Skip to main content

Het komt regelmatig voor dat het beeld gaat haperen en de melding komt “zender niet beschikbaar schakel naar andere zender en terug”  Dit helpt niet, moet het modem dan uitzetten en weer aan waarna probleem is verholpen.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Regelmatig komt het voor dat het beeld hapert en de melding komt “zender niet beschikbaar schakel naar andere zender en terug. Dit helpt niet, ik moet het modem uitschakelen en daarna weer inschakelen waarna het probleem is verholpen.

 

Admin: dubbele topic samengevoegd met bestaande topic


Welkom op ons forum @gerard-b,  wat vervelend dat je regelmatig die melding krijgt! Werken de rest van je diensten wel stabiel?

 

Is je tv-ontvanger rechtstreeks bekabeld aangesloten?

  1. Controleer of de ethernetkabel goed vast zit tussen je Experia Box (modem) en tv-ontvanger. Een kabel kan los raken door bijvoorbeeld het verplaatsen van een tv-meubel. Druk deze goed aan.
  2. Check of de ethernetkabel tussen je Experia Box (modem) en het ISRA-punt goed vast zit. Het ISRA-punt is de hoofdaansluiting waar het internet je huis binnen komt. Druk deze goed aan.

Of maak je gebruik van een Draadloze Verbindingsset?

Controleer of het probleem aan je DVS ligt

  1. Sluit de Draadloze Verbindingsset adapter van de Interactieve TV-ontvanger en de Experia Box niet aan op een verlengsnoer. Maar sluit deze rechtstreeks aan op een stopcontact.
  2. In het stopcontact van de Draadloze Verbindingsset adapter mogen geen andere apparaten zijn aangesloten. Haal deze eruit om te testen of het beeld dan beter is.
  3. Kijk op de installatiepagina van je Draadloze Verbindingsset, hoe je die het beste aansluit.
  4. Verbeter de kwaliteit van je DVS met de nieuwste software.
  5. Sluit je Interactieve TV-ontvanger rechtstreeks aan op je Experia Box. Gebruik de kabel uit het installatiepakket. Zo test je of het probleem aan de Draadloze Verbindingsset ligt.

Mocht dit niet helpen zou je dan je forum profiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het één en ander voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂


Ik heb een bekabelde aansluiting, kabels allemaal al een paar keer nagelopen aansluitingen zijn goed.  Resetten van de ontvanger zoals aangegeven werkt niet, moet het modem spanningsloos maken en na korte tijd weer inschakelen. Hierna gaat het soms geruime tijd (soms een paar weken)weer goed. Het doet zich vaak op het ingestelde TV kanaal voor terwijl de overige kanalen wel normaal beeld geven.   Met de radio, internet en bellen geen problemen. Gegevens inmiddels aangevuld.


Bedankt voor het aanvullen van de gegevens @gerard-b, volgens mijn systeem heb je een verouderde ontvanger. Deze verouderde ontvanger kan het probleem veroorzaken! Ik heb een nieuwe ontvanger opgestuurd, die kan je omruilen bij een service punt. Je hebt een privébericht ontvanger met verdere informatie over het omruilen! 


Hi @gerard-b, ik zie dat je vanochtend de ontvanger hebt omgeruild. Ik ben benieuwd of je beeldkwaliteit nu weer normaal is? Hou je me op de hoogte :slight_smile: ?


We zullen het afwachten, vooralsnog werkt alles naar wens. Moest wel even bellen omdat ik bij installatie fout 64 kreeg maar ook dat was snel opgelost. Bedankt voor de medewerking en snelle service.


Graag gedaan, mocht je nog andere vragen hebben hoor ik het graag!


Reageer