Skip to main content

afgelopen 5 weken komt het geregeld voor dat het beeld en geluid van de tv even weg valt en weer terug komt. Dit duurt soms minder dan 1 tot 2 seconden en komt alles weer terug. Voorheen hadden wij geen enkel probleem hiermee

Welkom op het forum @2216306. Dat klinkt niet goed. Weet je zo of er voor dat moment 5 weken geleden nieuwe apparatuur in huis is genomen die verbinding maakt met het internet? Verder los je dit soort problemen vaak makkelijk zelf op door een reset van je tv-ontvanger te doen of een reset van je modem te doen. Mocht het probleem daarmee niet verholpen zijn zou je hier dan aan kunnen geven hoe de verbinding loopt van je modem tot je tv-ontvanger? Of dit bijvoorbeeld een directe kabel is of dat er nog apparatuur tussen zit. Ook zou ik je willen vragen of ander gebruik van internet wel goed gaat. Of bijvoorbeeld de wifi ook uitvalt op zulke momenten. Ik hoor graag van je! 


De verbinding is via het stopcontact de televisie is naar een andere hoek verplaatst.

een reset van de ontvanger heb ik gedaan maar dat hielp niet.

het modem heb ik nog niet gereset.

Bij het oude stopcontact was 1 lamp aan gesloten ben nu ook een lamp 


@2216306 maak je gebruik van een DVS? Zo ja zou ik je aan willen raden in ieder geval te voorkomen dat er kerstverlichting is aangesloten op dezelfde stoppengroep. Dit kan namelijk voor storing zorgen. Via de groene link kan je ook zien hoe je de set opnieuw kan koppelen. Het komt nog wel eens voor dat de verbinding tussen die stekkers niet optimaal is en het koppelen verhelpt dan. Mocht je van andere apparatuur gebruik maken zou je dan kunnen laten weten welke dit is?


bedankt voor de tip ik zal de lamp en rolluiken anders insteken heb vermoeden dat dit ook de oorzaak is


@2216306 hoe gaat het ondertussen met de kwaliteit van het beeld? Heeft het omsteken van de stekkers geholpen?


Ik heb de stekkers verlegd en tot nu geen probleem meer ondervonden.

bedankt voor de tip wederom