Skip to main content

Bij de tv beneden hebben we altijd haperend beeld bij Comedy Central. Alleen bij deze zender hebben wij er last van. Wij hebben nu kpn tv+, maar ook toen wij de 5202 ontvanger hadden was dit probleem er al. Na het herstarten van de tv ontvanger doet de zender het even, maar na een tijdje doet ie het weer. Bij de tv boven doet de zender het wel gewoon, maar deze ontvanger is via een netwerkkabel aangeoten. Beneden is de ontvanger aangsoten via een superwifi punt. Kan het daar aan liggen?

Hi @Rooksie, welkom hier. 

Ik verwacht niet dat het aan je WiFI-punt ligt, maar je zou het wel bijna denken. Is het eentje van ons/KPN? Zo ja, zou je de WiFI-punten een schone installatie willen geven? 

Zou je ook willen aangeven hoe het precies is aangesloten via het WiFi-punt? Draadloos of met een kabel? 


Hoi @Alex_P, bedankt voor de reactie. Betreft inderdaad een wifi punt van KPN. Heb een schone installatie gedaan vanochtend. Vooralsnog lijkt dit de oplossing, bedankt!


Hoi @Alex_P, bedankt voor de reactie. Betreft inderdaad een wifi punt van KPN. Heb een schone installatie gedaan vanochtend. Vooralsnog lijkt dit de oplossing, bedankt!

Erg fijn om te horen. 


Het waren een paar mooie weken. Ik heb nu weer exact hetzelfde probleem. Is er nog een andere oplossing?


Hoi Rooksie, 

Om welke SuperWiFi punten gaat het precies? De witte of de zwarte? Ook zou het handig kunnen zijn om te weten welk modem je gebruikt. 

Heb je de TV ontvanger beneden al eens rechtstreeks op het modem aan proberen te sluiten indien mogelijk? Je kunt eventueel ook eens proberen om beide TV ontvangers om te wisselen. 

Mocht het probleem aanhouden, dan zou je kunnen overwegen om alle SuperWifi’s en het modem even te resetten. Hang vervolgens de SuperWifi’s even 15 min. aan het modem met een UTP kabel en kijk even of het probleem dan nog steeds aanwezig is. 


Hoi,

 

Zie hieronder in het rood mijn antwoorden.

Om welke SuperWiFi punten gaat het precies? De witte of de zwarte? Ook zou het handig kunnen zijn om te weten welk modem je gebruikt. De witte SuperWifi punten en modem is kpn box 12.

Heb je de TV ontvanger beneden al eens rechtstreeks op het modem aan proberen te sluiten indien mogelijk? Dit is helaas niet mogelijk beneden.

Je kunt eventueel ook eens proberen om beide TV ontvangers om te wisselen.  De tv ontvangers zijn al een keer omgewisseld.

Mocht het probleem aanhouden, dan zou je kunnen overwegen om alle SuperWifi’s en het modem even te resetten. Hang vervolgens de SuperWifi’s even 15 min. aan het modem met een UTP kabel en kijk even of het probleem dan nog steeds aanwezig is. Dit heb ik al meerdere keren gedaan. Het gaat dan een tijdje goed en dan begint het weer.


Hoe is die WiFi punt aangesloten op de modem? Vreemd dat dit alleen bij Comedy Central gebeurt. 

Zit daar toevallig ook nog een switch tussen of andere randapparatuur? 

Je geeft ook aan dat de ontvangers al eens omgeruild zijn, verhuist het probleem dan mee of blijft het op dezelfde locatie met de andere ontvanger?


Een superwifipunt is aangesloten op de modem en de andere staat bij de tv. Die laatste is aangesloten opnde tv ontvanger. Verder geen switch of andere randapparatuur.

 

Sinds enkele weken geleden hebben we kpn tv+. Ik hoopte dat met die nieuwe ontvangers het probleem zou zijn opgelost. Helaas nog steeds precies hetzelfde probleem.


Het enige wat ik kan bedenken is dat dit een beeldverbeteraar is van de televisie die bij tekenfilms voor problemen kan zorgen. Heb je dit alleen bij tekenfilms of ook bij gewone uitzendingen die dus geen tekenfilms zijn? 

Zou ik ook mogen weten welke televisie je hebt beneden? Merk en modelnummer. 


Bij alle uitzendingen op Comedy Central doet dit probleem zich voor. Tv is een Philips, modelnummer 42pfk7179/12.


Dankjewel, ik heb het een en ander gevonden over de televisie. Ik wil echter nog iets anders proberen. Zou je eens vanaf je telefoon of tablet Comedy Central willen casten naar je televisie met de KPN iTV app? Dit om te kijken of dit dan ook optreedt. 


Vanaf de telefoon gecast en dan is er geen probleem.


Dan ligt het toch aan de verbinding tussen de televisieontvanger en de modem. Aangezien je WiFi-punten hebt wil ik je vragen om deze helemaal te resetten. 


Zojuist gedaan en doet het weer. Ik heb dat overigens al vaker gedaan. Het gaat dan een paar dagen goed en dan begint het weer. Ik wacht af


Zojuist gedaan en doet het weer. Ik heb dat overigens al vaker gedaan. Het gaat dan een paar dagen goed en dan begint het weer. Ik wacht af

We kunnen dit hier niet plaatsen. Heb je de mogelijkheid om beneden een lange kabel te gebruiken om de ontvanger rechtstreeks aan te sluiten op de modem? Tijdelijk uiteraard. Puur om te kijken of het dan ook gebeurt. 


Die mogelijkheid heb ik. Ik zal dat de volgende keer testen. Tot nu toe doet ie het weer zonder problemen