Skip to main content

@Bram_ hier hetzelfde probleem. Terugkijken nickelodeon hapert elke minuut. Daarnaast bij opnames hetzelfde probleem maakt niet uit welke opname na enkele seconden tot minuten loopt beeld vast en slaat een xtal seconden over. Internet werkt normaal en live TV kijken ook geen probleem

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

@Bram_ profiel is bijgewerkt en kom niet uit regio Eindhoven maar Roosendaal 


@Bram_ ik heb al bijna twee weken niets meer van u vernomen?


@mbroo ik heb toch een eigen topic voor je aangemaakt. De reden dat ik later reageer is omdat in het vorige topic bepaald moest worden of dit individueel opgelost moest worden of niet. 

In dit geval ga ik een ticket voor je aanmaken. Daarbij heb ik wel extra informatie gekregen om dingen zo snel mogelijk in goede banen te leiden.

Wil je voor de zekerheid nog 1 keer een reset van je modem doen? Als daarna het probleem blijft bestaan geef het hier aan. Dan maak ik zo snel mogelijk het ticket voor je aan. 


@Bram_ het probleem blijft


Ik zie dat je drie ontvangers hebt. Ik ben nog wel benieuwd of het op 1 of meerdere ontvangers speelt?

Als het op 1 speelt, welke serienummer heeft die? Hoe is die aangesloten? Met een kabel of met draadloze verbindingsset?

En mocht het op 1 ontvanger zijn, kun je die eens omruilen met een andere ontvanger? Blijft het probleem dan op dezelfde plek? Danz zit het in de aansluiting. Verhuist het probleem mee, dan zit het in de ontvanger. 


@Bram_ het probleem speelt op alle ontvangers en ze zijn allemaal bedraad aangesloten. Het probleem is ook alleen in combinatie met ontvanger en kpn terugkijken / opnames. Alle andere zaken zoals live kijken streaming diensten etc geen probleem. Kpn via firetv/chromecast werkt ook.


@Bart_Z zag dat de laatste reactie van u kwam 


Dat is een duidelijk verhaal. Ik heb echter nog 1 vraag. Ik kan jouw type modem niet achterhalen. Welk type van ons gebruik je? Of gebruik je een eigen modem? En hangen daar nog switches achter? Deze informatie heb ik nodig om eventueel een ticket aan te kunnen maken. 


Ik gebruik een fritzbox met jullie firmware. Daarachter hangt een switch maar daar is al maanden niets aan veranderd.


@Bart_Z 


Zowel die Fritzbox als die switch kunnen hier iets mee te maken hebben. (zeer waarschijnlijk).

Wat gebeurt er als je een tuner rechtstreeks op de fritzbox aansluit?

Ondersteunt de switch IMGP Snooping?


Beste @Erwin_ ik ben blij dat er weer meteen gewezen wordt naar de apparatuur. 

  1. de Fritzbox wordt ook gebruikt en geleverd door KPN
  2. de switch draait al jaren zonder problemen en heb de firmware en configuratie al 8 maanden niet gewijzigd mede omdat alles werkte
  3. De switch ondersteunt IGMP snooping, staat ook actief. Zonder dit zou KPN ITV al niet eens werken
  4. sinds een aantal weken geeft terugkijken (opnames of terugkijken) problemen dat het beeld na enkele seconden tot minuten blijft hangen (zonder dat wij iets gewijzigd hebben!)
  5. Ook rechtstreeks op de modem aansluiten levert dezelfde resultaten
  6. ALLES werkt, ook alle andere providers, streaming diensten etc. Alleen dus niet terugkijken van KPN.

  1. de switch draait al jaren zonder problemen en heb de firmware en configuratie al 8 maanden niet gewijzigd mede omdat alles werkte
  2. De switch ondersteunt IGMP snooping, staat ook actief. Zonder dit zou KPN ITV al niet eens werken
  3. Ook rechtstreeks op de modem aansluiten levert dezelfde resultaten

Dan verwacht ik niet dat jouw switch het probleem is. Heb je de mogelijkheid om de ExperiaBox aan te sluiten, om te checken of het probleem misschien wel veroorzaakt wordt door jouw Fritzbox?? 


@Vikash ook daar hetzelfde probleem mee.


@Vikash ook ff een privé bericht gestuurd met wat logs van de modem


Er lijkt meer aan de hand nu. Mogelijk zelfs met de lijn naar jouw huis toe. Ik heb daarvoor een expert op afstand ingeschakeld. Binnen drie werkdagen wordt je gebeld. Hoor graag van je als er contact is geweest. 


@Bart_Z Mijn logging geeft een probleem op de lijn aan. Nu krijg ik een update dat er een nieuw modem verstuurd wordt. Hoe gaat dit verholpen worden met een nieuw modem? 


@mbroo ik heb het vorige bericht verwijderd omdat de links alleen voor jou te zien zijn. Dat zijn links naar informatie die op je eigen pc staat opgeslagen.

Verder snap ik dat het vreemd kan lijken als je een nieuw modem krijgt terwijl er iets met de lijn is. Wel is dit de eerste stap naar herstel. Mijn collega's van de technische dienst kijken naar wat er voor nodig is om het probleem op te lossen. Daarbij is in dit geval bepaald dat nu eerst een nieuw modem gestuurd wordt. 

Ik wil je aanraden deze aan te sluiten en daarna te zien of het probleem is opgelost. Als dat niet zo is, neem dan contact op met ticketservice via het numer dat je daarvoor gekregen hebt. Dan bespreekt de technische dienst de volgende stap met je. Net zo lang tot de verbinding weer helemaal goed werkt. 


Het is niet alleen vreemd het is totaal onzinnig, als engineer bij KPN zou ik me schamen om dit soort adviezen te (moeten) geven. Ik ga hier geen tijd aan verdoen door deze eerst op te halen en te vervangen het lost probleem namelijk niet op!. Het zou een stuk prettiger zijn als KPN haar klanten serieus zou nemen en een keer accepteert dat het probleem misschien een keer bij KPN ligt. 


Ik snap het ook niet helemaal. Ik heb in ieder geval dit doorgeven. Mijn collega's gaan hier nog weer verder naar kijken. Hoor graag weer van je als er contact is geweest.