Skip to main content

Sinds ik de nieuwe setup box (Android) van KPN heb gekregen gaat het toch vaker mis dan met de oude box

Ik heb 2 Android tv+ kastjes en beide hebben het zelfde probleem maar niet tegelijk 

De volgende problemen komen soms voor niet continue:

  1. Bij opstarten zwart beeld maar wel geluid (Alles uit zetten en na 10 seconden weer aan, en alles doet het weer normaal
  2. Het vanzelf opeens updaten terwijl ik een programma live zit te kijken, programma weg of ik kan naar begin gemist en een half uur hetzelfde nogmaals kijken.
  3. Een opgenomen programma doorspoelen (bv de reclame) en dan is het geluid opeens heel zacht. (Als ik uit het opgenomen programma gaat, dan naar live, en weer terug naar het opgenomen programma is het geluid weer normaal.
  4. Bij een aantal zenders loopt beeld en geluid niet synchroon, Bij de publieke en de zenders t/m 11 geen problemen. Probeer ik geluid en beeld wel synchroon te krijgen dan heb ik bij de zenders op 1 t/m 11 weer een probleem.
  5. Het totaal vast lopen kan de setup box, alleen een harde reset is dan de oplossing (stroom eraf. 1 kastje heeft hier meer last van dan de andere)

 

Deze problemen zijn niet continue, soms gaat het ook weken goed maar irritant is het wel.

Het niet synchroon lopen van een aantal zenders is wel continue 

Iemand een idee????

 

Ik moet wel vragen welke apparatuur heb je allemaal? Ik heb geen enkele problemen. Misschien moet je de oorzaak zoeken in jouw apparatuur en niet in kpn+box


@TDN  Het is wel heel vreemd dat ik met de vorige set up box totaal geen problemen had, maar ik heb mijn abbo aangepast en moest de vorige 2 terug sturen en kreeg deze 2 nieuwe.

Ik heb koper 80 up 10 down (Geeft nooit problemen) daarachter de Experiabox 12 en daarachter BEDRAAD de setup box DIW 7022. Alles van KPN. 

Ook de 2e tv is vanuit de Experiabox verbonden via een accespoint van KPN en de Setup box 

Alle apparatuur wat er tussen zit is van KPN (Aangesloten door KPN monteur)

Dit heeft nooit voor problemen gezorgd, pas toen ik de nieuwe set up boxen kreeg.

 

Hardware DIW 7022

Androidversie 11

Firmware 0.25.0

KPN tv app 1.131.6

 

Ps ik hoor dit probleem bij meerdere mensen hier in het dorp

problemen over zwart beeld en over dat het geluid opeens weg is bij door spoelen van een opgenomen programma

 

 


@Japio67 Dan tip ik op de experia box. De TV+box kan maximaal via lan 100m dus ook koper 100m moet genoeg zijn. Ik heb zelfs de lan-speed van tv+box via mijn switch gelimiteerd, pas bij 16mbs kreeg ik probleem. Doe maar eens een speedtest binnen de TV+box, de is te bereiken in menu onder hulp-sectie.


@TDN

Test gedaan de tv+box geeft 69.7 down en 9.5 up.

Met vorige boxen (was dat geen motorola??) nooit echt nooit problemen.

 

Er is wel mee te leven, het is niet zo erg als het lijkt, maar soms is het behoorlijk storend en zou graag willen weten of er andere mensen ook het zelfde probleem hebben en of er iets aan te doen is.


@Japio67 Dus de snelheid is goed genoeg voor TV. Wat gebeurt als je beeld-kwaliteit op unicast en audio-kwalieteit op passthrough instel? 


@TDN  Ik heb het omgezet nu maar afwachten, kan best zijn dat het dagen soms weken goed gaat en dan op eens weer niet.

@TDN  Bedankt in ieder geval voor het mee denken


Hoe gaat het nu @Japio67? Beter?

