Skip to main content

Hoi Marcia of Paul,

 

Sinds drie weken heb ik een nieuwe 4K tv van LG. Het beeld is prachtig op mijn ps5. Ook Disney+ en Netflix. Maar zodra wij tv kijken is het beeld erg fletch. Vooral programma’s in studio’s of die live zijn zien de personen er heel slecht uit. Ik heb een nieuwe KPN kastje gehaald namelijk de Arris 5202 maar dat heeft geen verschil opgeleverd. Ik zie dit bij meerdere mensen terug komen en vroeg mij af waar dit aan ligt en of er iets aan te doen is? Ik heb alle instellingen gedaan en gehad maar ook dat maakt geen verschil. Ik zie vaker dit bericht erboven en vroeg mij af of dat het verschil kan maken dat ik ook op de oude software terecht kan komen? Ik hoor graag of dat de oplossing is. Vriendelijke groet Rob

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @Kwabbelnoot, flets beeld is natuurlijk niet fijn. Vreemde is dat het via andere bronnen wel goed gaat. Je geeft aan alles instellingen te hebben doorlopen. Welke zijn dat precies? Die van de ontvanger? Via beeldscherminstellingen? Ontvanger ook al een reset gegeven? Daarmee verlies je natuurlijk wel de instellingen, maar kan je daarna het nog eens proberen.

Want terugzetten op de oude firmware is geen optie meer. Dat was al meer dan een jaar geleden die problemen spelen niet meer na al een paar firmwareversies verder. 


Hallo @Kwabbelnoot binnen het menu van de tv-decoder, bij beeldinstellingen staat een kopje HDR,

die kan aan, uit, of auto, speel daar eens mee voor een beter resultaat.

CC: @Bart_Z 


Hoi @Kwabbelnoot, flets beeld is natuurlijk niet fijn. Vreemde is dat het via andere bronnen wel goed gaat. Je geeft aan alles instellingen te hebben doorlopen. Welke zijn dat precies? Die van de ontvanger? Via beeldscherminstellingen? Ontvanger ook al een reset gegeven? Daarmee verlies je natuurlijk wel de instellingen, maar kan je daarna het nog eens proberen.

Want terugzetten op de oude firmware is geen optie meer. Dat was al meer dan een jaar geleden die problemen spelen niet meer na al een paar firmwareversies verder. 

Hallo @Kwabbelnoot binnen het menu van de tv-decoder, bij beeldinstellingen staat een kopje HDR,

die kan aan, uit, of auto, speel daar eens mee voor een beter resultaat.

 


Ik ga het uittesten. Net op de ps5 gespeeld en dat ziet er prachtig uit. Het zijn vooral live shows waar de belichting minder is waar het opvalt 


Dag kwabbelnoot,

 

is dit probleem opgelost? En zo ja, hoe?

ik ervaar namelijk hetzelfde. Zeer fletse kleuren t.o.v. Van andere inputs ( netflix, Disney, kpn ITV)