Skip to main content

De afgelopen weken storing van het tv signaal om de zoveel seconden valt het geluid uit en zie ik ff beeld onderbreking soms beeld ook 1 minuut op zwart , vooral op npo1 , 2 en 3 en andere publieke omroep zenders.

op de commerciele tv zenders geen probleem.

dus het ligt niet aan mijn kabels 

dit is gekomen na het laatste netwerk onderhoud van kpn 1 a 2 wkn geleden 3251

itv kastje heb ik al gereset maar helpt ook niks. ( duurde wel heeeeeel lang eer dat de software er weer in stond)

ander probleem :ook valt wifi om de haverklap uit dan moet ik het modem herstarten en dan werkt het weer 1 week of zo.

allemaal een beetje rond het begin van de ukraine oorlog

zit putin hier achter , netwerk aan vallen of npo problemen ???

graag dit na zien en doormeten het is niet leuk als ik nieuws zit te kijken en geluid en beeld vallen uit.

mvg, jan

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

 

 

 

Hoi, @jvdl,

Slecht geluid bij de publieke en wegvallende wifi dus. 

Ontvanger heb je dal gereset, maar zonder succes. Dat is jammer. 

En als je het modem herstart, daar wordt wel de wifi even beter van begrijp ik, de tv ook? Modem al eens gereset? Even voor een volledig nieuwe verbinding met het netwerk? Wordt het dan beter?


Hoi Bart , bedankt voor je reactie

even voor de duidelijkheid:

wegvallen van beeld en geluid  (ff een streep in het beeld , en geluid paar seconden weg )

soms een 20 tal seconden beeld en geluid weg.

het meest op de publieke zenders zo ver ik heb gezien .

weg vallen van wifi dus ook mijn internet radio valt af en toe uit maar dit kan een aantal dagen goed gaan en dan is het weer hommeles .

de problemen zijn opgaan treden ( opvallender geworden ) na het netwerk onderhoud van kpn van een paar weken terug tussen 24.00 uur - en 02.00 uur ) in onze postcode .

de wifi problemen staan daar buiten dat is al langer aan de gang.

wat heb ik zelf gedaan :

ontvanger gereset .

software op nieuw er in geladen ( wat heel erg traag gaat)!!

modem gereset dit verbeterd tv problemen niet

alleen wifi is dan soms weer een week goed

heb  nu dit weekend de 2 Experia WiFi's  verwijderd om te kijken of dat verbeteringen geeft.

ik vrees dat of de itv ontvanger en of het modem of de 2 Experia WiFi's het loodje aan het leggen zijn 

of de z,g,n. verbetering van het netwerk niet goed is gegaan.

een fijne voordzetting van het weekend toegewenst.

mvg, jan

 

 

 


Ik ben nog even in jouw verbinding gedoken. Ik zie nog een ouder model ontvanger. Is dat de ontvanger die problemen geeft? Of beide? In ieder geval wil ik je aanraden om de oude ontvanger om te ruilen voor een nieuwe. 

Verder wil ik je vragen om de wifi tips te doorlopen. Hoe gaat het daarna?


Beste Bart,

dank voor je reactie.

hoe kom ik aan een nieuwe , word deze opgestuurd ? met een retour box we hebben hier geen kpn winkel in de buurt :(

de wifi tips helpen echt niet en ook de experia wifi punten ook niet echt

mvg, jan


Ik was de link voor het omruilen vergeten, excuses. Daar kun je omruil aanvragen en wordt het naar een PostNL punt in de buurt gestuurd. 

Wat betreft de wifi. Ik denk dat het nog eens goed is om alles eens als nieuw te installeren. Dus zowel Experia Box als de Experia Wifi's resetten door deze met een scherp puntig voorwerp voor minimaal 15 seconden in het resetgaatje. En dan vervolgens met de Thuis app installeren. Ik ben benieuwd. 

 


Bedankt Bart,

voor de service ik ga het proberen via die link.

daarna ga ik de experia wifi,s nog een keer aansluiten

mvg, jan


Ik ben heel benieuwd. Hoor graag van je. 


ik laat het je morgen . of overmorgen weten Bart,

nogmaals alvast bedankt.


Hoi Bart , inmiddels heb ik de oude ontvanger ingeleverd en een verouderde ontvanger terug ontvangen ??

ik ging er vanuit dat ik de VIP5202 zou ontvangen kleiner en zuiniger , maar niets van dit al

sturen ze een arris VIP2952 V2 op die ik al had :(

hier word ik en kpn niet wijzer van . ik zal het wel verkeerd begrepen hebben. en ben niet blij.

mvg, jan


Je zou inderdaad de VIP2952 krijgen, de VIP5202 krijg je alleen als je ook 4K hebt. Maar volgens mij heb je ook nog een 1853? Dat is de oude namelijk. 

Want op welke ontvanger speelt het probleem? Of is het nu met de nieuwe ontvanger wel opgelost?


hoi Bart,

klopt die 1853 was van de telfort tijd , die werd al een tijd niet meer gebruikt stond ook niet aangesloten.

maar het probleem speelt op de VIP2952 V2

morgen ga ik de toegezonden box plaatsen en kijken of het helpt .

u hoort van mij.

mvg, jan


Ik ben erg benieuwd. 


Hoi Bart ,

sorry wat later dan belooft , ik heb de nieuwe tv ontvanger geplaatst 

en gisteren ging het goed maar aangezien ik niet zo veel tv kijk duurt het een aantal dagen eer ik kan zeggen of het probleem over is.

wel hadden we gisteravond weer wifi uitval ?? en dan na verloop van tijd komt het weer terug.

dus dat moet ik nog na kijken waar dat van komt.

dus nog ff geduld

mvg, jan


De tv blijft goed begrijp ik. Dat is fijn. 

