Skip to main content

Hallo,

 

Onlangs heb ik een nieuw internet + televisie abonnement afgesloten bij KPN waarvoor ook glasvezel is aangesloten. Internet werkt zoals het hoort, alsook televisie. Enkel bij het pauzeren en vervolgens hervatten of terugkijken hapert het beeld/geluid. Ik heb een Arris Vip5202 welke met een internetkabel direct aangesloten is op de Experiabox 10A op de Ethernet 1 aansluiting. hape

 

Met vriendelijke groet,

Quinten

Hoi @Quintenf, welkom hier. 

Wat leuk at je een nieuw abonnement via de glasvezelverbinding hebt. 🙂 Alleen als je iets pauzeert of terugkijkt loopt het beeld niet helemaal vloeiend. Dat kijkt niet lekker weg. Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen? Heb je het modem al een herstart gegeven? En heeft de tv-ontvanger al een reset gehad? Zorgt dat voor verbetering?


Hoi @Bart_Z , dank voor jouw reactie. Opnieuw opstarten van de router heb ik geprobeerd evenals  de tv ontvanger resetten. Beide helaas geen resultaat.


En hoe is de ontvanger aangesloten op het modem? Is dat met een kabel op met draadloze adapters in het stopcontact? En zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer. Dan ga ik de verbinding eens analyseren om te kijken of daar nog iets uitkomt. 


Dag Bart, is aangesloten met een kabel. Ik heb mijn profiel aangepast!


Ik ben nu jouw verbinding aan het doormeten. Klopt het dat je helemaal geen diensten meer hebt? In welke kleur branden nu de lampjes op jouw modem? En brandt het glaslampje op glasvezelkastje? Heb je deze ook al eens 2 minuten stroomloos gehad? En wil je daarna het modem een reset geven? Heb je ook de bekabeling tussen modem en glasvezelkastje opnieuw even aangesloten? Helpt dat? 


@Bart_Z : Als @Quintenf op dit moment helemaal geen diensten heeft kan hij dit bericht wellicht niet lezen en is het misschien beter dat hij even gebeld wordt. Is maar een idee :wink:


@Bart_Z @Edwin_Merks  voor de rest werkt alles naar behoren gelukkig. Zojuist het glasvezelkastje van de stroom gehaald en weer erop. Ook het modem gereset. Beide hebben geen effect gehad helaas. Op het glasvezelkastje knippert het glaslampje groen. Op het modem brandt het DSL/internet lamp groen.


Dat is duidelijk. Als ik jouw verbinding doormeet lijkt er toch meer aan de hand te zijn. Mogelijk zelfs kruising. Dit moet eerst uitgezocht worden voor het opgelost kan worden. Ik heb hiervoor melding gemaakt bij de Technische Dienst. Zij gaan het verder uitzoeken en zullen contact met je opnemen. Ik hoor graag van je wat daar uit komt. 


Dag Bart,

 

destijds kon geen afspraak gemaakt worden voor een servicebezoek ivm corona, laat jullie beleid dit inmiddels wel weer toe,

grt

Quinten


Is het nog nodig? Ervaar je nog steeds problemen. Ik meet dit namelijk niet meer terug. Ik zie ook dat de Technische Dienst van alles heeft getest en aangepast. De lijn meet nu goed. Ook de tv stream. Welke problemen ervaar je nog? Dan gaan we die opnieuw aanvliegen, dat lijkt mij het beste. 


Dag @Bart_Z 

 

De situatie is onveranderd. Zie het begin van het topic; dezelfde problemen doen zich nog steeds voor. Destijds was de conclusie dat een monteur langs moet komen, mij lijkt dus dat deze conclusie daarom ook onveranderd is.

 

grt

Quinten


Dat is wel balen. Ik meet dit nu zo niet terug, daarom kan ik op dit moment niet direct een monteur hiervoor aansturen helaas. Hiervoor moeten we even de situatie opnieuw benaderen. Helpt het opnieuw opstarten van het modem en een reset van de ontvanger? 


@Bart_Z 

Dag Bart,

 

Zojuist beide weer geprobeerd, dit heeft geen effect gehad.

 

Groet,

Quinten


Dat is balen zeg. Ik heb nu melding gemaakt bij de Technische Dienst. Zij gaan het verder onderzoeken en zullen snel contact met je opnemen. Ik hoor graag weer van je als er contact is geweest. 


Dag @Bart_Z ik heb een nieuwe tv ontvanger gekregen en de ‘oude’ ingeruild, dit heeft eveneens geen effect gehad op het probleem. Zou er nu wel een monteur kunnen komen?

 

groet

Quinten


Hi @Quintenf. Bart is vrij, vandaar dat ik reageer. Ik zie dat het incident bij de technische dienst nog open staat, en ik heb jouw laatste reactie daaraan toegevoegd… Heb je nog contact met hen? Wellicht een telefoonnummer gekregen? Zij bepalen (samen met jou) wat de beste vervolgactie is namelijk.


Dag @Paul_  ik heb geen contact meer met hen en heb geen idee wat de vervolgstappen verder zijn.

 

groet

Quinten


Dag @Paul_  ik heb geen contact meer met hen en heb geen idee wat de vervolgstappen verder zijn.

 

groet

Quinten

Heel apart Quinten. Er zou toch een soort van conclusie moeten komen... Ik ga een monteur regelen om op locatie te kijken. Je krijgt een privébericht van me, reageer je daar op?


@Bart_Z @Paul_ ik zit helaas nog steeds met het probleem nadat een monteur én een expert langsgeweest is. Het zou verder intern worden opgepakt, maar ik heb helemaal niets meer van KPN vernomen. Inmiddels zit ik naar schatting al een half jaar met dit probleem en betaal ik wel gewoon voor de diensten welke niet werken.


Goedemiddag @Quintenf, ik neem het even over van mijn collega's. 
Ik heb de lijn uitgelezen en alles ziet er uitstekend uit op dit moment. De experiabox haalt goede snelheden en je TV ontvanger rapporteert dat hij 99% tot 100% ontvangst heeft.
Ervaar je deze problemen nog steeds?


Ik vermoed dat dit ook zou kunnen zitten in een van de beeldverbeteringsinstellingen. Elke TV noemt dit weer anders. Bij Samsung heet dit Automotion plus, bij LG heet het TruMotion. Zou je deze eens uit kunnen zetten en het nog eens testen?
Als je een ander merk televisie hebt, zou je me dan het merk en typenummer willen sturen? Dan ga ik even voor je op zoek.