Skip to main content
Beantwoord

Beeld hapert bij live tv en bij terugkijken via kpn

  • June 2, 2020
  • 23 reacties
  • 424 keer bekeken

Ik heb sinds ca. 3 weken tv en internet van kpn. Ik maak gebruik van de Experia V10a en de Arris VIP 5202. Met name bij snelbewegende beelden hapert het beeld steeds enkele (mili?)seconden. De apparatuur is bekabeld op mijn (nieuwe) Samsung TV aangesloten. Het lijkt soms ook alsof ik de eerste seconde van het geluid bij een nieuwe reclame mis. Als ik Netflix kijk, speelt het probleem niet.
 

Ik heb KPN al op bezoek gehad. Die geven aan dat het signaal t/m het modem goed is. (Verder kunnen ze niet meten). Ik heb al ondersteuning van Samsung gehad. Die geven aan dat het probleem bij kpn ligt, omdat netflix (op de tv app) het wel gewoon goed doet.
 

De beeldschermresolutie van de decoder staat op automatisch (zoals aanbevolen in een ander topic.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om het probleem te verhelpen?

Beste antwoord door Nick83

Ok. Heeft u al eens een andere utp kabel van Experiabox naar tv ontvanger geprobeerd? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

23 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 2, 2020

Hoe zit het 1 en ander precies aangesloten? Er loopt een rechtstreekse kabel van de Experiabox naar de tv ontvanger? Daar zit verder niets tussen? Is de tv op dezelfde manier aangesloten? Ook met een 2de kabel? De tv ontvanger is verbonden met de tv met een hdmi kabel? De originele bij de tv ontvanger geleverde? U heeft geen switch in huis?

Gebruikt geen draadloze verbindingsset?

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 2, 2020

Er loopt een utpkabel vanaf de experia box door de muur. In de muur zit een utp aansluitpunt. Daar heb ik de utp kabel van kpn ingeprikt. Die loopt naar een netgear switch. Vanaf de switch loopt er een utp naar de decoder en een andere naar de connect box van de tv. Vanaf de decoder loopt de kpn hdmi kabel naar de connectbox van Samsung.

Er zat eerst een switch tussen van TP LINK. Volgens de KPN medewerker kan die storen. Dus die moest ik vervangen voor een netgear switch. Daarna haperde het beeld nog steeds. Toen heb ik de switch er in zijn geheeld tussen uit gehaald en de utp kabel vanuit de muur rechtstreeks in de decoder geprikt. Maar dan hapert het beeld ook. Dus nu heb ik de netgear switch weer in gebruik om zowel de decoder als de connectbox van utp te kunnen voorzien.

Tussen de decoder en de connectbox van de tv zit een originele kpn hdmi kabel.

ik maak geen gebruik van een draadloze verbindingsset.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 2, 2020

Ok. Heeft u al eens een andere utp kabel van Experiabox naar tv ontvanger geprobeerd? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 2, 2020

Nee, nog niet. De langste die ik in huis had, was 10 meter. Ik zou er 1 nodig hebben van 12 meter. Dat zou nog een optie kunnen zijn. Al werkt netflix wel gewoon goed (dmv dezelfde utp kabel in de muur)


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi @nieuwegebr! Ik zie dat @Nick83 je heeft gevraagd of je al hebt gekeken hoe het gaat als je een rechtstreekse kabel trekt tussen beide apparaten, zelf ben ik daar ook erg benieuwd naar :smiley:  Heb je dit inmiddels kunnen testen? 


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 13, 2020

Hi, ik heb nog geen rechtstreekse kabel gelegd. Ik heb gisteren een andere TV aangesloten om in de komende dagen uit te kunnen sluiten dat het aan de TV ligt. 
 

Inmiddels heb ik ook een UTP kabel die lang genoeg is om het modem rechtstreeks met de tv ontvanger te verbinden. Dit ga ik van de week ook proberen (ipv door de muur zoals nu het geval is).

 

Aan het einde van de week volgt er weer een update.


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Helemaal prima, ik hoor graag je bevindingen!


