Het forum is een klanten helpen klanten forum.
Gelukkig kunnen wij uw gegevens niet zien (behalve als u ze invult of de moderater).
- Welke KPN tv ontvanger heeft u?
- Hoe is deze verbonden met de KPN modem/router (box12/14 of Experiabox)? Of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
- Hoe (via wat) luistert u? (via speakers van de tv?, via een soundbar? (zo je, hoe is deze aangesloten?))
Beste joop2011,
Ik heb de KPN TV + box en deze is via WiFi aangesloten. Het geluid gaat via een optische kabel naar de Sonos soundbar.
Ik heb de Experia Box V10
Ik koos voor WiFi omdat deze verbinding 8 keer sneller is dan via Lan.
pbmand schreef:
Beste joop2011,
Ik heb de KPN TV + box en deze is via WiFi aangesloten. Het geluid gaat via een optische kabel naar de Sonos soundbar.
Ik heb de Experia Box V10
Ik koos voor WiFi omdat deze verbinding 8 keer sneller is dan via Lan.
Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en met WIFI via de Experiabox V10
Dan klopt het dat het niet goed werkt.
De V10 modem/ router kan het Multicast tv signaal niet verwerken en de DIW7022 kan dat niet vinden en gaat dan over op Unicast.
Ik heb 2 oplossingen voor je:
- De DIW7022 met een UTP kabel verbinden met de Experiabox.
- Een Super WIFI 2 bij KPN kopen en die op de Experiabo aansluiten. De Super WIFI 2 neemt dan het WIFI signaal van de Experiabox over en dan werkt alles wel goed via WIFI.
Nadeel via WIFI is, dat er meer verkeer gebruik maakt van WIFI, ook dat kan soms storing veroorzaken.
Zie hier bij KPN waar je de Super WIFI 2 box kunt kopen of huren.
- Huren
- Kopen
Mijn WiFi in huis loopt via 3x Super WiFi punten en de verbinding is overal goed.
Wifi via de Super Wifi of via de Super Wifi2
Die laatste is het beste.
En Live tv gaat op een andere manier dan het overige internet verkeer via WIFI, maar ook via UTP.
En de eerste 10 kanalen (en nog een paar) hebben een stream van 14,2 Mb/s
Dus grote stream en via een andere methode.
Super WiFi 2 heb ik in huis, maar tevreden ben ik niet
En ik hoop nog steeds dat er een manier is om van het KPN abonnement af te komen.
Goedemorgen ​@pbmand, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!
Allereerst heel erg balen om te lezen dat je niet tevreden bent met KPN TV+ en graag terug wil naar Ziggo. Dat is iets waarbij we je via de Community niet verder kunnen helpen, het spijt me. Waar we je wel mee kunnen helpen, is er voor zorgen dat je tv kunt kijken op een manier zoals je dat mag verwachten. Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om dit probleem op te lossen? Voor directe ondersteuning kun je hiervoor ook altijd even contact opnemen met onze Helpdesk en dat kan tegenwoordig ook door een belafspraak in te plannen.
Wat ik je alvast wil aanraden, is om de TV+ ontvanger alvast eens te resetten. Hoe je dat doet, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank.