Skip to main content

Ik lees hier dat het probleem 15 dagen geleden zou zijn opgelost. Dat is niet zo: bij mij hapert het beeld al maanden. Zeer irritant, en contact maken met KPN??? Dat willen ze niet. Effectief onmogelijk gemaakt.

Hallo @JWKE 

 

Er zijn verschillende contactmogelijkheden buiten het forum.
Je kan bellen met de klantenservice via 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00, za 08:00 - 17:00)
en via Facebook kan je ook contact krijgen: https://www.facebook.com/kpn

 

Misschien kan het probleem ook via het forum opgelost worden, er zijn hier genoeg forumleden die er een hoop vanaf weten, dan zijn er wat meer gegevens nodig.

Welke KPN apparatuur heb je nog meer buiten de TV+ box.
Heb je glasvezel, welke modem heb je, een witte Experiabox V10 of V10A of een zwarte Box 12?
Heb je extra WiFi punten zoals b.v. SuperWiFi's?
Hoe is de TV+ box verbonden, via WiFi of via een netwerkkabel, indien de laatste is dat rechtstreeks naar het modem of zitten er nog apparaten tussen zoals DVS of een switch (zo ja, welke?).


dat bellen moet een grapje zijn… heb ik geprobeerd. FB heb ik niet. Herstarten modem en TVbox al vaak gedaan, ook koude start na onderbreking voeding. 

Experia V10 Wit, geen wifipunten, rechtreeks op modem (met utp kabel), modem met kabel in de muur, verder geen apparaten.

Die tv box is al zeker 8 jaar oud.

Internet (ook kpn) is veel lager dan waarvoor ik betaal, maar wel > 50mbit


Als de TV ontvanger 8 jaar oud is dan is het geen TV+ box.

Welk type heb je wel, dat staat aan de voorkant en/of op de sticker aan de onderkant.

Heb je al eens een frisse start gedaan: https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/frisse-start.htm#/


Welkom bij ons op het forum @JWKE. Als je deze tv-ontvanger al 8 jaar hebt zal het geen TV+ Box zijn inderdaad, die is pas beschikbaar sinds afgelopen januari. Welk type (merk en model) tv-ontvanger heb je precies van ons?

De kabel die je noemt, zit daar niets tussen zoals bijvoorbeeld een switch?

Op het moment dat het beeld hapert, wat doet het internet dan? Blijft dat wel goed werken of valt dat ook weg?

Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten alleen wat jij noemt. Hoe meer jij beschrijft, hoe meer wij mee kunnen denken. 


Dag Jasper, dank voor je bericht. 

Eerst het apparaat: voorop staat HMB2260. Verder staat er niets op (behalve HDMI)

Het apparaat is met een utp rechtstreeks op het modem aangesloten. Geen switch oid.

Het internet blijft wel werken. Het effect is dat het beeld een seconde ongeveer stilstaat, soms langer, geluid gaat door, en dan springt beeld weer synchroon. Meestal bij terugkijken (dat doen we het meest), en soms ook ‘live’. 


Duidelijk, het gaat niet van harte dus @JWKE. Je zei dat je de apparatuur al opnieuw had opgestart, heb je ze ook al teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Zo kan je beiden doen, als je dat nog niet hebt gedaan:

Geeft dat wel een verbetering?


@Jasper Ik begrijp dat je meneer of mevr wil helpen en dat wil iedereen op het forum hier maar een modem weer op fabrieksinstelling zetten is mijn inziens geen goed advies.

De tv ontvangen dat snap ik maar het modem en al de instelling is de klant kwijt incl evt. wifi verbindingen dus ik zou zeggen niet doen.

Wat betreft de tv ontvanger is dit een optie echter ook hier is een maar als men de stb reboot verwijder je alleen de catch dus een tijdelijke oplossing.

maar als het werkt -;) 


Hallo! Acties uitgevoerd,  het lijkt nu goed te gaan. Maar, het is zeker niet de eerste keer dat ik dezelfde actie uitvoer. en dan bedoel ik de Frisse start.Het is wel vervelend om dat elke maand zo ongeveer opnieuw te moeten doen. 

 

Ik had eigenlijk op een andere oplossing gehoopt.


Hallo! Acties uitgevoerd,  het lijkt nu goed te gaan. Maar, het is zeker niet de eerste keer dat ik dezelfde actie uitvoer. en dan bedoel ik de Frisse start.Het is wel vervelend om dat elke maand zo ongeveer opnieuw te moeten doen. 

 

Ik had eigenlijk op een andere oplossing gehoopt.

 

Beste @JWKE 

De Arcadyan HMB2260 is inderdaad al een oud beestje.

Hij werkt over het algemeen nog goed, maar kan niet op tegen de nieuwe KPN tv decoders.

 

Misschien is het een idee om over te stappen op een nieuwe abonnement vorm bij KPN.

KPN tv+ abonnement.

Als je gratis 0800-0402 belt, dan kan je ook nog korting krijgen.

Dan krijg je de nieuwste DIW7022 (deze wordt KPN tv+ box genoemd).

Zie ook hier.

Er zitten nog een paar kinderziektes in, maar over het algemeen werkt hij goed (zeker beter dan die oude Arcadyan HMB2260). 


Beste Joop2011,

 

Dank voor de tip. Ik ga kijken of dat lukt. Ik heb namelijk pas kort geleden het abonnement veranderd.


Het lastige is dat het niet duidelijk is wat de oorzaak in jouw geval precies is. Je dacht aan de firmware, maar dat hoeft het niet te zijn. Bij haperingen zien we vaak dat het in de aansluiting naar de tv-ontvanger zit, maar met een directe kabel zoals jij hebt zit daar ook weinig tussen. Had je die voor de zekerheid ook al eens vervangen?

TV+ wat Joop noemt is een andere optie inderdaad, maar alsnog zou het ook op deze manier goed moeten werken natuurlijk.