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ben je inmiddels een beetje wijzer @nieuwegebr:slight_smile:


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 22, 2020

Ik heb nog geen verschil ontdekken. Maar(!) de tv ontvanger is er vandaag mee opgehouden. Hij viel spontaan uit (het lampje brandt ook niet meer) en gaat niet meer aan. Wellicht dat daar al die tijd al iets niet lekker heeft gezeten(?). Via welke weg zou ik een nieuwe kunnen aanvragen?


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Oei, dit is in ieder geval foute boel natuurlijk, en ik zou liegen als ik zou zeggen dat het één en het ander onmogelijk met elkaar te maken kunnen hebben :wink: Als hij het nog steeds niet doet en je hebt nog niet op een andere manier contact met ons gehad, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag daarbij ook het serienummer van de ontvanger benoemen in het opmerkingsveld, dan kan ik hier mee aan de slag!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 24, 2020

Hallo Maja,

 

ik heb de gegevens ingevuld. Overigens gaf Samsung aan dat er zich wel vaker problemen hebben voor gedaan tussen het type TV ontvanger wat ik heb en een Samsung TV. Ik hoef dus niet per sé hetzelfde type ontvanger.

 

Ik hoor graag wat er nu gaat gebeuren 👍


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Top, thanks!

Je kunt hem omruilen vanaf morgen 26 juni na 14:30 uur, bij de Plus aan de Dr H B Wiardi Beckmanpln 37 in Gorinchem 

Je mag het retourartikel (inclusief stroomadapter) in een doos verpakken, en inleveren bij het servicepunt, om de nieuwe weer mee te krijgen is het van belang dat je een geldig legitimatiebewijs van de contractant kunt tonen.
Je mag het kastje in een doos naar keuze verpakken, en het ordernummer 4038517 op de doos schrijven, met watervaste stift of pen. Daarnaast mag je het volgende adres op de doos zetten:
KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Je krijgt een sms van de vervoerder als het pakketje voor je klaar ligt🙂

Het zal om een nieuwe VIP 5202 gaan, uiteraard hoop ik dat de problemen toch niet weer voor gaan komen. Laat je weten hoe het gaat, als je de nieuwe aangesloten hebt?


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi @nieuwegebr, ik zie dat het pakketje vanaf vrijdag voor je klaar ligt bij de Plus, maar het lijkt er op dat je hem nog niet op hebt gehaald. Was je er al wel van op de hoogte dat hij voor je klaar ligt? Of is het misschien mis gegaan met het verzenden van de sms en heb je hier tot nu toe geen bericht over ontvangen? Je kunt hem in ieder geval omruilen nu, dat je het even weet :slight_smile:


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2020

.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2020

Heb het nieuwe pakketje. Maar…. de afstandbediening, HDMI kabel en UTP kabel hadden dus niet retour gehoeven :(. (aangezien die niet in het nieuwe pakketje zitten).

Wat nu te doen?


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 30, 2020

Het snelste is even bellen met de klantenservice. 0800-0402 tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal. 


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Heb het nieuwe pakketje. Maar…. de afstandbediening, HDMI kabel en UTP kabel hadden dus niet retour gehoeven 😞. (aangezien die niet in het nieuwe pakketje zitten).

Wat nu te doen?

Oei, het enige dat retour had gemoeten was inderdaad de ontvangen en de stroomadapter. Heb je inmiddels contact gehad met 1 van mijn collega's en is de rest weer naar je onderweg?


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoe gaat het nu @nieuwegebr? Heb je de nieuwe inmiddels aan kunnen sluiten en kunnen testen?


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 10, 2020

Hi,

ik ben nog in afwachting van de afstandbediening. Zodra ik meer weet, laat ik het weten.

 

 


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hmm, je hebt dus nog geen afstandsbediening ontvangen? Dat zou een apart pakketje moeten zijn dat gewoon via je brievenbus wordt bezorgd en deze hoort binnen 2 dagen na het bestellen bezorgd te worden. Ik wil je aanraden om nu alsnog een nieuwe afstandsbediening aan te vragen, dan heb je hem uiterlijk overmorgen in huis :slight_smile:


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Is het gelukt om de afstandsbediening aan te vragen @nieuwegebr ?