Skip to main content

Na een “uitstapje” naar een andere provider, toch weer teruggekomen bij KPN.

De nieuwe apparatuur werd mij toegezonden V10A en 2x VIP5202.

Ik was dus vol verwachting hoe e.e.a. zou werken. De setup was allemaal zo voor elkaar en alles zag er netjes uit, behalve dat ik bij opstarten steeds een icoontje met HDR in de bovenhoek van de TV kreeg. Na ca 10 minuten begon het kijkplezier echter te vervagen. Steeds kwam er in het beeld een hik ( ik zou het beschrijven als het overschakelen naar een ander fragment) en tegelijk viel het geluid uit. Het geluid kwam steeds weer na ca 2 seconden terug en dit bleef zich maar herhalen.. Alles geprobeerd en niets hielp totdat ik de beeldscherm instellingen van de 5202 wijzigde van automatisch naar 1080p@50hz. Toen bleef het beeld en geluid stil. e.e.a. werd dus duidelijk veroorzaakt  door de HR resolutie terwijl mijn tv LGOLED65CV7 hier toch prima mee om kan gaan.

Is er buiten het vastzetten van de resolutie op 1080 nog een andere werkende optie ??

valt me wel een beetje tegen moet ik zeggen..

Wil

Hoi @Pimpelmees01
Dat is niet fijn kijken natuurlijk!
Heeft jouw TV ook de “Trumotion” functie? Deze kun je in de instellingen terugvinden.
Voor haperend beeld wil het vaak helpen deze uit te zetten. Zou je dat eens kunnen proberen?


Hoi @Thomas , 

heb het geprobeerd maar helaas geen succes, lijkt wel of het met die optie nog erger was…

ik wilde een video opname meesturen maar daar is geen mogelijjheid voor helaas…

 

groeten


Ik denk dat ik begrijp hoe het eruit ziet, dat kan niet prettig TV kijken zijn.
Je zou er voor kunnen kiezen HDR uit te laten zetten op je ontvanger. Helaas moet dit even via een omweg. Meer informatie kun je daarover vinden in dit topic.


Hoi @Pimpelmees01, is het nog gelukt HDR uit te laten zetten of een andere oplossing te vinden?


Hoi @Thomas , nee, ik laat dit niet doen. Denk niet dat ik er meer aan heb dan de oplossing die ik zelf al getroffen heb, nl de ontvanger vastzetten op 1080P  …??

Ik hoop dat dit probleem in de komende tijd “echt” opgelost wordt..

bedankt voor de moeite


Dit zal dan in ieder geval opgelost moeten worden met een update! 
Anders dan het uitzetten van HDR of een update afwachten vrees ik dat ik hier niet echt een oplossing voor heb.
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je me te vinden!