Skip to main content

Sinds een aantal weken valt regelmatig het beeld en geluid gedurende 1 tot 2 seconden weg. Enige tijd waren we van het probleem gelost, maar nu treedt het weer zeer regelmatig op. Ik heb al op het forum naar mogelijke oplossingen gezocht, maar geen oplossing gevonden. Ik heb de witte 4K ultra HD ontvanger. Heb al de experiabox gereset etc. maar zonder resultaat. De lampjes op ontvanger blijven branden als alles wegvalt. De ontvanger is bekabeld aangesloten en met een HDMI kabel verbonden met de tv. Het gebeurt ook weleens alleen het geluid even wegvalt, maar het beeld niet. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

 

Hoi @Roef . Wat hinderlijk dat dit aldoor gebeurt.

Heb je ook geprobeerd om een andere HDMI poort op je tv te proberen? En eventueel de HDMI kabel vervangen? 


Ander kabel en poort heb ik al geprobeerd, maar maakte niets uit. Tot nu toe deed ie het ook altijd goed.
Overigens wordt het probleem wel minder. Soms valt ook alleen het geluid even weg, maar zoals gezegd lijkt de frequentie van het wegvallen lager te worden.
Kan het ook aan de ontvanger liggen? Of iets in de omgeving dat als stoorzender optreedt?


Dat zouden we vrij gemakkelijk moeten kunnen uitsluiten. Heb jij nog een andere ontvanger? Wat gebeurt er als jij die (tijdelijk) aansluit?


Ik heb geen andere ontvanger. Wel heb ik jarenlang een tweede ontvanger gehad die via een draadloze verbindingsset was aangesloten. Die ontvanger heb ik onlangs verwijderd, evenals de verbindingsset. Dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij.
Die tweede ontvanger heb ik nog wel liggen, misschien kan ik die eens aansluiten en kijken wat er gebeurt.
Ga ik vanavond doen.


Prima. Ik lees wel hoe het afloopt.


Even een update: ik heb de oude ontvanger niet geprobeerd, het probleem is niet meer aanwezig. Dat is natuurlijk mooi, maar de oorzaak is niet achterhaald.

Dank voor de reacties.


Fijn dat het nu goed werkt. Mocht die storing terugkeren, kun je dan nog die andere tuner proberen? Laten we hopen dat het niet nodig is en het hier bij blijft. Fijn weekend.