Skip to main content

Sinds een paar maanden overgestapt van Ziggo naar KPN glasvezel. Glasvezel lag al in onze straat en is op ons verzoek binnen gelegd.

In het begin geen problemen, maar nu valt telkens het beeld en geluid voor een paar seconden weg.    Zowel bij tv kijken als bij radio beluisteren. De intervallen variëren sterk. De ene keer doet het probleem zich 1 a 2 keer op een avond voor, de andere keer hebben we om de aantal minuten een interruptie.

Het gaat hier om een nieuwe Samsung smart tv.

Ook valt Netflix één of meerdere malen per avond weg. Krijgen de volgende melding: Deze titel kan momenteel  niet worden afgespeeld. Door op meer details te klikken heb je de mogelijkheid om de internet snelheid te meten. Bij een aantal keren meten kwam de snelheid uit op 50-55Mb/s terwijl we een 500Mb/s verbinding zouden moeten hebben.

Verschillende speedtesten op de laptop geeft hetzelfde resultaat.

 

We hebben al van alles geprobeerd om het probleem op te lossen.

Modem en tv ontvanger gereset

Software update

Frisse start tv ontvanger (terugzetten fabrieksinstellingen)

Andere HDMI kabel

TV ontvanger gewisseld (we hebben een 2e voor een andere TV die nog niet in werking is)

 

Ik hoop dat jullie kunnen helpen dit probleem op te lossen.

 

Mvg,

NL

Hoi @TopShorty . Welkom op het forum.

Mateloos irritant dat dit gebeurt. Als ik het goed begrijp valt het beeld dus stil bij een bedraad aangesloten itv tuner? Klopt dat? Is die met één lange kabel aangesloten op de experiabox? Of zit er nog andere apparatuur tussen? Kun jij tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Goedemiddag Erwin,

 

Hartelijk dank voor je reactie.

Dat klopt inderdaad. De TV is bedraad aangesloten met één kabel. Dit is de kabel die door jullie bij de tv tuner aangeleverd is.

Ik heb mijn profiel aangevuld et type tv tuner en modem.

 

 

 

 


Ik meet op jouw adres twee ontvangers. Welke van onderstaande geeft de fouten?

Wat gebeurt er als je de tuner omruilt? Is het dan weg? 

1.M920xxxxx295

2.M920xxxxx310


De M920xxxxx295 is diegene die nu aangesloten is, en de andere M920xxxxx310 geeft dezelfde problemen want deze hadden we als eerste in gebruik. Voor de duidelijkheid, de M 920xxxxx310 in nu niet geïnstalleerd. 


Oh, dat is wel een belangrijke toevoeging. Dan heeft het waarschijnlijk weinig zin om een nieuwe tuner te sturen.

Is het mogelijk om de kabel (tijdelijk) te vervangen met een andere kabel? Ik vraag dit om uit te sluiten dat daar aan ligt. 

(volgens mijn gegevens is er recentelijk een monteur geweest die heeft een v10 geplaatst en geeft aan dat de toevoer van het signaal prima is, het zou dus ergens ná de experiabox misgaan, vermoed ik.)


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.