan en voorheen op 15/20. Mijn grootste ergernis is wel het niet gelijk lopen van Beeld en Geluid. Ik ben een beetje doof en ben daarom soms aangewezen op ondertiteling.  Het is niet fijn kijken als ik de ondertiteling van de vorige programma nog  onder b.v. het journaal zie. Probeer hier iets aan te doen KPN daar doet u heel veel mensen een plezier mee. 

 

 


De link naar een lijst met punten waar KPN mee bezig is allemaal heel aandoenlijk. Maar de beeld- /geluidsynchronisatie lijkt me nu toch een basiskwalteit.

Als nieuwe klant heroverweeg ik mjjn abonnement nú al. Ik gooi geen geld in het water, sorry.


Helemaal met Kogeltje eens. Doe eens je best voor deze nieuwe klanten. KPN!!!!!


Helemaal met Kogeltje eens. Doe eens je best voor deze nieuwe klanten. KPN!!!!!

 

@Dubbin 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.


Goedemorgen @Dubbin, welkom op ons forum!
Zoals Joop hier al noemt is dit forum bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen.
Als je liever contact hebt met de klantenservice kun je hierover ook met ons bellen op 0800-0402
Mocht je het toch liever hier doen kan dat natuurlijk ook maar dan wil ik je wel vragen constructief en respectvol naar elkaar te blijven.

 

Alles over de afstandsbediening en hoe je problemen daarmee kunt oplossen staat in de link die Joop ook al noemde:

Wat betreft het niet synchroon lopen van het beeld en geluid, dat is voor veel klanten dus al opgelost én hebben we een paar work-arounds voor.

Lip-sync: geluid en beeld lopen niet gelijk.

Grotendeels opgelost. Blijft op de radar.
Heb je hier nog wel last van, probeer een van de volgende dingen:

  • Experimenteer met de geluidsvertraging instellingen
  • Zet je geluid op stereo
  • Als je tv HDMI poorten heeft die een verschillend Hz hebben (60 of 120), zorg er dan voor dat zowel TV+ Box als je geluidsapparatuur op een poort met dezelfde waarde zijn aangesloten.
  • Zap naar een ander kanaal en weer terug
  • Herstart de TV+ Box

Eerste stap: het kunnen instellen van geluidsvertraging zit in KPN TV+ app 1.95.

Geluidsvertragingsinstelling uitgebreid in KPN TV+ firmware 0.17.5 en KPN TV+ app 1.97.1

Verdere verbeteringen in KPN TV+ firmware 0.19.4 & TV+ app 1.103

@Kogeltje, als jij er hiermee niet uit komt, wil je dan een eigen topic aanmaken? Om het overzichtelijk te houden is het handiger dit per persoon op te lossen.



Zet je DIW7022 ontvanger op Unicast dan werkt de ondertiteling een stuk beter.
huisje - sterretje - informatie -  scroll helemaal naar beneden en klik Video mode aan.

En nu wil ik koffie


Hallo allemaal

Ik heb natuurlijk respect voor iedereen Als mijn vraag verkeerd is overgekomen dan bied ik mijn excuus aan. Jammer dat mijn probleem nog niet is opgelost. Vriendelijke groeten Dubbin.