Skip to main content

Al weken bezig om dit probleem op te lossen, nieuw kastje helpt niet.

Diverse keren gebeld, moet iemand van de technische afdeling beoordelen.

Geen last bij Netflix en YouTube  

Alle stappen al doorlopen,  wie weet de oplossing

Hallo @Rsmits58 , welkom bij het KPN forum waar klanten elkaar helpen.

Ik begrijp dat je problemen ervaart bij het tv kijken, maar niet bij de streaming diensten.

Een paar vragen om je probleem wat helderder te krijgen:

Welk kastje heb je voor het tv kijken?

Hoe is dat kastje verbonden met je netwerk (bedraad of via wifi)?

Welke experiabox heb je?

 


Arris, bedraad,experiabox v10A


Bedraad is goed, wat is het resultaat als je een speedtest uitvoert op een computer die via netwerkkabel met je router is verbonden?

 


De speedtest schommelt tussen de 118 en 121


Alles lijkt goed te staan, afgaande op jouw antwoorden. Wat je nog ens zou kunnen doen is een avondje tv kijken met alleen de Arris aan in je netwerk. Echt alle andere netwerkapparatuur (computers, tablets, telefoons etc) afschakelen zodat alleen de Arris van je internet gebruik maakt. En dan zien of het nog steeds voor komt. Het is wat rigoreus, misschien dat iemand anders nog met een ander idee kan komen.

PS heb je de Arris rechtstreeks met de router verbonden, of zitten er nog switches tussen?


Helaas blijft het voorkomen.


Ha @Rsmits58, welkom! Als ik jouw antwoorden zo lees, is het allemaal prima aangesloten en haal je voldoende snelheid. Ook begrijp ik dat er al contact is geweest met de technische collega's, maar dat het toch niet opgelost is? Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik graag met je mee. 


Het forumprofiel is aangevuld.


Bedankt! Ik zie zo ook niets geks als ik je lijn doormeet. Je geeft aan dat je de Arris bekabeld aangesloten hebt op jouw Experia Box. Je hebt zelf geen extra router, accespoint, switch, splitter o.i.d. in je netwerk aangesloten? Als je dat wel hebt, zou je die er dan eens tussenuit kunnen halen? Daarnaast zie ik twee ontvangers in je abonnement staan, Ervaar je het probleem op beide ontvangers? Kan je die andere eens proberen?


Ik verder niets veder aangesloten,  ook de tweede ontvanger geeft het zelfde probleem. 

Bij Netflix en YouTube heb ik de problemen niet.


Vind je het goed dat ik een meting doe om mee te kijken naar hoe alles aangesloten is? Dat je het op beide ontvangers ervaart, terwijl het geen ‘regulier’ probleem is, verbaast mij een beetje. 


Je mag voor mij een meting doen, de vraag is hoe werkt dit 


Als ik een meting doe, zie ik iets van een switch in jouw netwerk staan. Zou je die er eens tussenuit willen halen? Klopt het dat je die gebruikt? Wat voor type/merk apparaat is het?


Hoe moet ik dat doen? Ik weet niets van een switch. 


Het probleem lijkt ineens opgelost. 

Dank voor het mee denken.


Hier eveneens dezelfde problemen in dezelfde opstelling bedraad aangesloten. Hier blijft het niet bij enkele freeze maar kijken is onmogelijk

 

ook hier geen problemen met Netflix, Videoland, nlziet e.d.


Vervelend, @mpleizr! Ik zie dat jij in jouw eigen topic ook weer hebt gereageerd. Daar heb je ook al uitleg gekregen van mijn collega.