Skip to main content

Mijn beeld en geluid vallen steeds stil als ik op een andere zender zet. Als ik ff op pauze zet loopt hij door zonder storing maar als ik naar een andere zender ga valt beeld en geluid weer stil.

Modem al gereset en end maar helpt niet.

Pas sinds woensdag kpn vanaf vandaag dit probleem.

Wie o wie?

Het tv kastje zit met snoer aan tv vast (momenteel kan ik geen foto maken). Ik kan schijnbaar alleen zo'n v10 box gebruiken. Dus modem zit niet vast aan tv, het tv+kastje wel. Zou het aan dát kastje kunnen liggen?

@Bart_Z als je werkzaam bent bij kpn zou jij dan kunnen zorgen dat ik zo'n nieuw kastje kan krijgen?


Dat zal waarschijnlijk de HDMI kabel zijn @Lisa73 . Dat je vast zit aan modem v10 zal er mee te maken hebben dat je een pair bonding vdsl verbinding hebt. Daarvoor is alleen de v10 geschikt.

Waar het nu om gaat is of er een UTP kabel vanuit die mooie wandcontactdoos naar de tv ontvanger gaat. Dat is ook voor @Bart_Z van belang om te weten. Indien de ontvanger draadloos is aangesloten dan heeft de monteur een foutje gemaakt. Ik denk overigens dat je bedraad bent aangesloten als ik je foto van de wandcontactdoos bekijk maar ik weet natuurlijk niet waar die UTP kabel heen gaat 😌


Hoi @Lisa73, wat gek dat de zenders steeds vastloopt. Nu ben je al een heel eind op weg geholpen, maar ik begrijp dat je de oplossing nog niet hebt gevonden. Dat is jammer. Heb je ondertussen contact gehad?

Zo niet, dan ben ik nog wel benieuwd hoe het gaat als je de ontvanger een reset hebt gegeven. 

Tja en dan krijg je een nieuw modem is het precies zo een zelfde experia v10.

Zo vermoeiend altijd, man aan telefoon zei dan krijg je een zwarte die doet het beter bij draadloos. Pfff nou al bijna spijt vd overstap

Het kan dus zijn dat de man aan de telefoon even gemist heeft dat je pair bonding hebt. Daar heb je een v10 voor nodig. Die zwarte box12 werkt dan niet.

Spijt? Ik ben een gelukkige KPN klant. Een overstap levert soms wat probleempjes op maar dat is overal zo. Ik had ook een uitdaging na overstap naar tv+ maar dat is ook uitstekend opgelost samen met het forum en KPN.


Ja ik heb ook zeker nog wel vertrouwen hoor maar gelijk gedoe is niet fijn.

Ik zal morgen even een foto maken van de achterkant hoe alles aangesloten is. Maar ik denk niet dat het aan het modem ligt want na aansluit van de nieuwe gelijk precies hetzelfde probleem


Als je met draad bent aangesloten ligt het ook niet aan de modem. Bij een draadloze aansluiting met de v10 wel want de v10 heeft geen multicast to Unicast ondersteuning. De v10 moet je daarom met draad aansluiten.

Een foto helpt mij en Bram. Post die morgen maar. Als je je profiel compleet maakt dan kan een moderator als het nodig is je meteen bereiken of andere zaken controleren.

 


 


Hallo @Lisa73 , dat is duidelijk. Ik zie een HDMI kabel en een optische kabel en de voedingskabel. Dat gele is de aansluiting voor de UTP kabel. Dat wil zeggen dat je tv+ draadloos is aangesloten op de modem v10. Zover ik begrepen heb van je, heb je geen superwifi. Dit betekent dat deze manier van aansluiten niet mag. En het is gelijk de verklaring waarom live tv kijken niet lekker werkt en na even pauzeren wel (je kijkt dan unicast). De modem heeft geen ondersteuning voor multicast to unicast.

Heeft de monteur dit zo aangesloten?
Weet jij of er in de buurt van je Tv+ een ethernet aansluiting is? Die wandcontactdoos lijkt mij UTP aansluiting of is dat de telefoonaansluiting? 
De v10 en tv+ dienen bedraad te worden aangesloten. Alternatief is een superwifi2 (de zwarte) aanschaffen en die bedraad aansluiten op de modem. Je kunt dan tv+ draadloos koppelen met superwifi2.

Ik vermoed dat je de v10 hebt I.v.m. Pair bonding. Dat zou @Bart_Z wellicht kunnen nakijken.

 


@Bart_Z @Roy74 ik heb wel super WiFi. De wandcontactdoos is een voor telefoonaansluiting maar ik heb geen vaste telefoon dus zitten die kabels daarin in de modem. Ethernet geen idee wat dat is.

Deze doos heb ik nog. Ik heb juist een monteur laten komen omdat ik zelf niets kan aansluiten en een mega leek ben met deze zaken.......


Maar ben toch ermee bezig tis makkelijker dan ik dacht.…

Moet de kabel in lan1 of lan2 op de superwifi?

En in welk gaatje in het modem?

 


Hallo @Lisa73 , wellicht hadden we je er ook door kunnen loodsen op het forum maar ik vind wel dat de monteur dat in eerste instantie al anders had moeten aansluiten. Je kunt verwijzen naar het plaatje dat ik stuurde. Dat in verband met de kosten 😉

Ik zou vragen of je een bedrade oplossing kan krijgen. Via Superwifi kan ook. Dan wordt die met draad aangesloten op de v10 en dan gaat de WiFi op de modem uit. Geen paniek, de WiFi gegevens worden overgenomen door superwifi. Tv+ kan dan draadloos verbinden (optie 4 in het plaatje).

Je probleem zal hiermee wel worden opgelost.

Succes en laat even weten of het naar wens werkt.

 


Maar ben toch ermee bezig tis makkelijker dan ik dacht.…

Moet de kabel in lan1 of lan2 op de superwifi?

En in welk gaatje in het modem?

 

Dat maakt niet uit. Doe maar in Lan1 van superwifi en poort 2 in de modem. Ik ben aan het werk 😅. Kan vanavond wellicht nog helpen als het niet mocht lukken. Als het goed gaat, is je draadloze lan lampje op de modem na afloop uit. Je moet superwifi2 dus wel met draad aangesloten laten op de modem en het lampje moet groen zijn. Tv+ moet dan meteen draadloos werken omdat de gegevens van je netwerk hetzelfde blijven. Wellicht wel even de tv+ herstarten.


Wow het geluid en beeld ging gelijk aan!!!!!

Waarom doet ie het nou wel met de super WiFi? Wat doet die meer dan het modem?


Superwifi heeft ondersteuning voor multicast to Unicast. Dat is een heel technisch verhaal wat ik je zal besparen. Box12 heeft dat standaard maar de v10 niet. Vandaar mijn vragen om de diagnose te stellen.

Dit was een geval niet voldaan aan de juiste infrastructuur 😅

Goed gedaan zeg. Hopelijk vind je de weg weer naar het forum als er iets is. En nu wel een tevreden KPN klant 😎


Hopelijk blijft het goed gaan maar voor nu blij mee!!!

Ontzettend bedankt voor je mega hulp!!!!!!!!


Graag gedaan 😀


Top zeg. Mooi te lezen dat het gelukt is om het goed aan te sluiten en dat het nu goed werkt. :)

Mocht je nog weer vragen krijgen, laat het dan vooral weten.Â