Alleen de wifi valt nog weg begrijp ik. Kun je vertellen hoe jouw netwerk er precies uitziet? 

Welk modem heb je?

Maak je gebruik van versterkers? Zo ja, welk type?

Ervaar je de wegvallende verbinding op alle apparaten?


 

Dank Bart,

klopt tv doet het al 2 dagen goed 

modem is de :

Model H369A

Serienummer ZTEEG8GF7101025

Hardware versie V1.00

Software versie V1.01.00T03.8V4

Boot loader versie V1.0.00

xDSL PHY versie A2pvfbH045q.d27i

 

 

2 x experia wifi punt nu ff niet aangesloten ( maar de wifi storing treed zowel op met als zonder de experia wifi punten )

de wegvallende wifi ervaren we op alle apparaten ( 2 x laptop  /  2 x smartphone

 

 


Als de Experia Wifi's aangesloten zijn, dan verzorgen zij de wifi. Dan staat de wifi van de V10 uit. Dat klopt toch? Maar het lijkt wel of er iets stoort. Heb je de mogelijkheid om een wifi analyzer app te downloaden om te kijken hoe de netwerken in de buurt eruit zien? 


Hoi Bart ,

tv ontvangst lijkt goed te gaan gisteravond werkte hij perfect

klopt wat de wifi betreft wifi V10 uit en experia wifi,s aan .

ik heb een wifi analyzer op mijn telefoon staan daar kijk ik ook op regelmatig kanaal daar ook op aangepast. maar helpt tot nu toe niks.

zowel met de V10 alleen / als met de experia,s heb ik het zelfde probleem af en toe wifi uitval.

mvg, jan 


Ik heb je ook nog wat tips gestuurd, kom je daar nog verder mee? Anders gaan we het nog eens helemaal weer opnieuw doorlopen. Waar we waarschijnlijk alles moeten resetten etc. 


Hoi Bart,

sorry voor het wachten maar ik had wat meer tijd nodig om te testen.

en het probleem van wegvallen van het beeld en streepje door het beeld en weg vallen van het geluid

is er de ene dag wel , en de andere dag niet.

dit vooral op de nederlandse publieke zenders.

ook de uitval van de wifi gebeurd nog steeds ,

(nogmaals dit alles is gaan optreden na een netwerk onderhoud van kpn ergens in februari 2022 van 0.00 uur tot 01.00 uur) op onze postcode 32**** centrale stellendam

ik heb het modem terug gezet naar de fabriek,s instellingen (helpt niet)

wifi kanalen veranderd wifi modem uit / aan (helpt niet)

experia wifi,s / (verwijderd)

alleen modem wifi aan het lijkt er op dat dit enige verbetering geeft.

maar dan is de wifi slecht in de woning.

ook zou ik volgens mijn abbo op 1 ontvanger HD moeten krijgen maar de nieuwe ontvanger wil alleen maar op SD ? geeft 0 ontvangers aan in het menu ( Andere ontvanger staat niet aangesloten)

nieuwe ontvanger ook gereset ( helpt niets )

dus resume nog niets verholpen.

mvg, jan

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 


Ik vind het zo bijzonder dat het niet elke dag is. Heb je al andere HDMI poort op de tv geprobeerd? Andere HDMI kabel? Ontvanger is gereset toch? 

Is het op beide ontvangers? Als het op 1 is, wil je ze omruilen van plek? Verhuist het probleem dan mee? Want dan zit het in de ontvanger. 

Verder zie ik dat beide ontvangers een HD stream binnenkrijgen. Beeldscherminstellingen staat wel op HD:

 


Hoi Bart,

Inmiddels weer een poosje geprobeerd ,en het probleem is maar 1 x opgetreden.

ik heb wel gezien dat mijn internet snelheid iets is omhoog gegaan van 40 mbits naar 50 mbits

het probleem is nu nog:

dat mijn kpn itv ontvanger niet op HD standaard wil

zie jou plaatje hier boven 

daar staat bij mij u mag 1 tv ontvanger in HD instellen u heeft er       < sd >

 

op (HD standaard instellen)  gaat/werkt dus niet

 

mvg, jan


@jvdl, ik heb even meegekeken. Ik zie dat je maximaal 2 ontvangers kan aansluiten. En daarvan kan er maar 1 op HD. Dit in verband met de bandbreedte. Want dan vermoed ik dat de andere wel op HD staat, klopt dat? Want dan kan je ze ook omruilen van plek. 


oke bart,

dan zal ik mijn oude ontvanger morgen opnieuw aansluiten

en kijken of dat helpt/werkt

mvg, jan


Ik ben benieuwd. Heeft het geholpen?


Hoi Bart.

goedenavond.

nou zo te zien niet , 

er blijft staan:  u mag 1 tv ontvanger in HD instellen u heeft er  0      <  SD  >

en als ik hem verander naar HD standaard op het plekje waar SD staat 

en op opslaan kies gaat hij toch weer terug naar SD

Logies want ik mag 1 ontvangers in HD instellen en ik heb er volgens de ontvanger 

ik heb ook de ontvanger nog teruggezet naar fabriek instellingen , help ook niets.

 

of het HD tv signaal word niet aangeboden door kpn bij mij ?

of de ontvangers deugen niet (het word tijd voor de laatste nieuwe) en/of  het modem werkt niet goed , tijd voor de kpn box 12 of nieuwer

ik geeft het op .

maar ik verwacht wel dat dit probleem zo  spoedig mogelijk opgelost word natuurlijk.

 

mvg, jan