Skip to main content

Na een langere periode van enkele haperingen van het tv-beeld, is er nu sprake van constant blijven hangen van het beeld en geluid. Modem en tv-ontvanger al opnieuw opgestart. Bekabeling gecontroleerd. Vaste kabel van modem naar tv-ontvanger. In de modem lijkt bij “DSL Link Information”, dat er redelijk wat CRC fouten zijn bij de downlink, maar we weten niet wat een normale hoeveelheid is. Graag op korte termijn een oplossing hiervoor. Experia V10 en HBM2260.

Moderator? Kan de lijn doorgemeten worden?


Moderator? Kan de lijn doorgemeten worden?

Je kunt het snelst bellen met de klantenservice 0800-0400 en dan inspreken dat je iemand wil spreken, de moderators hier beantwoorden tussen de 3 tot 5 dagen


Hi @MyTV

Je kunt het snelst bellen met de klantenservice 0800-0400 en dan inspreken dat je iemand wil spreken, de moderators hier beantwoorden tussen de 3 tot 5 dagen

Dit is inderdaad de regel voor als je snel contact wilt hebben. 

Mocht je nog niet gebeld hebben, dan ben ik benieuwd of het internet verder wel goed doorloopt als het TV beeld hapert. Zou je een speedtest willen doen op een laptop of PC die bekabeld op je modem is aangesloten? Ik hoor de resultaten graag.

Heb je ook de servicetool voor haperend beeld al doorlopen? Daar staan ook tips in en wellicht helpen die. 

Zo niet, laat het dan gerust weten! 


Hierbij de speedtest van vanavond. Voor zover ik weet is TV apart van internet. Ik heb al aangegeven wat ik al geprobeerd heb. Probleem is al lange tijd, maar is nu erger dan voorheen. Probleem lijkt tussen wijkkast en de modem te zitten. In de modem lijkt bij “DSL Link Information”, dat er redelijk wat CRC fouten zijn bij de downlink, maar we weten niet wat een normale hoeveelheid is.

 


Het TV signaal loopt via je internetverbinding, dus die twee zijn met elkaar verbonden. 🙂 Traag internet kan bijvoorbeeld voor haperend beeld en geluid zorgen, vandaar de vraag. 

Die snelheid zou voldoende moeten zijn voor probleemloos TV kijken. Ik heb de lijn ook doorgemeten en die oogt ook stabiel, ondanks de CRC fouten valt de internetverbinding (en daarmee de verbinding met de TV) dus niet weg. 

Zou je een andere internetkabel tussen je tv-ontvanger en je modem willen testen? Ik ben benieuwd of er dan nog haperingen zijn. 


Het haperen van het beeld is op dit moment minder. Aan deze kant niks veranderd. Misschien vanuit KPN iets aangepast? Kijk het voorlopig dus even aan. Bedankt voor het reageren.


Fijn dat het beter is! Er is naar mijn weten niks veranderd, maar laten we er vanuit gaan dat het nu stabiel blijft. 🙂

Mocht het toch weer eens haperen,

Zou je een andere internetkabel tussen je tv-ontvanger en je modem willen testen?

probeer dan dit eens uit. 

Veel kijkplezier en nog een fijne zondag gewenst!