Skip to main content

Recentelijk is mij experiabox vervangen met het nieuwste model

ik heb de gelegenheid aangepakt om superwifi te installeren en overal nieuwe switces geplaatst

Netgear GS108ev3 (2x) en GS105Ev2 (2x)

woonkamer HMB2260 direct op Experia box

slaapkamer HMB 2260 direct op experia box

Studio HBM2260 aangesloten op Switch GS108Ev3 → Experia

(IGMP snooping enabled)

de TV ontvangst is bagger  (op de PC die op dezelfde switch zit perfecte ontvangst via Internet

 

iemand idee 

Hi lars, welkom op het forum. 

Laten we als eerste testen of dit aan de ontvanger ligt. Zou je de ontvanger uit de woonkamer die goed werkt in de Studio willen plaatsen om te kijken of het daar ook goed werkt? Dat zou dan betekenen dat het aan de ontvanger ligt. Anders logischerwijs aan de verbinding tussen de ontvanger en de Experiabox in de Studio. 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je. 


De ontvangers direct aan de Experiabox doen het goed?


De ontvangers direct aan de Experiabox doen het goed?

Terechte vraag, ik ging daar wel vanuit op basis van de titel. Anders slaat mijn vraag nergens op. 


Hoi profiel is aangepast, heb zojuist de ontvanger van beneden die rechtsreeks met de Experia box verbonden was, boven op de switch aangesloten, zelfde probleem. non-HD is te volgen HD niet

alle switches hebben IGMP Snooping

versie van alle HBM (2014) ui 3.90.01 sw 7.7.89.3

 

switches moeten out of the box werken (met IGMP enabled. Switches zijn voorzien van de allerlaatste firmware van Netgear. 

 


Maar de ontvangers functioneren goed als ze beneden aangesloten zijn?


Als beide ontvangers beneden rechtstreeks aangesloten werken heeft dit niets met de ontvangers te maken maar met het netwerkt ertussen in je studio. Daar zit een GS108Ev3 tussen geef je aan, heb je een factory reset uitgevoerd van die switch? Aan de voorkant zit er een knopje als ik het goed heb. 

Werkt het wel goed als je 1 van de andere switches daar plaatst? 


Lars,

Als ik de vragen die tot nu toe aan je gesteld zijn denk ik dat die er van uitgaan dat je helemaal geen beeld hebt. 

Echter je schrijft dat op 1switch het beeld prima is als dat vertakt naar een PC gaat, maar bagger op het andere kabeltje naar de TV. 

Dus als ik dat lees, dan heb je op beide een ethernetverbinding?

Dan is het volgens mij weinig relevant wat een rechtstreekse aansluiting doet.  

Maar wat bedoel je met bagger? :rolling_eyes:


@CorL Zoals ik het lees werkt dit beneden goed waar het rechtstreeks aangesloten met een kabel en boven juist niet waar een switch tussenzit. Lars, verbeter me vooral als ik niet goed heb begrepen. 


Topic kan gesloten worden, na analyse bleek dat mn alarmsysteem (aangesloten op de switch in de meterkast) problemen veroorzaakte na het disconnecten van deze aansluiting probleem opgelost, dank voor het meedenken.

 


Fijn dat je de oorzaak hebt kunnen vinden. Hopelijk werkt het wel goed wanneer je het rechtstreeks aansluit op de Experiabox.Â