Skip to main content

Hallo forumleden, 

Reeds enige weken en ook gisteravond hapert het beeld bij terugkijken van een opname van RTL7 en Paramount, Live TV gaat goed. Terugkijken andere zenders gisteravond niet geprobeerd Overdag, vandaag, loopt dezelfde opname probleemloos. Alles reeds een keer gereset, probleem 's-avonds blijft. 

Hoe is dit te voorkomen? 

 

Met vriendelijke groet, 

Harry

Goedemorgen @HarryWes ,

Als ik het goed lees is de verstoring wel in de avond, maar niet overdag. Hieruit kunnen we dan toch opmaken dat het niet in het bronmateriaal zit.

Hoe is de ontvanger (welk model is het?) aangesloten op de Experiabox (ook hier welk model is het)? Via een DVS of direct bekabeld?


Hallo TijtheMan, 

Dat heb je goed gelezen.

Inmiddels ben ik erachter dat de hapering ook bij live TV optreedt. Maar alles nog steeds alleen in de avond.

De STB (Arcadyan MB2260 V2) is direct bekabeld aan de router (Experia V 10). 

Hopelijk kun je hier iets mee. 

Met vriendelijke groet, 

Harry

 


Hallo TijtheMan, 

Dat heb je goed gelezen.

Inmiddels ben ik erachter dat de hapering ook bij live TV optreedt. Maar alles nog steeds alleen in de avond.

De STB (Arcadyan HMB2260 V2) is direct bekabeld aan de router (Experia V 10). 

Hopelijk kun je hier iets mee. 

Met vriendelijke groet, 

Harry

 

 

Dit ziet er op zich allemaal goed uit.

Ik denk dat KPN het voor je moet nakijken (meten, kan op afstand).

Vul je gegevens van je profiel zo compleet mogelijk in (als je dat nog niet gedaan hebt). Alleen de moderater (KPN medewerker) kan die inzien.

Dan kan een Moderater je verder helpen (ze hebben het, helaas, wel heel erg druk. Dus kan een paar dagen duren). 😉

 

Heb je ook al eens een reset gedaan?

Zie ook hier.

Makkelijkste reset (de eerste) is de spanning (volksmond stroom) eraf halen voor 2 minuten en daarna aanzetten en op laten starten. 


Hallo, 

Je bedoelt mijn profiel bij KPN.com? 

Dat is inderdaad compleet. Zie ik de mededeling over verder onderzoek hier op het forum of word ik geïnformeerd via e-mail oid? 

Groet, 

Harry


Hallo, 

Je bedoelt mijn profiel bij KPN.com? 

Dat is inderdaad compleet. Zie ik de mededeling over verder onderzoek hier op het forum of word ik geïnformeerd via e-mail oid? 

Groet, 

Harry

 

Nee je profiel van dit forum.

Zie rechtsboven (in de groene balk), klik op je eigen avatar (bij jou H in een groene cirkel en vul daar je gegevens compleet in.


Hi @HarryWes, welkom hier. 

Dit is inderdaad bijzonder. Gebeurt dit echt alleen bij deze zenders? Of ook bij andere? En heb je je modem ook al eens gereset? Verder kun je nog de ontvanger ook resetten zoals hier onder stap 2 wordt beschreven. 


Hallo Alex, 

Nee, inmiddels blijkt het ook bij andere zenders op te treden en ook bij live TV. Maar nog steeds alleen  in de avond. Alles gereset en stapsgewijs herstart en de stb software opnieuw geïnstalleerd. Gisteravond geen haperingen gezien. Ik meld me weer als eea zich weer voor doet.

mvg

Harry


Hallo Alex, 

Nee, inmiddels blijkt het ook bij andere zenders op te treden en ook bij live TV. Maar nog steeds alleen  in de avond. Alles gereset en stapsgewijs herstart en de stb software opnieuw geïnstalleerd. Gisteravond geen haperingen gezien. Ik meld me weer als eea zich weer voor doet.

mvg

Harry

Top, ik hoor graag van je. Ervaar je ook storingen met internet overigens? 


Hallo Alex, 

Eea een tijdje “aangekeken” maar helaas komt het haperen nog steeds voor, zowel bij het terugkijken op commerciële zenders als bij NL1, 2 en 3.  Wat het haperen beperkt, maar niet oplost, is een herstart van de opname. Het haperen lijkt te verergeren als ik in een opname doorspoel bij een reclameblok.

Geen problemen met internet. 

mvg, 

Harry