Skip to main content
Vraag

Beeld & geluid lopen niet synchroon bij Cartoon Network

• July 14, 2020
  • 20 reacties
  • 630 keer bekeken

Het beeld en het geluid op Cartoon Network lopen steeds minder synchroon. Ondertussen zit er ruim 5 seconden verschil tussen. Kan hier iets aan gedaan worden?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

• Nieuwkomer
  • July 15, 2020

Hier ook, sinds geruime tijd. Alleen CN, en de vertraging lijkt behoorlijk op te lopen de afgelopen weken!

Alfons
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 15, 2020

En vandaag (15 juli) is Cartoon Network ook niet meer in HD, maar in SD. Is al eerder gebeurd ca. 6 maanden geleden. Werd toen vlot opgelost.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi allemaal. 

Dit is bij ons bekend, de collega's van de technische dienst zijn hiermee bezig. Ik heb nog geen afmelding van dit probleem gezien, nog even geduld dus. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 18, 2020

Geluid hier spatsynchroon. Als er in beeld iets valt is dat met het geluid volkomen gelijktijdig.

Wel is idd. het beeld momenteel in SD. Daar loopt een ander topic over.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/cartoon-nettwork-hd-in-sd-487047?postid=1030975#post1030975

Jaspertexel
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • September 20, 2020

Hier hetzelfde probleem. Heeeeeel af en toe is het goed, maar nu (20/09, 20.00uur) loopt het geluid weer een aantal seconden achter. Heel vreemd, enkel deze zender

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 20, 2020

Klopt, @Jaspertexel . Hier ook geen synchroon lopend geluid (20-9; 20:32). Of het is gewoon een beroerde nasynchronisatie; het loopt enkele seconden vóór.
Apart genoeg loopt het geluid v.d. reclame (20:34) wel spatsynchroon.

En toen ik het via de app in mijn Samsung TV ging checken…. waarom is daar de zender SD kwaliteit??? En ook via de laptop is ie SD.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • September 20, 2020

Hi all. 
Ik merk het hier ook. Heb dit doorgezet naar de technische mensen. :relaxed:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 20, 2020

En @Alex_P . Kun je dan ook (eens) navragen waarom Cartoon Network alleen via de decoder HD is en via de app's en website in SD?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • September 22, 2020

En @Alex_P . Kun je dan ook (eens) navragen waarom Cartoon Network alleen via de decoder HD is en via de app's en website in SD?

Ja, die vraag heb ik ook gesteld. 

• Nieuwkomer
  • March 10, 2021

Hi All,

Inmiddels maanden verder, en nog steeds geen passende oplossing tegengekomen. Wat is de actuele status?

Mvg.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 10, 2021

Hi rub, ik zie het inderdaad ook. Ik ga dit wederom doorzetten naar onze iTV mensen doorzetten, ik heb begrepen dat dit aan de aanvoer van de zender ligt. 

Ik wacht een reactie af. 

• Deelnemer
  • March 11, 2021

Hier ook hetzelfde probleem

• Deelnemer
  • March 16, 2021

Is het al gefixt?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 17, 2021

Ik heb de melding gehad dat het opgelost is, ik probeer het nu zelf ook weer maar pech wil dat nu Tom en Jerry wordt uitgezonden waardoor ik niet kan zien of de sync klopt. Ik hou dit vanavond in de gaten. 

Voor de duidelijkheid, we hebben het hier wel om zendernummer 60?

• Deelnemer
  • March 18, 2021

Ik weet niet of er een verschil is kwa zender maar ik heb het ook over Cartoon Network ik heb ook een kpn internet abonnement ,maar geen zender van kpn maar van ergens anders. moet de zender van kpn zijn?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 23, 2021

Ik twijfel. Ik heb CN nu voor me en dat gaat goed. Wie is jouw provider? Loopt het bij andere zenders wel goed? 

• Deelnemer
  • March 25, 2021

Alle andere zenders doen het goed .provider van de ding die cn afspeelt? 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 25, 2021

Nee, ik bedoel je eigen provider. Bij wie neem jij televisie af? Ik kijk nu ook live naar CN en zie dat alles synchroon loopt namelijk. 

• Deelnemer
  • March 26, 2021

KPN zyxel

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 30, 2021

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik meekijken of er specifiek bij jou niet goed staat. 

Zyxel zijn wat oudere modems die wij bij Telfort hebben gehad overigens. Ik ga eerst op onderzoek uit.