Skip to main content

Als de gele stekker in het modem zit, en het groene lampje knippert als een gek, dan gast regelmatig mijn tv beeld op zwart.

Gemiddeld 2 seconden.

Wat is het probleem ?

Beste @paulus5000 

Wat vervelend dat je problemen ervaart met TV kijken, ik zou graag wat dingen willen weten:

  • Welke type modem en TV ontvanger heb je?
  • Is alles bekabeld aangesloten, of zit er een draadloze verbindingsset tussen? (DVS)
  • Zit er tussen de aansluiting van jou huis en modem een switch of een splitter tussen?

Hopelijk kan ik je dan verder helpen. 


Hoi @paulus5000 . Welkom op het forum.

@Dennis Schreve  stelt een paar relevante vragen waar ik ook benieuwd naar ben.

Met name of er een lange kabel tussen de experiabox en jouw tv ontvanger zit. Of dat hier van die draadloze verbindingsets tussen zitten.


Paulus,

Ik neem aan dat je van de terminologie een beetje vreemd zal kunnen opkijken. 

Met een switch of een splitter bedoeld Dennis waarschijnlijk een Ethernet Switch en een Ethernet Hub en geen schakelaar.

De 1 switch versterkt, de ethernet hub geeft al gauw poblemen omdat het verzwakt en beperkt is in het aantal dat achter elkaar wordt gebruikt. 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Switch_(hardware)

Een draadloze verbindingset (DVS) is een uitdrukking van KPN voor een stroomdraadadapter set (powerline adapterset) hiervan mag de stroomdraad die gebruikt wordt niets gesplitst worden anders moet je een nieuwe stroomgroep installeren. 

De overige KPN uitdrukkingen ken je omdat KPN die in de bij de aansluiting in de documentatie heeft meegeleverd. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.Â