Skip to main content

Ik heb daar, sinds we van telfort naar kpn over zijn gegaan,  ook last van. De opname begint  dan weer helemaal opnieuw

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel topic)

Hoi @Derksen8q. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jij ook dezelfde problemen ervaart tijdens het terug kijken van een opname. Hoe is jouw tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel aan het modem? Of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset, of switch tussen?


Hij is direct aangesloten op het modem


Heb je de stappen op onze servicepagina al eens doorlopen? Als dit het probleem niet verhelpt wil ik je vragen om je gegevens achter te laten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic. Dan kan ik vanuit deze kan bekijken of ik iets kan ontdekken wat dit probleem kan veroorzaken. 


Ja dat heb ik al geprobeerd maar geen succes.


Welke Experiabox heeft u? En welke ontvanger? Een Arris of een Motorola ontvanger? 


Experia box v10a en de arris ontvanger


Ok. En er loopt een kabel rechtstreeks van de Experiabox naar de ontvanger? Er zit verder niets tussen? Geen switch? Geen draadloze verbindingset? Heeft u al eens een andere kabel geprobeerd? 


Nee zit niks tussen. Nee geen andere kabel geprobeerd 


Ik heb jouw verbinding doorgemeten en kom niets bijzonders tegen. Dat betekend dat het waarschijnlijk tot aan jouw adres goed gaat. Zou je eens willen proberen om jouw tv-ontvanger met een andere netwerk kabel rechtstreeks aan te sluiten op jouw ExperiaBox en/of een ander netwerkpoortje achter op de ExperiaBox? Zoals @Nick83 hierboven al voorstelt.


Zou je eens willen proberen om jouw tv-ontvanger met een andere netwerk kabel rechtstreeks aan te sluiten op jouw ExperiaBox en/of een ander netwerkpoortje achter op de ExperiaBox? Zoals @Nick83 hierboven al voorstelt.

Heb je dit inmiddels al gedaan? Ik ben erg benieuwd of het probleem daarmee is verholpen. 


@Derksen8q Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels is verholpen d.m.v. een nieuwe netwerkkabel of een ander netwerkpoortje. Als dit niet het geval is, dan horen we dat graag van je!


Nee het probleem is nog niet opgelost. Nieuwe kabel geprobeerd maar heeft het niet opgelost.


@Derksen8q Ervaar je ook problemen met jouw internet verbinding (traag of wegvallend) en heb je de nieuwe kabel al eens op een ander netwerkpoortje van jouw ExperiaBox aangesloten?


Met internet nog geen problemen gehad. Welke kabel moet ik dan verplaatsen? Ik heb het aangesloten zoals in de beschrijving stond. Ik heb dit modem namelijk nog niet zo lang. 

 


Welke kleur heeft het netwerkkabeltje achter in jouw tv-ontvanger. Ik verwacht wit. In dat geval kan je het witte netwerkkabeltje eens in een andere netwerkpoort testen. 


Maar niet poort 4, Alleen 1,2 en 3 kan je gebruiken voor internet/tv.

Poort 4 is namelijk voor glasvezel.


Kabel in andere poort gedaan maar maakt geen verschil. Opnames blijven uit zichzelf stoppen. 


Kabel in andere poort gedaan maar maakt geen verschil. Opnames blijven uit zichzelf stoppen. 

Loopt die witte kabel ononderbroken door naar de tv ontvanger? Zitten er geen andere kastjes tussen?

Als je die gele kabel los maakt blijft het probleem? 


Zit niks tussen. Gele kabel kan ik niet weglaten dus ga ik ook niet proberen. Ik ben er een beetje klaar mee.


@Derksen8q We hebben zojuist de tv-ontvanger een frisse start gegeven. Laat je ons weten of dit het probleem heeft verholpen?


Helaas heeft het niet geholpen. Ik heb nu een paar dagen opnames gekeken.  Bij de ene opname heb ik nergens last van maar vervolgens bij de volgende weer wel.


Wat jammer dat het probleem niet is verholpen d.m.v. een “Frisse start”. We hebben zojuist een afspraak ingepland met een KPN Monteur. Laat je ons weten of hij het probleem wel heeft kunnen verhelpen en wat uiteindelijk de oplossing was? 


Voor dat de monteur kwam reageerde het kastje helemaal niet meer. De monteur heeft een software update gedaan. Nu weer aankijken hoe het gaat en of het probleem verholpen is.


2 weken geleden een niet tv kastje ontvangen. Helaas is de storing nog niet verholpen. De eerste paar dagen ging het goed. Daarna met regelmaat weer tijdens kijken van opnames dat de opname stopt. Nu net weer dat de opname vast loopt.


@Derksen8q Wat vervelend dat de opnames nog steeds vastlopen op jouw nieuwe tv-ontvanger. Ik heb dit zojuist doorgezet naar een achterliggende afdeling om verder te laten uitzoeken. Zij nemen contact met jou op, als dat nodig is. Laat je mij weten wanneer het probleem verholpen is en wat uiteindelijk de oplossing was?