Skip to main content

Sinds deze week valt regelmatig het geluid weg, gevolgd door een blauw scherm met daarin een verwijzing naar www.foutcode.tv/geenzender.

Hier gekeken, maar geen oplossing. Ook modem en tvkasje gereset.

Wie herkent dit en heeft een oplossing.

bvd

 

Hoi @Theo1947, welkom bij ons op het forum. Als je een foutmelding krijgt wordt het kijken er niet fijner op natuurlijk. Je hebt de tv-ontvanger en het modem gereset dus, hoe deed je dat precies? Door de stroom er af te halen of zette je ze terug naar de fabrieksinstellingen? En hoe zijn de Experia Box en de tv-ontvanger met elkaar verbonden? Is dat met een directe netwerkkabel of via een draadloze verbindingsset? Die foutmelding wordt vaak veroorzaakt doordat de tv-ontvanger geen signaal krijgt van het modem, vandaar dat ik benieuwd ben hoe ze met elkaar zijn verbonden.


Beste Jasper,

Bedankt voor je reactie, alduurde het wel 5 werkdagen. Ik heb inmiddels contact gehad met de helpdesk en mijn Motorola kastjes worden vervangen. Als dit het probleem oplost hoor je dat van me. Zo niet dan kom ik op dit forum terug met nadere vragen.


Ah, kijk aan. De Motorola ontvangers kunnen makkelijk worden vervangen inderdaad. We wachten je bevindingen daarmee af!


Ik heb het Arris kastje geïnstalleerd en de problemen zijn duidelijk minder. Af en toe stopt het beeld en geluid nog. De router en het kastje zijn via de draadloze verbindingsset met elkaar verbonden. Ik heb geprobeerd om de router te resetten, maar dit lukte niet.

Zie jij een mogelijke oplossing voor mijn probleem. 

Bvd

 


Het is wel wat verbetering dus, maar nog niet helemaal optimaal. Op het moment dat het beeld en geluid nu wegvallen, is dat nog met diezelfde foutmelding? En gebeurt er iets met de lampjes (of het lampje, afhankelijk van het model) op de draadloze verbindingsset?


Beste Jasper,

Het blauwe scherm komt soms heel even terug. Het lampje op de verbindingsset blijft gewoon branden.

Is een harde reset van mijn router een oplossing? Zo ja kunnen jullie hiermee dan helpen?

Bvd

 


In je eerste bericht zei je dat je het modem al een reset had gegeven, maar dat was niet een harde reset dus? Laten we dat dan inderdaad even doen, en laten we de tv-ontvanger voor de zekerheid ook even opnieuw instellen (mocht dat ook nog niet op deze manier gedaan zijn;

Ik ben benieuwd of dat een verschil geeft. Voor de draadloze set hebben we ook een aantal tips: Storing met de Draadloze Verbindingsset oplossen.