Al wil ik je wel aanraden mulitcast te gebruiken voor de beste beeldkwaliteit. Je kan daar verder ook nog eens met de beeldinstellingen spelen. 

Het geluid op passthrough zetten is zeker een goede. Zeker met een soundbar of iets waar het geluid via gaat. 
Ontvangers hebben verder nog geen reset gehad? 


@Bart_Z  Nee nog geen problemen, maar wat ik in een eerder bericht al melde, het blijft soms ook weken weg en opeens komt het weer. Maar tot nu toe geen problemen.

Dat geluid op passthrough zetten ga ik zeker eens proberen, omdat de soundbar er vaak na een kwartier mee stopt, waarom weet ik niet, heb de soundbar er al een half jaartje er vanaf gekoppeld, maar daar heb ik hem niet voor gekocht. via bluethoot hetzelfde maar op aux met bv de telefoon eraan (spotify) gaat wel goed.

Maar dat is iets anders en heeft niets met de apparatuur van KPN te maken.


Nou dat het nu beter gaat is top. 

Verder heel benieuwd naar je verdere bevindingen na wijzigen geluidsinstellingen. Want het zou zonde zijn dat je de soundbar niet optimaal kan benutten. 


Gisteravond de tv aangezet tot 2x toe zwart beeld maar wel geluid. Uit zetten en weer aan probleem over.

Soundbar stopte ook weer na een kwartier.

Vraagje op de afstandsbediening zitten 2 powerknoppen 1 voor de tv en 1 voor de tv+ box.

Bij de aansluiting in de woonkamer gaat de tv en de tv+box gelijk aan als ik 1 van de 2 powerknoppen indruk.( Het maakt niet uit welke), ook bij het uitzetten hetzelfde 1 powerknop indrukken en beide apparaten gaan uit.

Bij de tv en tv+box op de slaapkamer moet ik beide powerknoppen gebruiken om ze aan of uit te zetten.


Heb je beide ontvangers al eens omgeruild van plek? Want geven beide dezelfde problemen?

Als met een knop alles aan gaat, dan staat cec ingesteld. Zodra een van de 2 aanzet gaat de andere dan mee. 


@Bart_Z  Beide ontvangers geven zelfde problemen alleen in de woonkamer veel meer dan in de slaapkamer.

Heb nu beide ontvangers omgeruild en nu maar weer afwachten.

CEC stond inderdaad ingesteld.


Ik verwacht dat het probleem er nog steeds is. Is dat zo? Of heeft het omruilen een positief effect?


@Bart_Z  Tot nu toe gaat het goed, we wachten het een paar dagen af, als de problemen terug komen, kom ik er hier op terug.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken.


Te vroeg gejuicht nu weer iets anders, je zal denken wat nu weer.

Ik heb er maar een foto van gemaakt want het wordt nu wel erg ongelovig

De tv en tv+box aangezet op radio

Je ziet dat hij op 538 staat, (dit was vandaag 3-1-2024 om ongeveer 12:00 uur)

Maar je ziet ook de beschrijving van Love Raft er door heen (LIVE) op NPO 3 van 20:54 nog 8 minuten resterend. 

Love Raft werd op 2-1-2024 uitgezonden.

????????????????????????


Te vroeg gejuicht nu weer iets anders, je zal denken wat nu weer.

Ik heb er maar een foto van gemaakt want het wordt nu wel erg ongelovig

De tv en tv+box aangezet op radio

Je ziet dat hij op 538 staat, (dit was vandaag 3-1-2024 om ongeveer 12:00 uur)

Maar je ziet ook de beschrijving van Love Raft er door heen (LIVE) op NPO 3 van 20:54 nog 8 minuten resterend. 

Love Raft werd op 2-1-2024 uitgezonden.

????????????????????????

@Japio67 Je bent niet de enige: 

 


Het beeld en geluid is verder goed nu toch?

Alleen nog de beelden door elkaar? Die feedback neem ik mee naar de ontwikkelaars. 


De dubbele beelden is opgelost in deze update: