Skip to main content

Ik heb een probleem met onze tweede televisie en ontvanger. De beeld regelmatig hapert en/ of bevriest.   Wij hebben de ontvanger uitgezet en opnieuw aangezet. Ook hebben wij de ontvanger op een nieuwe televisie aangesloten.  Ligt het aan de ontvanger?

hoe ziet de aansluiting er bij u uit?

 

heeft u bijvoorbeeld deze 2e tv ontvanger op een versterker of netwerk switch aangesloten of via een draadloos verbindingsstuk (zoals bijvoorbeeld een dvs 1200) misschien?

en wat is de maximale snelheid op uw adres? (hier komt u achter door naar de volgende link te gaan: https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search)

 


De tweede ontvanger is aangesloten op dezelfde manier als de eerste. Via de kpn stekker doos. Per de instructies van de monteur, is er niets in de tweede stop contact. Ook was de snelheid door de monteur een maand geleden gecontroleerd (wij zijn toen verhuist naar een nieuwbouw) en was deze goed.

 

De ontvangers zelf zijn een aantal jaren oud.; HDMI  HMB2260.


Advies is om de tweede tv ontvanger op sd te plaatsen ipv hd en het dan aan te kijken, dit kunt u doen via menu > instellingen > beeldscherm > (onderste optie) hd naar sd plaatsen en bewaren.

 

Wil dit ook niet tot het gewenste resultaat leiden dan tv ontvanger (zwarte modem kastje) rechtstreeks met een internet kabel aansluiten op het modem in een van de 4 gele gaatjes, wat is een internet kabel?

 

voorbeeldje : https://media.s-bol.com/YEplLPAPVLvA/550x434.jpg


Advies is om de tweede tv ontvanger op sd te plaatsen ipv hd en het dan aan te kijken, dit kunt u doen via menu > instellingen > beeldscherm > (onderste optie) hd naar sd plaatsen en bewaren.

Van wie heb je dit advies gekregen? Dat maakt over het algemeen weinig verschil.

 

Feit is gewoon dat een draadloze verbindingsset niet zo betrouwbaar is als dat we graag zouden willen, het concept is namelijk briljant maar het stroomnet is niet gemaakt om een internetsignaal overheen te sturen. Vroeger was dit prima mogelijk geweest toen de curve nog een mooie sinusgolf was maar met de energiebesparende apparatuur van tegenwoordig wordt het steeds blokkiger en dat geeft veel meer storing voor dergelijke apparatuur. Met de DVS zeg ik altijd: ‘het kan jaren goed gaan maar het kan ook morgen ineens stoppen met werken omdat de buren hun lampen hebben vervangen door goedkope lage kwaliteit lampen’. En dat is ook het grootste nadeel van zo’n set.

 

Kwaliteit veranderen van HD naar SD gaat hier niets aan veranderen, de snelheid is namelijk normaal gesproken gewoon dikke prima, het probleem is dat de lijn niet stabiel is en er dus datapakketten verloren gaan en dat is nou juist wat met een multicast-stream zoals iTV snel op gaat vallen en gaat irriteren. Dat is ook precies de reden waarom ik eigenlijk altijd afraad om zo'n set te nemen en toch te proberen om een kabel neer te leggen. Ik stuur het tv-signaal liever via wifi door dan via een DVS.