Skip to main content

Hoi,

Gisteren de KPN TV+ Box (DIW7022) aangesloten. Helaas kan ik niet tevreden zijn over dit product. Het geluid en/of beeld valt iedere 10 tot 50 seconden weg. Het lijkt er op dat de KPN TV+ Box (DIW7022) en mijn Yamaha A/V receiver problemen hebben met de HDMI handshake, of dat de audiosync voortdurend hersteld moet worden.
Ook zie ik dat HDR altijd geactiveerd is, ook bij SDR bronmateriaal. Ik zou graag zien dat HDR alleen geactiveerd is bij HDR bronmateriaal.
De Arris VIP5202, Nokia Streaming Box 8010, Google Chromecast with Google TV 4K en Google Chromecast with Google TV hebben geen van allen last van deze problemen.
Is mijn KPN TV+ Box (DIW7022) defect?

Hoi @dmutsaers . Welkom op het forum.

Jammer dat het nog niet stabiel werkt. De audio problemen zijn bekend. Je kunt het beste stereo of passthrough proberen.

Wat HDR betreft kun je dit aan of uitzetten. Het is dan wel alles of niets.  We werken nog aan een automatische functie.  

Heb je de bijgeleverde HDMI kabel gebruik?  Hoe ziet dat ‘uitvallen’  er precies uit? 


Hallo,

Sinds ik de diw7022 heb ontvangen en in gebruik genomen heb valt het beeld en geluid regelmatig weg. Geluid valt weg, beeld valt weg, TV geeft aan “no signal” en 2-3 seconden later is het beeld en geluid voor korte duur weer terug. Dit proces herhaalt zich meerdere keren per 30 min. Soms helpt een herstart van de KPN TV+ Box.
Toevalligerwijs heb ik de functie “Automatisch beste resolutie” uitgeschakeld. Het lijkt dat hiermee deze problemen zijn opgelost. Ik zou iedereen die deze problemen ervaart en de KPN TV+ Box op een receiver heeft aangesloten dit ook te proberen.
Dit is natuurlijk een workaround, de oplossing is een “Automatisch beste  resolutie” die probleemloos functioneert.

 

Admin: verplaatst naar eigen topic


Hallo,

Sinds ik de diw7022 heb ontvangen en in gebruik genomen heb valt het beeld en geluid regelmatig weg. Geluid valt weg, beeld valt weg, TV geeft aan “no signal” en 2-3 seconden later is het beeld en geluid voor korte duur weer terug. Dit proces herhaalt zich meerdere keren per 30 min. Soms helpt een herstart van de KPN TV+ Box.
Toevalligerwijs heb ik de functie “Automatisch beste resolutie” uitgeschakeld. Het lijkt dat hiermee deze problemen zijn opgelost. Ik zou iedereen die deze problemen ervaart en de KPN TV+ Box op een receiver heeft aangesloten dit ook te proberen.
Dit is natuurlijk een workaround, de oplossing is een “Automatisch beste  resolutie” die probleemloos functioneert.

 

Admin: verplaatst naar eigen topic

Heeft de receiver wel 4k output naar de tv? Mogelijk dat de verschillende componenten ruzie met elkaar maken?

Ik heb een sony versterker die 4k ondersteund en geen enkel probleem heeft met de automatische stand in de tv+ box. De box is aangesloten op de versterker die doorgelinkt is naar de tv...

Ik probeer ook alleen maar te begrijpen waarom er per setup zoveel verschil is 🤔


Jazeker, 4k ondersteuning. Ik kan nu wel zeker zeggen dat 99% van de meest frustrerende problemen zijn verdwenen als ik de functie “Automatisch beste resolutie” uitschakel.
Ik begrijp ook uit reacties hier op het forum dat het de KPN TV+ Box is die niet goed overweg kan met de LG TV.


Heb je de bijgeleverde HDMI kabel gebruik?  Hoe ziet dat ‘uitvallen’  er precies uit? 

Ik heb inderdaad de bijgeleverde kabel gebruikt, de bestaande kabel was niet geschikt voor 4k.


Hier hetzelfde probleem. Sinds de nieuwe kpn tv+ decoders continu problemen met het geluid waaronder totaal wegvallen (reset nodig of meerdere keren opnieuw opstarten) en haperen (behalve als je vertraagd kijkt). Zowel op LG tv als op een Samsung tv. Heb het gevoel dat de eerste gebruikers een testteam zijn en dat deze decoders nog niet uitontwikkeld zijn voor de consument…