Skip to main content

Al maanden hapert geluid en beeld bij kpn tv via glasvezel. Blijft hangen maar heb ook zenders waar beeld half grijs is. Na resetten modem gaat het weer even goed, maar de storingen worden frequenter. Hoe los ik dit op?

Als alles bekabeld is aangesloten: heb je een of meer switches in gebruik die geen IGMP snooping ondersteunen?


Wat? Geen idee wat je zegt. Zitten geen switchen tussen. Alles rechtstreeks op kabel. 


Hoi @Ed L, op die manier is niet echt prettig te kijken lijkt me. Je hebt zo te zien 2 tv-ontvangers, speelt dit op beiden of op 1 van beide? Zijn beiden op dezelfde manier aangesloten op het modem?

Je zegt ook dat je het modem had gereset, bedoel je daarmee het modem (de Experia Box V10) of een van de 2 tv-ontvangers? En hoe had je de reset precies gedaan, was dat door de stroom er af te halen of anders?


De problemen doen zich voor op beide tv boxen. Heb ze regelmatig uitgetrokken en opnieuw opgestart. Ook gereset via menu ‘frisse start’. Beide boxen zijn rechtstreeks aangesloten op Expedia. 
 

wat me opvalt is dat tegenwoordig ook regelmatig WiFi wegvalt. 


Welk type modem heb je? Zijn er draadloze verbindingsets in huis? Omvormer van zonnepanelen op het netwerk? Vertel zoveel mogelijk informatie!


​Als zowel het tv signaal als de Wifi wegvalt kan het ook zijn dat het een centrale oorzaak heeft. De vragen van Joep zijn goede vervolgvragen om een completer beeld van de situatie te krijgen. Kan je die beantwoorden @Ed L?

Hoe meer je ons vertelt, hoe meer we mee kunnen denken. Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, Wij weten alleen wat jij ons vertelt.


We hebben een experia box v10.

mee hebben idd al maanden een omvormer op netwerk en ook al jaren wifipunten van Deco in huis. 2 tv ontvangers en PlayStation. Ook zit smart tv op WiFi aangesloten maar we kijken tv via tv box. 


Die tv-ontvanger is wel rechtstreeks aangesloten op de Experia Box zei je, dus het Wifi signaal heeft daar geen invloed op. Wanneer begon het happeren? Je hebt het over maanden en je geeft ook aan dat je de omvormer maanden hebt. Begon het rond dezelfde datum, of zit daar een verschil tussen?


Nee. Was daarvoor al. Merk wel dat de laatste weken WiFi vaker wegvalt en storingen beeld vaker voorkomt. 


Duidelijk, dan ligt het daar niet aan dus, Weet je wat er gebeurt met de lampjes op de V10 op het moment dat je deze problemen ervaart? Verliest die bijvoorbeeld de verbinding en vallen er lampjes uit?

Heb je voor de Wifi ook extra apparatuur aangesloten, zoals versterkers?


Groene lichtjes knipperen op de v10. Ik heb deco mesh om signaal te versterken. Ook die heb ik al mminstens een jaar voordat storingen begonnen. 


De Deco set maakt het Wifi signaal zelf aan, mogelijk kan het kanaal van de Deco worden aangepast, om dat te verbeteren. Wij leveren de Deco versterkers niet, daardoor zijn onze mogelijkheden daarmee beperkt. Staat de Wifi van de V10 zelf ook nog aan, of is die uit? Beide Wifi netwerken kunnen elkaar in de weg zitten als ze beiden aanstaan.

Weet je ook welke lampjes precies knipperden op de V10? Ze hebben allemaal een andere betekenis en kunnen in verschillende kleuren branden en knipperen. Ik weet nu niet welke lampjes het zijn en wat het precies doet. De V10 lijkt de verbinding met het netwerk in ieder geval te houden, er zijn geen verbrekingen vanaf het netwerk te zien.