Skip to main content

Sinds ongeveer een week hebben we regelmatig een haperend beeld op de tv. Vooral in de ochtend en avond. Het is een nieuwe tv. Wij hebben glasvezel en de tv ontvangers gaan via de wifi. Het gekke is dat we dit probleem niet hebben op de tv in de slaapkamer. Dit is al een oude tv. Ik heb hier al over gebeld met de klantenservice, die zouden een monteur laten bellen binnen 24 uur maar nog niets gehoord. Zijn er meer mensen met dit probleem en wie weet de oplossing?

@Kejo23 

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze met de Experiabox of Box12 verbonden? (wat zit er allemaal tussen). 

Hoe is de KPN tv decoder met de tv verbonden? 


TV ontvangers al eens omgewisseld? Verhuist het probleem dan mee (naar de slaapkamer)? Of niet?


Het glasvezelkastje zit met een kabel verbonden met het modem, KPN box 12. De tv ontvangers (DIW7 22) zijn draadloos, gaan via de wifi.

De tv ontvangers nog niet omgewisseld, dat zal ik eens gaan proberen.


Hoi @Kejo23, is het nog gelukt met wisselen? Heeft dat het probleem verplaatst of hapert de andere ontvanger ook op deze TV?
Als het met de andere TV ontvanger ook gebeurt vermoed ik dat het misschien iets van een instelling op je televisie is.
We zien dit probleem wel voorbij komen met beeldverbeteraars zoals Trumotion (LG) of Automotion Plus (Samsung)


Hallo, we hebben de tv ontvangers gewisseld en het probleem blijft hetzelfde. We hadden nog een oude draadloze verbindingsset liggen (dvs200) en die zit er nu tussen en dat lost het probleem beneden op maar nu is er boven storing. We hebben nu een driedelige verbindingsset besteld dvs 1200, die komt morgen en hopelijk zijn  dan op allebei de televisies de storingen voorbij. Even afwachten.


Een DVS is vragen om problemen.

Door de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk, heeft o.a. IPTV steeds meer problemen als je dat via het 230 volt netwerk verstuurd.

Het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt. 

 

Dus of via WIFI of via een vaste UTP kabel.

Box12 moet lukken met WIFI en als het signaal te zwak is, kan je er een SuperWifi2 bijzetten. 


Ik heb vergelijkbaar issue, maar ik

verdenk de hdmi kabel die via ARC geluid naar mn receiver stuurt. Koppel ik die los is beeld stabiel.Â