Skip to main content

Sinds afgelopen week is de lay out veranderd bij tv kijken en bij radio luisteren. De vraag wat ik heb gaat over radio luisteren. Als ik een radiozender op zet dan komt er groot in beeld de naam van de zender. Dan wordt het beeld naar enkele tellen zwart en dan komt tijd met datum. Deze beelden verspringen iedere keer als het opnieuw komt. Maar op het moment dat het beeld zwart is, is het niet geheel zwart maar meer een soort flikkerend sneeuweffect.  Niet erg prettig.  Heb foto bij gevoegd maar daar zie je het slecht op. Als de logo en tijd weer in beeld komt is de achtergrond hier wel goed zwart. Wie kan mij helpen? 

 

Hoi @Rees72, welkom op het forum! Dit komt mij zo niet bekend voor maar is niet prettig radio luisteren!
Ik heb het net even getest en het scherm hoort gewoon zwart te zijn als het logo verdwenen is. Op dit moment vermoed ik dat het iets is in de instellingen van de TV, een beeld-verbeteraar als auto-motion plus (samsung) of Trumotion(LG) zou dit ook kunnen veroorzaken. Zou je deze instellingen eens kunnen aanpassen/uitzetten en eventueel ook eens een andere HDMI aansluiting/kabel proberen om deze uit te sluiten?


Het is me opgevallen dat de eerste uren dit niet is. Maar na een dag de radio te hebben aangehad dan wel. Dus zeg maar tegen de avond. Ik heb Philips oled 804. Ik heb het nu ingesteld dat ik de radio kan aanzetten met de tv uit. Ik heb de optical kabel vanuit kpn kastje niet meer in tv gedaan maar in mijn onkyo speakerset. Dat bektekend alleen dat k de app op tv niet meer via onkyo gaan maar dan via tv geluid. Maar ja dat is dan maar zo. Andere HDMI al gedaan. Probleem blijft. ( ik kan dat zien als ik de tv aanzet)  


Maar misschien heb je nog tips qua instelling op de Philips tv?

 


Ik ben eerlijk gezegd niet bekend genoeg met jouw specifieke televisie om daar écht iets zinnigs over te zeggen.
De instelling die ik eerder noemde “auto motion plus” heet op philips TV's “perfect natural motion”.
Maar als het uitzetten daarvan dit niet oplost heb ik zo snel ook niet echt een andere oplossing dan de TV uit laten en je versterkers gebruiken voor de radio.


Ik heb sindskort, zeg 2 a 3 maanden, last van hetzelfde probleem. Afgelopen 2 jaar nooit last van gehad. Enig idee hoe ik dit op mijn Samsung kan verhelpen?

 

Alvast bedankt en vriendelijke groeten


Hoi ​​​, welkom op het forum! Dit komt mij zo niet bekend voor maar is niet prettig radio luisteren!
Ik heb het net even getest en het scherm hoort gewoon zwart te zijn als het logo verdwenen is. Op dit moment vermoed ik dat het iets is in de instellingen van de TV, een beeld-verbeteraar als auto-motion plus (samsung) of Trumotion(LG) zou dit ook kunnen veroorzaken. Zou je deze instellingen eens kunnen aanpassen/uitzetten en eventueel ook eens een andere HDMI aansluiting/kabel proberen om deze uit te sluiten?

@Robert K zou jij dit ook eens kunnen controleren?


Beste Thomas, dank voor je hulp en suggesties. Zij mogen echter niet baten. Groeten, Robert 


Ah duidelijk, ik heb hier helaas niet zo snel een oplossing voor. Sommige TV's hebben de functie het beeld uit te zetten en het geluid aan te laten. Als je een soundbar of eigen speakers gebruikt zou je ook de TV gewoon uit kunnen zetten.