Skip to main content

Mijn beeld en geluid vallen steeds stil als ik op een andere zender zet. Als ik ff op pauze zet loopt hij door zonder storing maar als ik naar een andere zender ga valt beeld en geluid weer stil.

Modem al gereset en end maar helpt niet.

Pas sinds woensdag kpn vanaf vandaag dit probleem.

Wie o wie?

Welk modem heb je precies 


Experia box v10


Door op pauze te drukken ga je feitelijk terugkijken via Unicast. Dan heb je een mindere kwaliteit dan via Multicast. Ik neem aan dat je tv+ hebt? Heeft de monteur de configuratie gedaan?

Last but not least: hoe is de ontvanger aangesloten op de v10? Met een UTP kabel?


 


Tv+ en idd monteur heeft alles gedaan


Dat ziet er netjes uit. De monteur krijgt een pluim. Ziet er solide uit, ook de bekabeling.

De modem gaat met een kabel naar de wandcontactdoos neem ik aan. Vandaar een kabel naar de tv ontvanger schat ik in. Geen draadloze oplossing in ieder geval.

Configuratie tv+
Mukticast met auto beste kwaliteit?
HDR of SDR?
 

Exoten in het netwerk zoals omvormers van zonnepanelen?


Oe nou stel je, voor mij, erg moeilijke vragen. Ik ben een mega leek met dit soort dingen😬


Via instellingen en dan helemaal onder staat Videomodus multicast en auto kwaliteit aangevinkt?
 

Schermresolutie auto?
Daar zie je ook de optie voor HDR of SDR. Wat is daar de keuze?

In principe is multicast de gewenste optie voor de beste kwaliteit. Unicast levert een iets mindere kwaliteit maar kan momenteel wel wat betere stabiliteit geven.

Glasvezel? Dan is een herstart van het NT kastje en de modem (beiden even stroomloos maken) ook aan te raden. Effe uitsluiten dat hier iets niet lekker loopt.

Als je zonnepanelen hebt zijn omvormers bekende stoorzenders voor tv ontvangers.


Oe nou stel je, voor mij, erg moeilijke vragen. Ik ben een mega leek met dit soort dingen😬

Daarom is het forum er 😎

Genoeg kennis hier, ik deed er ook mijn voordeel mee.


HDR. Ik lees op Google dat veel mensen er last van hebben gehad maar eigenlijk helemaal geen oplossingen.

Alles is perfect aangesloten en hoge percentages in bereik.

Als ik het zo lees valt er niks aan te doen raar wel zeker net alles kei nieuw is


Geen zonnepanelen en geen glasvezel btw


HDR. Ik lees op Google dat veel mensen er last van hebben gehad maar eigenlijk helemaal geen oplossingen.

Alles is perfect aangesloten en hoge percentages in bereik.

Als ik het zo lees valt er niks aan te doen raar wel zeker net alles kei nieuw is

Just to be sure. Je hebt tv+ toch met draad aangesloten hè en niet draadloos? Dat gezien je opmerking over het bereik. Bij mij draait alles perfect maar ik hoor van anderen dat de SDR optie beter werkt. Proberen is altijd mogelijk hè. Je kunt de tv+ box erna eenvoudig herstarten door rechtsboven de kpn knop ingedrukt te houden.


Ja ik heb draadloos!


Geen zonnepanelen en geen glasvezel btw

Ok. Welke snelheid haal je. Ik neem aan dat je pair bonding ADSL hebt gezien de modem v10. De snelheid kan namelijk ook nog een en ander beïnvloeden.


Ja ik heb draadloos!

Maar heb je de tv ontvanger ook draadloos aangesloten op de v10 want dat is een niet toegestane configuratie.

Foto van de achterkant tv box mogelijk?


Nee tv ontvanger is aangesloten met kabel


Ok dat is het beste. Dat moet goed lukken met de v10. Wat ik tot nu toe wel zie op het forum is dat de v10 beter werkt als er een managed switch tussen zit met IGMP snooping enabled. Je hebt niet de enige met haperingen met de v10.

Is de afstand tussen modem en wandcontactdoos en vanaf wandcontactdoos naar tv+ erg groot?


Nee een goede meter.

Denk morgen kpn maar even bellen maar verwacht er weinig van.

Veel hebben het ook maar met een paar zenders ik met alle .....


Ik zou zeker ook nog eens proberen met unicast. 

Of deze switch er tussen zetten: GS105Ev2. Wellicht heb je een handige ITer voorhanden die dat wilt aansluiten voor je.

Drie tientjes en nihil verbruik. IGMP snooping aan.


Bedankt voor alle moeite!!!!


Hoi @Lisa73, wat gek dat de zenders steeds vastloopt. Nu ben je al een heel eind op weg geholpen, maar ik begrijp dat je de oplossing nog niet hebt gevonden. Dat is jammer. Heb je ondertussen contact gehad?

Zo niet, dan ben ik nog wel benieuwd hoe het gaat als je de ontvanger een reset hebt gegeven. 


Hoi @Lisa73, wat gek dat de zenders steeds vastloopt. Nu ben je al een heel eind op weg geholpen, maar ik begrijp dat je de oplossing nog niet hebt gevonden. Dat is jammer. Heb je ondertussen contact gehad?

Zo niet, dan ben ik nog wel benieuwd hoe het gaat als je de ontvanger een reset hebt gegeven. 

Bart ze sturen een nieuw modem op, de v10 gaat schijnbaar niet samen met draadloos dus hopelijk is het daarna verholpen.


Hoi @Lisa73, wat gek dat de zenders steeds vastloopt. Nu ben je al een heel eind op weg geholpen, maar ik begrijp dat je de oplossing nog niet hebt gevonden. Dat is jammer. Heb je ondertussen contact gehad?

Zo niet, dan ben ik nog wel benieuwd hoe het gaat als je de ontvanger een reset hebt gegeven. 

Tja en dan krijg je een nieuw modem is het precies zo een zelfde experia v10.

Zo vermoeiend altijd, man aan telefoon zei dan krijg je een zwarte die doet het beter bij draadloos. Pfff nou al bijna spijt vd overstap


Maar de ontvanger is toch via een kabel aangesloten? Dan zou het modem niet uit mogen maken. 

Heb je de ontvanger nog gereset? 


Exact zoals @Bart_Z zegt @Lisa73 vandaar dat ik specifiek vroeg of tv+ draadloos is aangesloten. Ik bedoel daar niet mee of je draadloos hebt (ja) maar of dat ook gebruikt wordt door tv+
Een foto van de achterkant van de tv+ ontvanger geeft duidelijkheid.