Skip to main content
Beantwoord

Beeld hapert en bevriest met SmartTV app op LG tv

• March 9, 2025
  • 7 reacties
  • 178 keer bekeken

De concurrent Odido had een perfect werkende tv-app voor op onze LG smart TV. De app van KPN is ronduit teleurstellend. Beeld hapert, beeld bevriest. De algehele ervaring is waardeloos. Zo erg zelfs dat als het dit jaar niet verbetert, ik mijn abbo bij KPN niet ga verlengen. Terug naar een kastje, met een extra afstandsbediening, extra stroombreker, daar zit ik niet op te wachten.

Hebben meer mensen deze teleurstellende ervaring?

Aan KPN, zijn er plannen om van het vehikel een goedwerkende app voor op een smart TV te maken?

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi ​@Snorbab, jammer te horen dat je nu problemen ervaart met haperend beeld. Ik keek net even naar je eerdere topic van een paar maand geleden. Toen had je foutmeldingen, maar wel goed beeld. 

Ervaar je deze haperingen met alle zenders/programma's en ook altijd op de dag? Of merk je dat het op bepaalde momenten gebeurt, of bij bepaalde programma's of zenders?

Wat je sowieso kunt doen wat kan helpen is de app eens verwijderen en herinstalleren. Herstart je tv dan tussendoor even voor de zekerheid. Waarmee ik echt uit/stroomloos bedoel, niet alleen op stand-by. 

We werken verder ook aan een nieuwe smart tv app. Deze is inmiddels beschikbaar voor smart tv's met het Android besturingssysteem. Aan nieuwe versies voor andere besturingssystemen, zoals jouw LG wordt nog gewerkt. Dat betekent dat de huidige app geen nieuwe functionaliteiten meer gaat krijgen. Maar wel willen we natuurlijk dat je zo ongestoord mogelijk gebruik kunt maken van wat de app wel kan. 

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 9, 2025

Hallo ​@Snorbab ,

Er worden hier vaker problemen gemeld. Er wordt aan gewerkt door de technische dienst. Hou vooral de Product Updates in de gaten:  

https://community.kpn.com/product-updates

MelskeH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • March 10, 2025

Hallo ​@Snorbab ,

Er worden hier vaker problemen gemeld. Er wordt aan gewerkt door de technische dienst. Hou vooral de Product Updates in de gaten:  

https://community.kpn.com/product-updates

Hier hetzelfde probleem.
Laten ze ook maar eens kijken naar het gebruikers gemak. Films of Series zoeken is een puinhoop.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 11, 2025

Hoi ​@Snorbab, jammer te horen dat je nu problemen ervaart met haperend beeld. Ik keek net even naar je eerdere topic van een paar maand geleden. Toen had je foutmeldingen, maar wel goed beeld. 

Ervaar je deze haperingen met alle zenders/programma's en ook altijd op de dag? Of merk je dat het op bepaalde momenten gebeurt, of bij bepaalde programma's of zenders?

Wat je sowieso kunt doen wat kan helpen is de app eens verwijderen en herinstalleren. Herstart je tv dan tussendoor even voor de zekerheid. Waarmee ik echt uit/stroomloos bedoel, niet alleen op stand-by. 

We werken verder ook aan een nieuwe smart tv app. Deze is inmiddels beschikbaar voor smart tv's met het Android besturingssysteem. Aan nieuwe versies voor andere besturingssystemen, zoals jouw LG wordt nog gewerkt. Dat betekent dat de huidige app geen nieuwe functionaliteiten meer gaat krijgen. Maar wel willen we natuurlijk dat je zo ongestoord mogelijk gebruik kunt maken van wat de app wel kan. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2025

Ik wacht de nieuwe app dan maar af. Bepaal aan t einde van de abonnementsperiode of ik blijf (nieuwe app is beschikbaar en voldoet) of ik stap weer over naar naar Odido (Die app voldeed uitstekend).

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 16, 2025

We zijn nu 2 maanden verder. De klachten blijven en de tv app sluit geregeld spontaan af. Moet nog een jaar helaas. Kan ik eerder van mijn abonnement af gezien mijn blijvende klachten? Met de tv box kijken vind ik achterhaald. Wil geen extra stroomverbruiker die 24/7 aan staat met een extra afstandsbediening. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 22, 2025

Kan ik eerder van mijn abonnement af gezien mijn blijvende klachten?

Dat is geen optie, Snorbab. De tv Box is datgene wat expliciet wordt geleverd als apparaat om tv mee te kijken. De smart TV app is daarnaast een optie. Het niet naar wens functioneren van de app is dan ook geen reden om het hele abonnement te kunnen openbreken. Wel heb je bij de meeste abonnementen de mogelijkheid om tv in z'n geheel uit het abonnement te verwijderen. Je zou dan alleen internet van ons hebben. Voor tv zou je dan een streaming service kunnen overwegen. Je kunt in je MijnKPN omgeving kijken of dit voor jouw abonnement een optie is. 

Met de tv box kijken vind ik achterhaald. Wil geen extra stroomverbruiker die 24/7 aan staat met een extra afstandsbediening. 

De tv boxen die wij leveren verbruiken niet veel stroom. Maar hebben ook allemaal een ecostand als je het verbruik nog verder zou willen verminderen. Eventueel kun je er ook voor kiezen om de Box op een timer te zetten zodat hij buiten gebruikstijden volledig uitgezet wordt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

Bedankt voor je antwoord. Concreet betekent dat als tegen het einde

van volgend jaar geen goed werkende app beschikbaar is, ik weer overstap naar Odido die wel een uitstekende app beschikbaar hebben. Nog even geduld van mijn kant dus.