Skip to main content
Vraag

Beeld en geluid niet synchroon met Soundbox

• July 15, 2025
  • 6 reacties
  • 58 keer bekeken

Ik heb al vanaf 19 mei probleem met tv plus soundboxs er zijn meerdere  monteur geweest maar ik blijf probleem houden met beeld en geluid beel loop niet sychoom met beeld en geluid monteur laatste  bezoek heeft me doorverwezen naar form met deze de monteur heeft me doorverwezen naar deze vorm probleem bevindt zich software matig graag hulp bij deze probleemen bij deze storing 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

6 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Stewy. Welkom op de KPN Community! Dat is niet fijn tv kijken en ik kan mij voorstellen dat je op een gegeven moment de tv liever uit doet. 

Er zijn eerder meldingen geweest van Soundbox-gebruikers dat het beeld en geluid niet mooi samen liep. Hiervoor is een verbetering in firmwareversie 1.15.2 voor doorgevoerd. Heb jij deze versie al geinstalleerd op je Soundbox? Je vindt dit onder Instellingen (tandwieltje) en dan Informatie. 

Verder kan het liggen aan de manier van aansluiten van de Soundbox dat zulke problemen optreden. Is de box aangesloten met een rechtstreekse kabel op de Experia Box, via Wifi of zit er nog apparatuur tussen (zoals een switch of Wifi versterker)? Kun je daar iets meer over vertellen? 

Ook kun je kijken of het aanpassen van de beeldinstellingen mogelijkerwijs een oplossing biedt. Probeer daar eens mee te spelen en kijk of dat verbetering geeft.

Maar wat ik je ten zeerste wil aanraden is om contact te houden met de ticketdesk. Je krijgt nadat een storingsmonteur is geweest een e-mail en een SMS waarin een speciaal telefoonnummer staat. Als je daarmee belt kan je storing gemonitord worden en zo nodig een nieuwe monteur aangestuurd worden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 18, 2025

Hoi Arjan ik blijf problemen houden het beeld en geluid is niet synchroon dat al vanaf 19 mei er zijn al 3 monteurs geweest en dit is mijn tweede tv ontvanger met soundbox ik heb zelf ook al van alles geprobeerd niets helpt het is zo geen tv kijken er moet zo wat veranderen heb wel een driejarige contract afgesloten de firmware is ook geüpdatet. graag  spoedig een oplossing m.v.g 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hm erg vervelend dat je al zo lang problemen hebt. Ook begrijp ik dat er al veel geprobeerd is en verschillende monteurs zijn geweest. Ik weet niet of ik iets voor je kan betekenen, maar wil wel kijken of er iets mogelijk is. Zou je eens je profiel willen invullen met je achternaam, postcode en huisnummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN-nummer (onder persoonlijke opmerkingen). Dan ga ik eens kijken of ik de juiste mensen hiervoor kan benaderen. 

Geef hier maar een seintje wanneer je je gegevens hebt ingevuld. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 18, 2025

Ik heb mijn gegevens ingevuld m.v.g Stewy 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dank je! We willen graag met je in contact komen om te kijken of we de oorzaak van het probleem kunnen achterhalen en kunnen oplossen. Ik stuur je nog even een privébericht met wat meer informatie. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

We zijn inmiddels al weer wat weken verder en ondertussen is er uitvoerig onderzoek gedaan naar jouw situatie en het probleem. Het bleek uiteindelijk dat de aangesloten tv niet op tijd de beelden kon opbouwen en dat daardoor het geluid er altijd eerder was. Zeer waarschijnlijk ligt het probleem in de tv gezien dat één HDMI poort het al niet doet en de maximale resolutie die gekozen kon worden 4K 30Hz was. Ik wilde dit toch nog even hier plaatsen zodat de rest (van de Community) ook op de hoogte is en waarschijnlijk ook wel benieuwd waren.