Skip to main content

Het is sinds kort niet meer mogelijk om programma’s terug te kijken. Het beeld loopt voortdurend vast. Dat gebeurt niet bij live tv kijken. Dit probleem is recent. Eerder hebben we wel bij tijd en wijle bij live kijken brokkelig beeld gehad.

De settopbox bij de tv is direct bekabeld verbonden met de kpn router. Het betreft een motorola VIP1853 uit 2012. Het lijkt dat dit de oorzaak is van het probleem. Misschien een te klein cache geheugen?

Hoe kom ik aan een nieuwe?

Welkom @EtienneRoijen 

 

De Motorola is sterk verouderd,ruil deze om via de 

 Servicetool Apparatuurwissel

Laat even weten of het gelukt is?😃


Tycha,

 

Top! Ik heb inmiddels een omruilafspraak ingepland.

hartelijk dank,

Etienne


Fijn, dat het gelukt is, graag gedaan 😀


Dag @EtienneRoijen Welkom hier en goed om te zien dat je met hulp van @Tycha direct een oplossing hebt gevonden. Laat het gerust weten als je nog eens ergens tegen aanloopt. We staan voor je klaar! 


@Bart_ ,

Omruilen ging vlotjes. Installeren ook. Alleen: mijn oorspronkelijke probleem is niet opgelost. Online streamen gaat prima, maar terugkijken werkt nog steeds niet. Wat is hier precies anders? Het zijn toch beide vormen van streaming? Of wordt er bij terugkijken meer cache geheugen gebruikt?

Ligt het misschien aan de kon router, die ook al heel wat jaartjes meegaat?


Heeft de apparatuurwissel tool niet gemeld dat je EB ook aan vervanging toe is? Dan zou die nog goed genoeg moeten zijn. 


Dag @EtienneRoijen Dat is bijzonder jammer: je hebt nog steeds het oorspronkelijke probleem, dat je via het tv menu geen programma's meer terug kunt kijken zonder dat alles vastloopt. Je ontvanger was sowieso aan omruil toe, dus dat scheelt. Het is niet gezegd dat je Experia Box (welk model heb je?) dan de oorzaak is: als ‘ie echt defect is zou je dat ook op ander vlakken merken. Ik kijk graag even mee. Kun je -gewoon om alles 100% duidelijk te hebben- wat er precies misgaat en wanneer? 

Zou je ook jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Ik heb mijn profiel aangepast. Mijn Experiabox is een V8. Van daaruit lopen verbindingen naar een passieve switch die verbindt met een tweede router, maar de verbinding naar de tv gaat niet via die router. 

Mijn probleem is als volgt: zodra ik programma’s terug kijk blijft beeld en geluid vroeger of later geruime tijd hangen. Soms gaat het uit zichzelf weer verder; meestal geven we echter een zetje door even op de vooruitspoeltoets te drukken en dan weer terug. Bij nader inzien heb ik soortgelijke problemen als ik met mijn werk teleconferences heb. Dan valt het geluid geregeld even weg. Ook is de elektriciteitsprovider de afgelopen jaren enkele keren langs geweest omdat het uitlezen van de slimme meter problemen gaf. Maar als ik mijn internetsnelheid meet dan is die steeds goed, al is de uploadsnelheid altijd hoger dan de downloadsnelheid; gek genoeg (typisch 70 vs 48).

 

Groet,

Etienne

 


Ondersteunt de switch IGMP-Snooping? En zo ja, staat dat dan ook aan? 


Dag  @EtienneRoijen Ik zie dat ik erg laat ben met een reactie, mijn excuses daarvoor. Speelt het probleem nog steeds? En speelt het dan op één ontvanger of op meerdere? En wat gebeurt er als je de switch er tussen uit haalt? 


Reageer